Coachingul este un domeniu din ce in ce mai atractiv atat pentru departamentele de HR, care vor sa puna la dispozitie acest programe cat mai valoroase managerilor, dar si pentru cei care isi doresc sa practice aceasta profesie. Iar cu un numar din ce in ce mai mare de specialisti in domeniu, certificati sau nu, provocarea de a alege cel mai bun furnizor de coaching creste. Mihai Stanescu, unul dintre cei mai apreciati specialisti in coaching din Romania, ofera cateva ponturi pentru companiile care vor sa isi trimita angajatii la coaching.

Pe piata locala, numarul persoanelor care se specializeaza in coaching creste de la an la an, in prezent aproximativ 300 de persoane fiind recunoscute drept profesionisti in domeniu.

In acest context, primul pas pentru o persoana interesata sa beneficieze de coaching este, potrivit lui Mihai Stanescu, acela de a cere recomandari altor persoane care au apelat la acest serviciu.

"Daca ar trebui sa aleg un coach din piata, eu l-as selecta dupa recomandarile pe care le are pe partea de coaching, nu pe alte profesii. M-as uita la experienta de lucru pe care o are cu oameni asemeni mie. Asta nu inseamna trebuie sa te uiti daca a lucrat cu competitori, ci cu segmente care seama foarte mult cu ce iti doresti tu sa faci, indiferent de industrie", a explicat Mihai Stanescu.

Potrivit lui Stanescu, acest lucru se poate face foarte usor printr-o lista de telefoane date fostilor clienti ai coach-ului.

Citeste si:
Topul cerintelor angajatilor romani s-a schimbat radical
Topul cerintelor angajatilor...

Ii incurajez pe toti sa sune oamenii, sa discute cu fosti clienti. Sa afle cum a fost munca coach-ului, sa afle daca pierde vremea sau daca are rezultate

- Mihai Stanescu -

Calitatea formarilor, extrem de importanta

Mihai Stanescu a aratat ca al doilea pas este de verificare a programelor de specializare urmate de un coach.

"Este important sa stii care este calitatea formarilor unui coach, adica unde s-a format in domeniu, unde are supervizare si cum isi creste calitatea profesionala, constant. Iar un coach trebuie sa puna la dispozitie toate aceste lucruri, fiind in interesul sau", a explicat Stanescu.

Citeste si:
In cautarea liderului perfect
In cautarea liderului perfect

Totodata, cel aflat in cautarea unui coach trebuie sa se uite la capacitatea pe care o are acel specialist de a modela comportamente.

"Una dintre datoriile coachului profesionist este sa modele comportamentele pe care organizatia le doreste si nu le are. Iar acesta este un criteriu foarte putin cunoscut. Adica o forma de invatare prin copiere", a mentionat Mihai Stanescu.

Ori faci toate acestea, ori cumperi emotional. Mai mult de jumatate dintre contractele de coaching se incheie pe fond emotional

In Romania, o sedinta de coaching costa intre 150 de euro si 250 de euro, iar companiile multinationale din tara noastra aloca bugete anual care variaza intre 30.000 de euro si 50.000 de euro programelor de coaching pentru manageri, in timp ce antreprenorii romani cheltuiesc intre 5.000 de euro si 20.000 de euro pe an, conform lui Stanescu.

Citeste si:
Beneficiu de top: coaching de mii de euro la exitul din companie
Mihai Stanescu (coach):...

RoCoach, firma de coaching pe care o conduce Mihai Stanescu, si in care tot el este singurul care livreaza sedinte de coaching, va incheia anul acesta cu o cifra de afaceri de 300.000 de euro, dublu fata de anul 2015.

Foto: MaxxiGo, Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Leadership in zilele noastre: care sunt noile competente ale liderilor