Fiecare asigurator are propria strategie de business si dezvoltare. Pe linia RCA profitabilitatea este o misiune si mai dificila acum, avand in vedere evenimentele acestui an. De asemenea, profitabilitatea pietei de asigurari este influentata intr-o anume masura de fenomenul fraudei si al tentativelor de frauda in domeniul nostru. Ca urmare, am dezvoltat o structura foarte serioasa in organizatie pentru a depista si investiga tentativele de frauda pe toate liniile de asigurare. Mesajul clar pe care il transmitem mereu este ca Omniasig are o toleranta zero fata de orice tentativa de frauda, apeciaza Mihai Tecau, presedinte al Directoratului Omniasig.

"Un volum mare de fraude nedepistate se reflecta, pana la urma, in tariful final al politelor, corelat cu profitabilitatea respectivei linii de asigurare. In acest sens, resursele pe care Omniasig le aloca pentru structura noastra de activitate anti-frauda au ca obiectiv final o protectie sporita a consumatorului de asigurari", a declarat Mihai Tecau (foto).

Intrebat care ar fi primul lucru pe care ar incerca sa il rezolve pentru a imbunatati piata de asigurari, seful Omniasig afirma ca "in conditiile actuale, eliminarea tarifelor maximale ar fi primul pas spre imbunatatirea conditiilor de piata, deoarece libera concurenta, intr-un cadru legal corect, este singurul instrument care determina autoreglarea domeniului".

In opinia sa, "impunerea tarifelor, chiar si pentru o perioada scurta, aduce doar iluzia unui efect pozitiv, pe cand efectele latente, cele legate de solutionarea daunelor, vor influenta pentru o perioada mult mai mare pretul asigurarilor. Totodata, trebuie sa avem in vedere ca in procesul de calcul al primelor maxime nu s-a tinut cont si de istoricul politelor emise de catre Astra Asigurari, companie care avea o cota de piata de aproximativ 17% in anul 2014, 16% in 2013 si 19% in 2012 si care inregistra pierderi masive pe segmentul RCA. Astfel, tarifele maxime nu consideram ca reflecta realitatea, pentru ca sunt bazate pe un volum de date incomplet si, pe cale de consecinta, in opinia noastra, sunt mai mici decat nivelul corect".

Mihai Tecau: Falimentul unor asiguratori nu poate lasa indiferent consumatorul

Al doilea element, mentionat de Mihai Tecau, si pe care il considera "extrem de important" ar fi cresterea increderii consumatorului in produsele de asigurare si in rolul lor, iar acest lucru se poate realiza doar printr-o mai buna educatie financiara. "Este evident ca falimentul unor societati de asigurare nu poate lasa indiferent consumatorul acestor produse si servicii. Ca efect, clientul a devenit mai sceptic, analizeaza mai bine oferta si stabilitatea asiguratorului si incearca sa se informeze cat mai bine. Poate ca efectul pozitiv al acestor evenimente este chiar faptul ca determina clientul sa aleaga educat si sa se informeze, iar aici intervine si rolul nostru, de jucatori ai acestei piete, acela de a contribui la educatia publicului consumator de asigurari".

De asemenea, "este posibil ca in urma limitarii tarifelor sa asistam la o diminuare a gradului de intermediere a asigurarilor RCA. Totodata, este posibil sa asistam la noi tendinte in piata de brokeraj, prin cresterea segmentelor de produse non-auto intermediate, aspect corelat si cu cresterea segmentului de clienti care apreciaza valoarea adaugata si inteleg consultanta oferita de brokeri", mai spune Mihai Tecau.

Obiectivul Omniasig in 2016 si 2017

"Avand in vedere si contextul actual al pietei, obiectivul nostru principal este atingerea cifrei de prime brute subscrise planificate, concomitent cu mentinerea profitabilitatii, respectiv a unui business sanatos. Tot in acest context, ne angajam sa nu facem rabat de la calitatea serviciilor si produselor oferite, inclusiv pe linia RCA", spune Mihai Tecau.

El arata, de asemenea, ca pentru 2017, "pe langa cele de mai sus, avem mai multe proiecte in derulare, aproape de implementarea finala, care vizeaza o dezvoltare pe linia digitalizarii – atat pe plan intern, cat si extern. Aceasta este o linie pe care vrem sa ne dezvoltam business-ul, astfel incat sa putem oferi servicii cat mai bine adaptate momentului si nevoilor clientilor. De asemenea, este prioritar pentru noi ca si in 2017 sa construim cat mai mult la capitalul de incredere pe care il oferim clientilor si partenerilor nostri si tot ceea ce facem se va orienta in aceasta directie", conchide seful Omniasig.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri