Conditiile preexistente constituie clauze care restrictioneaza plata despagubirilor in cazul asigurarilor de viata. Acestea fac referire la situatia in care este solicitata o despagubire pentru evenimente care se intampla in urma unei afectiuni sau a unei stari de sanatate diagnosticate, inainte de intrarea in asigurare. In aceasta privinta, Emilia Bunea, CEO in cadrul Metroplitan Life, a declarat, pentru wall-street.ro, faptul ca "cele mai frevente neintelegeri au loc in cazul politelor care nu necesita o evaluare medicala anterioara", situatie in care, cu atat mai mult in care ea recomanda clientilor sa citeasca cu atentie termenii si conditiile contractuale.

"In primul rand, orice client primeste fara probleme despagubirile incluse in contract atunci cand evenimentele pentru care s-a solicitat plata despagubirii sunt acoperite de asigurare. In alte cuvinte, un motiv pentru care o companie refuza acordarea unei despagubiri este atunci cand evenimentul solicitat nu este acoperit de asigurare. De exemplu, clientul solicita despagubire pentru o spitalizare, iar polita sa acopera doar chirurgie. In al doilea rand, este foarte important ca polita de asigurare sa fie in vigoare si sa fie achitata la zi. Spre exemplu, nu se plateste o despagubire atunci cand polita nu a fost achitata pentru perioada in care s-a produs evenimentul asigurat", spune Emilia Bunea (foto).

Seful Metropolitan Life subliniaza, de asemenea, importanta disponibilitatii documentelor medicale necesare pentru plata despagubirii. "Intervalul de timp in care putem plati o despagubire depinde de momentul in care clientul ne pune la dispozitie documentatia necesara dosarului de despagubire, daca documentele trimise de catre asigurat sunt in regula si dosarul este complet. Nu se platesc despagubiri atunci cand documentele trimise pentru despagubire au suspiciune de frauda, caz in care se investigheaza in detaliu si este posibil sa se incheie asigurarea, fara plata unei sume catre asigurat".

Emilia Bunea arata ca "exista situatii in care despagubirea se poate realiza intr-un interval de timp mai mare, daca beneficiul pentru care s-a solicitat despagubirea are o perioada de asteptare. Spre exemplu, beneficiile pentru imbolnavire pot avea o perioada de asteptare de 30/60 de zile de la data incheierii asigurarii. In caz de deces, exista o perioada de 30 de zile de la data producerii evenimentului in care trebuie transmise documentele pentru despagubire. Exista si situatii in care evenimentul care a survenit, sau persoana respectiva, are excludere pentru despagubire. Este cazul evenimentelor din zonele de conflict, persoanele cu meserii cu risc ridicat, precum pompierii, minerii, etc".

Ce viseaza clientii si ce pot oferi asiguratorii

"Aceasta discrepanta apare deoarece sunt anumite aspecte, cu care multi clienti nu se confrunta zi de zi, aspecte ce pot fi interpretate in mod eronat, precum termenul de maturitate al politei, conditiile de despagubire sibeneficiarii depagubirii. O buna cunoastere si intelegere a termenilor si conditiilor contractuale, a beneficiilor si excluderilor si, mai cu seama, a despagubilor si obligatiilor asumate, faciliteaza de cele mai multe ori relatia dintre asigurator si client, caruia un eveniment neprevazut ii poate afecta semnificativ planurile de viitor", afirma Emilia Bunea.

In opinia sa, discrepanta dintre perceptia/asteptarile clientilor si ceea ce pot oferi companiile de asigurari se datoreaza unui cumul de factori. In general, printre motive se numara si modul in care vinde compania, experienta clientului si modul cum percepe rolul unei asigurari, raportat la aceasta experienta, mediul in care clientul respectiv isi desfasoara activitatea, modul in care entitatile responsabile de supravegherea pietei se implica in procesul de educare.

"Ceea ce le recomandam tuturor clientilor, pentru a evita interpretarile gresite, este o buna cunoastere a drepturilor si obligatiilor ce rezulta din contract, lucru care nu se intampla intotdeauna. Este important sa stie care este durata contractului, cine si ce beneficii va lua la maturitate sau in caz de rascumparare, sa cunoasca termenul in care poate renunta la asigurare si care sunt conditiile, precum si cand trebuie sa plateasca prima", mai spune seful Metropolitan Life.

Ea subliniaza ca exista si situatii in care clientii doresc sa "isi retraga banii investiti in polita" in doar cativa ani de la semnarea acesteia, desi initial au incheiat polita pentru un termen lung (15-20 de ani). "Specificul portiunii de investitie sau economisire la asigurarile de viata este acela ca este un angajament pe termen lung: aceasta permite obtinerea de randamente superioare pentru client si dedicarea banilor scopului pentru care s-a incheiat polita (de pilda studiile copilului, o pensie suplimentara) si nu altor tentatii aparute ulterior", spune Emilia Bunea.

Cu o valoare totala de peste 67 milioane de lei, beneficii acordate in periada ianuarie-septembrie 2016, Metropolitan Life a platit clientilor cu aproape 3,5 milioane de lei mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent. Portofoliul Metropolitan Life si Pensii include aproximativ 2 milioane de contracte. Cea mai mare valoare platita in acest an, pana in luna octombrie, a fost de 188.734 euro, in cazul unui deces.

Emilia Bunea (46 ani) s-a alaturat companiei Metropolitan Life Romania, in vara lui 2014, in pozitia de CEO, dupa o perioada de cinci ani de zile a carierei sale petrecuta in Olanda in calitate de CFO la ING Group, segmentul ING Asigurari Europa. Aceasta alegere a fost insa dictata, dupa cum povesteste insasi Emilia Bunea, de catre "dorul de tara", in special, precum si de dorinta personala de a se intoarce in prima linie a managerilor din asigurari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri