FREYWILLE vinde in Romania bijuterii emailate in valoare de un milion de euro si vizeaza o crestere de 10% a afacerii

Producatorul vienez de bijuterii emailate FREYWILLE a inregistrat o cifra de afaceri de un milion de euro pe piata romanesca in 2015, iar pentru anul in curs estimeaza o crestere a vanzarilor de 10%. FREYWILLE a intrat pe piata locala in 2009 si detine doua magazine fizice si unul virtual. Despre vanzarile producatorului austriac, atat pe piata locala, cat si cea internationala, aflati din interviul wall-street.ro cu Friedrich Wille, fondatorul si presedintele companiei.

FREYWILLE are o traditie de peste saizeci de ani in productia de bijuterii din email. A luat nastere in 1951 si initial vindea in Austria pentru ca in anii ‘90 Friedrich Wille, unul dintre fondatorii companiei, sa inceapa procesul de internationalizare si sa deschida primele buticuri in Germania, Marea Britanie si Franta.

In prezent, FREYWILLE detine 90 de magazine proprii in 30 de tari si magazine virtuale in aproape fiecare dintre ele. De asemenea, produsele sale se vand in mai multe sute de puncte de vanzare din centre comerciale sau aeroporturi.

In Romania, FREYWILLE a intrat in 2009, odata cu deschiderea primului magazin pe Calea Victoriei, perioada in care piata romaneasca inca era afectata de criza financiara din 2008. “Zona de real-estate era la cel mai scazut nivel, mixul de branduri se redefinea, iar atunci am hotarat ca era un moment bun pentru deschiderea flagship-ului Frey Wille de pe Calea Victoriei”, spune Friedrich Willhem.

Trei ani mai tarziu, FREYWILLE deschide cel de-al doilea magazin fizic din Romania, in Baneasa Shopping City. “In acest moment, magazinul din Baneasa Shopping City inregistreaza vanzari mai mari, de 70% din total, in ciuda estimarilor noastre initiale. Experienta locala ne-a demonstrat ca romanii sunt mai orientati spre centre comerciale decat spre comertul stradal de lux, din cauza lipsei de timp, dar si a infrastructurii adecvate”, spune fondatorul FREYWILLE.

Citeste si:
Bogații cumpără mai multe bijuterii în timpul pandemiei
Bogații gândesc diferit. De...

Tot pe piata locala, producatorul si retailerul vienez detine si un magazin virtual care a fost printre primele lansate in 2014. “Romania este una dintre cele mai atractive tari in privinta e-commerce-ului, a cumparaturilor online, dar si a social media”, spune Friedrich Willhelm.

Cele doua magazine fizice si cel online au inregistrat vanzari de un milion de euro in 2015, iar pentru anul in curs estimarile producatorului vizeaza o crestere cu 10% a cifrei de afaceri. Totodata, se analizeaza oportunitatea unui nou magazin in Bucuresti, dar si in alte orase ale tarii precum Cluj, Timisoara sau Iasi.

Am observat ca in prezent, in concordanta cu deschiderile de noi magazine pe piata locala, clientul roman prefera sa cumpere bijuterii si accesorii din buticuri monobrand decat din cele multibrand, unde este vizata experienta, nu doar un anume produs.

Friedrich Wille

Citeste si:
FIO cere Guvernului să deconecteze HoReCa de la rata incidenţei...
FIO: Solicităm Guvernului să...

Cele mai bine vandute produse pe piata locala sunt inelele si pandantivele, iar in ceea ce priveste designerii colectiilor – bijuteriile FREYWILLE sunt inspirate de operele de arta ale unor artisti - romanii prefera Claude Monet si Gustav Klimt.

Business-ul global, afectat

Cele mai mari piete pentru FREYWILLE sunt Rusia, China si Statele Unite ale Americii, Romania situandu-se in randul primelor zece tari dupa cifra de afaceri.

In ceea ce priveste vanzarile inregistrate de companie la nivel global, acestea au fost afectate de situatiile politice tensionate, precum criza din Ucraina, din cauza careia a scazut numarul de clienti rusi. “Din fericire, sunt alte piete cu potential, precum Asia, care pot compensa pierderile suferite”, a declarat Friedrich Willhelm, care nu a vrut sa comunice la ce sume se ridica pierderile inregistrate sau care este cifra de vanzari la nivel global, mentionand doar ca aceasta se va situa la acelasi nivel ca in 2015.

In schimb, 10% dintr-aceasta reprezinta partea de e-commerce, iar pentru anul in curs presedintele companiei estimeaza ca aceasta se va dubla fata de 2015. E-commerce-ul FREYWILLE a crescut considerabil din 2014, de cand FREYWILLE a inceput sa vanda online in cateva tari pentru ca, intr-un an, sa deschida shop-uri virtuale in aproape toate tarile in care era prezent. “Nu vindem online in Asia, America de Sud, Africa sau Orientul Mijlociu din motive ce tin de logistica, dar si mentalitatea natiunii. Unele tari nu sunt atat de inclinate spre cumparaturi online”, spune acesta.

Citeste si:
INS: Energia electrică s-a scumpit cel mai mult în luna martie
INS: Energia electrică s-a...

Pentru anul viitor, FREYWILLE isi va concentra atentia catre America de Sud, o piata plina de oportunitati pentru producator: Panama, Mexic si Chile. De asemenea, Asia si Statele Unite ale Americii fac parte din zonele in care FREYWILLE isi va concentra atentia pentru a-si spori vizibilitatea. “Abordarea noastra difera in functie de cultura, mentalitate si piata si nu este deloc usor. Cand deschidem un nou magazin trebuie sa tinem seama de o serie de aspecte, nu doar de cele economice. Pentru noi, este foarte important sa avem buticuri in locatii care ne reflecta filozofia si ambitiile, dar sa aiba si o aura culturala aparte”, incheie Friedrich Willhelm.

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri