Producatorul de salate Eisberg incheie acest an cu afaceri de 7,5 milioane de euro si vrea sa ajunga la o capacitate de productie de 5.000 de tone pe an, in conditiile in care estimeaza cresteri anuale ale business-ului de 15-16%, a spus Lucian Trofin, directorul general al companiei.

Anul acesta producatorul de salate Eisberg a investit aproape un milion de euro in fabrica pe care o detine in Cernica.

„A fost un an foarte bun, in primul rand, gratie masurilor de stimulare a consumului (reducerea de TVA) luate de Guvern, dar si unei cresteri economice generale mult mai stabile si realiste, comparativ cu 2007-2008”, afirma Lucian Trofin.

Principala provocare a acestui an a constat in asigurarea materiilor prime de calitate si mai ales a celor de origine romaneasca.

„Astept cresteri normale de minim 15%, datorate pe de o parte nivelului inca scazut al categoriei si pe de alta parte investitiilor constante ale grupului Eisberg in diversificarea si atractivitatea ofertei. Domeniul in care activez este extrem de dinamic, iar nivelul de competitivitate creste permanent in ritmul cererii si exigentelor consumatorilor. Desi situat inca mult in urma pietelor din jur, consumul de salate fresh-convenience in Romania urmeaza trendul general cu cresteri anuale constant de 2 cifre”, explica Trofin.

Scenariile „realiste” cu care lucreaza pentru anul viitor vizeaza o crestere a business-ului similara cu cea a pietei de profil – de 15-16% - insa nu exclude nici varianta unui avans de 20-23%, evolutie constanta in ultimii trei ani.

„Pentru anul viitor ne propunem o prezenta mult mai activa in principalele orase mari din tara si dezvoltarea conceptului de fresh convenience si in zona de fructe prin parteneriate cu firme de catering. Am inceput sa oferim solutii de retete ori propuneri complete de gustare (Pauza Mica) sau masa principala (pranz sau cina), sub forma de kit cu ingrediente pre-ambalate. Noi le-am numit generic Fresh Pack", spune Lucian Trofin.

Fabrica din Cernica are in prezent o capacitate de productie de 2.500-2.800 de tone anual, planurile vizand cresterea pana la 5.000 de tone, obiectiv setat de catre companie inca din 2008. 5% din productie merge la export, in Republica Moldova si Bulgaria, focusul reprezentand piata locala pe baza specificului productiei (prospetime si lant scurt de la materia prima la consumator).

Lucian Trofin a ajuns la Eisberg in anul 2004, dupa ce a incercat pe rand experienta antreprenoriatului (a infiintat alaturi de doi prieteni o scoala de schi care functioneaza si acum la Sinaia), dar si lucrul in cadrul unei firme straine de turism sau dezvoltarea unui centru comercial alaturi de alti doi fosti colegi de facultate. El conduce business-ul elvetienilor de la Eisberg de 12 ani.

Unul dintre principalii clienti ai companiei este lantul de restaurante McDonald’s, alaturi de reteaua City Grill. Produsele Eisberg se regasesc si pe rafturile unor retaileri precum Mega Image si Carrefour.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri