Catalin Chis, antreprenor si business angel din Cluj, a anuntat ieri o noua investitie prin grupul de firme Active Power Solutions, preluand intr-un deal incheiat inainte de Craciun pachetulul majoritar de actiuni la Graffiti PR (86%), o agentie de consultanta in comunicare si relatii publice din top 3 in Romania. Chis a precizat intr-o discutie cu wall-street.ro ca are in pipeline inca doua tranzactii din zona de IT & digital si vrea sa duca la alt nivel investitia in ceasurile Noah.

In ceea ce priveste investitia oarecum surprinzatoare in agentia de PR, antreprenorul clujean subliniaza ca prin aceasta achizitie va putea face cross-selling la produsele de software din portofoliu, dar si sa dezvolte si sa promoveze produsele existente si cele noi in zona digitala. "Comunicarea migreaza tot mai mult in zona digitala si prin acest pas incercam sa punem toate competentele impreuna, IT, marketing si digital-ul", subliniaza antreprenorul clujean.

Conform cifrei de afaceri pe 2015, afiliata exclusiv a retelei globale Ketchum in Romania, Graffiti PR ocupa locul trei in topul agentiilor din industria de PR. Compania a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri de 2,64 milioane de euro si are in prezent o echipa de 33 de specialisti in comunicare.

Chis anunta inca doua tranzactii in pipeline, din zona IT-digital, una dintre ele fiind intr-o faza avansata. Ambele achizitii vor fi realizate cel mai probabil prin Life is Hard, "intentia fiind ca tot ce inseamna IT si digital sa intre pe aceasta companie".

Pana acum, singura investitie a lui Chis in afara zonei de IT este cea in ceasurile de lemn Noah, dar si pentru acest start-up are planuri mari si viseaza digitalizarea lui, in contextul in care testeaza transformarea creatiilor Noah in smartwatch-uri elegante, pastrand insa arhitectura de lemn.

Citeste si:
Salariul mediu net a scazut in iulie: in IT, media ajunge la 7.144 lei
Salariul mediu net a scazut...

"Am un patratel in care mi-am impus sa ma joc, in zona pe care o cunosc, de IT si digital, pentru ca altfel as investi in prea multe companii. Singura exceptie este Noah, dar si aici as vrea sa mergem spre smartwatch-uri. Am inceput sa lucram la noi mecanisme si suntem in discutii cu persoane cu expertiza in domeniu, din Arad, care pe vremuri era un centru de ceasornicarie foarte bun", a declarat Chis.

In primavara anului trecut, Catalin Chis si Erik Barna au investit in Noah, singurul brand romanesc de ceasuri din lemn pentru mana, cumparand fiecare cate 12,5% din actiunile Noah Watches.

"Catalin Chis a intrat ca persoana fizica (nu prin Life is Hard - n.r.). Pe langa el a intrat si Erik Barna, asociatul lui Catalin din Life Is Hard. Fiecare din ei detine 12,5% din Noah", declara dupa anuntul investitiei Ruben Perju, unul dintre fondatorii Noah Watches.

Catalin Chis si-a inceput activitatea de antreprenor in anul 2000, cand obiectivul sau a fost sa devina un actor important in piata de IT&C din Romania. In 2008, ca o dezvoltare naturala a ceea ce reusise sa faca, Chis a infiintat o noua firma prin asociere cu Erik Barna, KL Software, companie care a dezvoltat unul dintre cele mai importante produse din domeniul brokerajului in asigurari, platforma 24Broker.ro, care tranzactioneaza peste 150 milioane euro anual.

Citeste si:
Cum faci ca afacerea ta sa nu fie "o masina cu o singura roata"
Ce ii trebuie afacerii tale...

In 2014, actionarii firmei au decis sa faca un rebranding al KL Software si, dupa un proces de selectie, numele ales a ramas Life is Hard, companie care acum este listata pe bursa in sectiunea AeRo, fiind prima firma de software din Romania care a devenit publica.

Anul trecut, Active Power Solutions a raportat afaceri de 10,88 milioane lei (2,44 milioane euro) si un profit de 1,68 milioane de lei (378.000 euro), cifre in crestere puternica fata de 2014.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si