Daca 2016 se va incheia cu afaceri de peste doua milioane de euro, in 2017 proprietarii Atelierelor Pegas si-au bugetat o dublare a vanzarilor si lucreaza doar cu scenarii optimiste. Astfel, bugetul alocat de un roman achizitiei unei biciclete se va apropia de suma cheltuita de un polonez, fapt care va garanta ca, pana in 2019, business-ul fondat de Andrei Botescu si Alexandru Manda sa aiba o unitate de productie pe plan local.

In acest an, valoarea investitiilor realizate de Atelierele Pegas a ajuns la circa doua milioane de euro, o parte din suma fiind investita in cercetare – producatorul a dezvoltat 11 modele noi, iar pentru anul viitor pregateste alte 20 de noi modele de bicicleta. In plus, investitiile au mers spre linia de accesorii a Pegas sau proiecte conexe, precum colectia de camasi Pegas in colaborare cu Braiconf.

Pegas a vandut in 2016 peste 10.000 de biciclete, iar pentru anul viitor compania vrea sa ajunga la cel putin 25.000 de biciclete vandute si sa devina un furnizor de accesorii si componente intr-o proportie de 30%.

„Un booster a fost campania de Black Friday, pe care am avut-o cu reduceri reale timp de zece zile, si am vandut 890 de biciclete, precum si vanzari record pentru piese si accesorii, totalul vanzarilor insumand peste un milion de lei”, a spus pentru Wall-Street PRO Andrei Botescu (foto stanga), co-fondator Atelierele Pegas.

In urmatorii ani, Atelierele Pegas tintesc o crestere de zece ori a volumului de biciclete si peste 50.000 de unitati vandute anual.

„Estimarile noastre spun ca in 2019 vom putea avea productie pe plan local. Ceea ce ne dorim este o fabrica bazata pe tehnologii noi - eventual o linie de productie de cadre de carbon sau aluminiu cu utilaje de ultima generatie pentru ca in acest moment, competitia este foarte mare”, afirma Botescu.

In prezent, proiectarea si prototipurile bicicletelor se realizeaza in atelierul Pegas, in timp ce cadrele se produc in Taiwan, butucii in Japonia si Cehia, jantele in Italia si alte componente in Germania.

Cat cheltuie romanii pentru o bicicleta Pegas

In prezent, un client Pegas aloca in medie 2.000 de lei pe o bicicleta si accesorii.

„Credem ca piata de biciclete va exploda si va creste si pretul mediu de achitie spre media din Polonia de la 168 euro, cat este acum in Romania la 374 euro, cat investesc polonezii intr-o bicicleta. Intr-un scenariu pesimist, pretul de achizitie pentru o bicicleta va avea o crestere de doar 50%”, puncteaza Andrei Botescu scenariile cu care compania lucreaza anul viitor.

In categoria extravagante, putem mentiona bicicletele Pegas ca premiu pentru cine recomanda un specialist IT bun pentru angajare la o firma de software. Noua ni s-a parut o provocare destul de motivanta pentru recrutorii implicati in campania de head-hunting

Andrei Botescu

Pe lista prioritatilor pentru 2017 se numara si extinderea exporturilor si continuarea dezvoltarii retelei de magazine in franciza.

„La inceput de octombrie, am lansat sistemul de francize Pegas, prin care cei interesati beneficiaza de mobilier personalizat indoor si outdoor, materiale de publicitate si marketing, si alte materiale pe care le punem la dispozitie in mod gratuit, ca stand display biciclete interior si exterior, sugestii / simulari de design pentru magazinele Pegas, materiale promotionale precum si productia publicita-ra necesara lansarii campaniilor locale. Mai mult, echipa Pegas poate oferi asistenta la negocieri pentru publicitatea offline si online locala, inclusiv co-finantarea campaniilor, in anumite cazuri. Ceea ce ne-am propus este sa ajungem la cel putin 100 de magazine in sistem de franciza”, explica Andrei Botescu.

Din afara tarii au venit pana acum peste 500 de comenzi, livrarile internationale depasind 5% din total. Momentan online-ul reprezinta 80% din vanzarile de retail si 15% din totalul vanzarilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri