Dragos Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, spune ca este constient ca transportul cu autocare este din ce in ce mai afectat de dezvoltarea companiilor aeriene low-cost, cel putin pe distante lungi in Europa, fapt pentru care el considera ca pentru a creste business-ul sunt necesare urmatoarele lucruri: sa transporte plicuri si pachete de cateva kilograme si sa imbunatateasca serviciile, cum ar fi sa invete soferii sa zambeasca.

In era in care zborurile sunt tot mai accesibile ca pret si destinatii, autocarul incearca "sa mentina viteza" cu companiile aeriene, mai ales cu cele low-cost, si chiar daca nu va disparea niciodata, "ii va fi din ce in ce mai greu", in special pe distante mari.

"Pe autocare, eu cred ca noi inca putem sa crestem, dar piata nu creste, dar noi putem sa crestem pentru ca mancam din cota de piata. Noi nici macar nu am fost lideri de piata si este perfect cand esti locul doi, pentru ca toate picaturile de la locul 1 le aduni tu. Si cand locul 1 se zgaltaie, profiti si nu nu trebuie sa se zgaltaie, incerci sa faci lucrurile mai bine", a spus Dragos Anastasiu intr-un interviu despre destinul autocarelor.

Astfel, intr-un moment in care sunt tot mai multe zboruri de linie si low-cost pe rute cat mai diverse si la preturi de la cateva zeci de euro, Anastasiu subliniaza ca "nu este cazul acum" pentru marirea numarului de autocare si nici sa introduca curse catre tari in care nu activeaza, ca Bulgaria, Moldova, Serbia, Croatia sau Turcia intrucat "nu este piata". In schimb, insa, crede in dezvoltarea business-ului cu autocare si pe baza coletariei si imbunatatirea serviciilor la bord.

Nu cred neaparat in conceptul de a merge cu ditamai remorcile dupa tine

- Dragos Anastasiu -

Citeste si:
TOP oferte de vacanta in strainatate in luna ianuarie
Vacantele exotice, in topul...

"Turcia a fost o piata in mana turcilor unde nu transportul de calatori a fost principala sursa de venit si eu nu pot sa lupt cu asta. La fel si cu concurentul principal, e greu sa lupti cand ei transporta marfa si pasageri. Noi transportam pasageri. Ei pun o remorca in spatele autocarului, e autocarul plin sau gol, nu conteaza, si-au scos banii de cursa. Eu nu am reusit niciodata, din cauza conceptului Eurolines, sa ii conving pe partenerii mei sa facem coletarie sau altceva. Facem numai pe Germania unde avem agentiile nostre. Eu cred in conceptul asta. Nu cred neaparat in conceptul de a merge cu ditamai remorcile dupa tine. Dar cred ca ar trebui sa avem un stil de coletarie mic si acolo sa fim imbatabili: plicuri, pachetele pana la 3-5 kg. E o nisa unde am putea sa fim", explica proprietarul Eurolines Romania.

Alte metode care pot atrage clienti sunt invatarea soferilor sa zambeasca, miza pe confort si pe zona de divertisment in autocare (muzica, ziare). "Ii facem pe oameni sa se simta mai bine, asa incercam sa fim mai buni. In orice caz, nu incercam sa fim mai ieftini, ca nu ne intereseaza", puncteaza Anastasiu.

Eurolines Romania are o flota de 30 de autocare si transporta anual 140.000 de persoane (70% romani care muncesc in strainatate, 25% rude ale lor, 5% turisti) catre tari din Occident, printre care Austria, Germania, Cehia, Scandinavia, Franta si Anglia (nu insa si Spania). Business-ul cu autocare reprezinta 13 mil. euro din grupul Eurolines/Tui TravelCenter, cu o cifra de afaceri estimata la 125 de milioane de euro si din care cea mare parte, de 85 mil. euro, este reprezentata de turism (bilete de avion si pachete de vacanta).

Dragos Anastasiu crede ca autocarul nu va muri niciodata, insa pe distante mari ii va fi din ce in ce mai greu din cauza companiilor aeriene low-cost. Cat despre Brexit, antreprenorul subliniaza ca este prematur sa discutam, insa crede ca nu "sa se intample nimic nici cu circulatia oamenilor, nici cu munca" si ca Marea Britanie va avea un contract cu UE care va permite libera circulatie.

Citeste si:
Wizz Air cere interzicerea clasei business pe zborurile scurte
Wizz Air cere interzicerea...

In concluzie, pariul antreprenorului ramane pe turism, mai exact pe pachetele de vacanta pe care le considera viitorul agentiilor de turism, pe deschiderea agentiilor de turism in mall-uri unde exista trafic mare de oameni si pe investitii in unitati de cazare - Delta Dunarii si Transilvania, unde vrea sa aduca tot mai multi turisti straini.

Foto principala: Mircea Dragos Photography


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cat au platit pe biletul de avion romanii care vin acasa de Craciun