Cum ar arata o analiza SWOT a pietei de asigurari de viata din Romania la final de 2016 ? Ce oportunitati, amenintari sau puncte forte avem in calea pietei de asigurari in anul urmator? Am incercat sa aflam raspunsuri la toate aceste intrebari de la Paul Swoboda, CEO in cadrul Grawe Asigurari si unul dintre cei mai apreciati expati din piata de profil. Doua trasaturi se disting, inainte de toate la final de 2016, in piata, potrivit lui Paul Swoboda, si anume: segmentul asigurarilor clasice de viata (retail) este mai degraba in stagnare, in timp ce domeniul care arata o crestere interesanta este cel de bancassurance, pe care insa Grawe nu este activa.

"As imparti punctele slabe la finalul lui 2016 in doua categorii. Prima categorie este reprezentata de un aspect cunoscut al pietei romanesti de asigurari de viata - educatia financiara a populatiei la modul general si, de aici, daca nu reticenta, macar o lipsa de interes in privinta acestui tip de asigurare. A doua categorie se refera la un aspect general intalnit in anul 2016, adica instabilitatea legislativa, aceasta conducand la o impredictibilitate crescuta a pietei si la continua recalibrare a planurilor de business", spune Paul Swoboda (foto).

In opinia sa, oportunitatea in anul care vine este data de continuarea cresterii economice, in timp ce amenintarile vin din directia riscului de supra-reglementare a pietei de asigurari, tendinta determinata atat de initiativele la nivel european - precum Insurance Distribution Directive (IDD), cat si de masurile luate in plan local, cum este plafonarea tarifelor RCA. "IDD va complica foarte mult procesul de vanzare si va face mai greu pentru clienti sa navigheze prin mormane de informatii, iar in final aceasta aglomerare putand sa conduca la o scadere a interesului de cumparare", arata seful Grawe.

Totusi, "oportunitatea in viitorul apropiat este, din nou, cea pe care o constientizam cu totii inca de la intrarea pe piata – volumul mare de asigurati posibili datorita densitatii mici a asigurarilor. Adica, potential exista, speranta de mai bine la fel", mai spune Paul Swoboda.

Puncte cheie in dezvoltarea pietei de asigurari de viata pe 2017

"In primul rand, ar fi deductibilitatea primelor, un aspect indelung dezbatut de jucatorii din piata cu guvernantii de-a lungul timpului, dar care nu a gasit sprijin pana acum. Desigur, speram ca asigurarile de viata vor primi la un moment dat, cat mai curand, un astfel de ajutor, asa cum s-a intamplat cu asigurarile de sanatate. De asemenea, ar fi cresterea gradului de constientizare a populatiei asupra necesitatii asigurarilor de viata. Este un proiect pe termen lung si incet, pas cu pas si an de an, reusim sa imbunatatim educatia si perceptia romanului asupra acestui domeniu", spune Paul Swoboda

In opinia sa, cele doua puncte trasate mai sus nu ar putea fi realizate insa fara ajutorul celui de-al treilea, care consta in "cresterea increderii populatiei in asiguratori. Fiecare criza pe piata asigurarilor - si au fost destule in ultimii ani - afecteaza si piata asigurarilor de viata".

Grawe, la primul val de indemnizatii platite pe piata din Romania

Cele mai multe indemnizatii platite in cursul acestui an de catre compania austriaca de asigurari de viata Grawe pe piata de profil din Romania au fost cele pentru contractele de asigurare de viata ajunse la expirare, potrivit lui Paul Swoboda. Pana la data de 30 septembrie 2016 suma totala achitata de companie a fost de 6.230.102 lei.

"Imi place sa vorbesc despre acest subiect pentru ca este unul dintre cele mai frumoase aspecte ale activitatii noastre – sunt mandru cand un client care ne-a fost alaturi cel putin 10 ani isi primeste indemnizatia. Nu este un sfarsit de drum, pentru ca nevoia de asigurare nu se termina. Si, dupa primii 15 ani de activitate, este doar primul val important de expirari", conchide Paul Swoboda.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri