Dupa ce, in ultimii ani, afacerile retailerului online de imbracaminte, incaltaminte si accesorii Starshiners au fost in crestere cu aproximativ 15%, pentru anul viitor Andreas Muntean, fondatorul brandului, are in plan sa deschida cel putin doua magazine, dintre care unul in afara granitelor, si sa dubleze capacitatea de productie a atelierului Starshiners.

Daca in primii ani de la lansarea din 2008, magazinul online reusea sa-si dubleze cifra de afaceri in fiecare an, in ultima perioada cresterea consemnata de business-ul timisorean a fost intre 10-15%. Anul trecut, Starshiners a vandut articole de imbracaminte in valoare de 2,5 milioane de euro, iar pentru anul in curs fondatorul estimeaza o cifra de afaceri similara, poate putin in scadere, din cauza investitiilor pe care brandul le-a avut de-a lungul anului.

Este vorba despre cele doua magazine fizice, din Timisoara si Oradea, care au necesit o investitie de pana la 300.000 de euro. Vanzarile celor doua magazine de-a lungul anului reprezinta circa 10% din cifra totala de afaceri a Starshiners, magazinul online ramanand principalul motor de crestere.

Pentru anul urmator, fondatorul brandului intentioneaza sa deschida alte doua magazine, in urma unor investitii similare. In ceea ce priveste locatia celui de-al treilea magazin, business-ul timisoarean se va orienta catre Capitala sau Iasi, in timp ce un alt magazin se va deschide in Ungaria, proprietarii brandului fiind deja in negocieri pentru acea locatie.

De altfel, pana la 20% dintre comenzile inregistrate pe magazinul online provin din Ungaria. Alte piete straine pentru business-ul Starshiners sunt Germania, Austria, Italia, UK sau Spania, care reprezinta intre 10-15% din vanzarile totale.

Mai bine de jumatate dintre comenzile inregistrate in shop-ul virtual sunt facute pe desktop, in timp de 34% au loc de pe device-urile mobile, procent in continua crestere, iar 10% dintre comenzi - la telefon. Valoarea unui bon mediu de cumparaturi Starshiners este de 200 lei.

Focus pe brandul propriu

Starshiners comercializeaza atat produse proprii, cat si ale unor producatori locali. Desi afacerea a inceput in 2007 cu haine importate din Germania, ulterior sotii Muntean au renuntat si s-au reorietat catre producatori locali. In prezent, Starshiners colaboreaza cu cinci astfel de producatori, dar are si un atelier propriu, unde sunt create articole vestimentare sub brandul omonin.

Articolele confectionate in atelierul propriu reprezinta 25% din oferta Starshiners, in timp ce mai bine de jumatate (55%) provin de la producatori locali, 15% sunt importate din Ungaria si Polonia, iar un alt procent de 5% reprezinta hainele importate din Statele Unite ale Americii si Columbia.

Fabrica Starshiners a fost dezvoltata in urma unei finantari europene, are 25 de angajati si o capacitate de productie de pana la 3.000 de articole pe luna. Pentru anul urmator, fondatorul brandului vizeaza un alt proiect de accesare a fondurilor europene pentru a mari fabrica si a dubla capacitatea de productie.

In online e usor sa creezi o imagine falsa

Starshiners a fost printre primele magazine online din Romania, care a inceput sa vanda intr-o perioada in care sistemul IT din tara nu era foarte dezvoltat. Plaftorma a trecut prin numeroase ajustari si modificari pana a ajuns una solida, care sa se poata mentina in orele de varf – vineri, cand este introdusa oferta saptamanala de 100 de produse- si cand inregistreaza trafic foarte mare.

Despre concurenta din sectorul de e-commerce, Andreas Muntean considera ca jucatorii din piata si-au acaparat locurile, iar competivitatea lor este greu de imitat. “Pe online este usor sa creezi o imagine falsa, multi au reusit sa mascheze un business slab cu unul performant. Marii competitori din piata nu mai permit mult loc de joaca, astfel incat cei mici trebuie sa-si imparta nisele care nu sunt inca acaparate de gigantii din fashion. Insa, daca depui efort si implicare, cu mult talent si dedicatie, va fi mereu loc pentru cei buni”, spune acesta.

Tot despre piata locala de e-commerce, fondatorul Starshiners considera ca au aparut foarte multe magazine online facute de pe o zi pe alta, dar care nu au un concept bine pus las punct in spate, ci este doar o imitatie al celor consacrati.

“Observ un val de marfa importata din afara UE prezentata frumos, afisata pe site-uri cu eticheta de Made In Italy, sau multe articole multibrand la preturi foarte ieftine, reduse exagerat de la pretul initial. Insa acestea probabil nu au fost vreodata destinate expunerii in colectiile brandurilor de renume, iar simplul fapt ca se afla o eticheta de brand international pe un produs not-main-collection, adica destinat special pentru shopuri multibrand cu reduceri mari creeaza confuzie, iar clientele sunt incantate de reducerile acelui brand”, explica Muntean.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri