Analiza Euromonitor: cele mai importante tendinte in consum pentru acest an

Consumatorii anului 2017 sunt greu de definit din cauza unei identitati multidimensionale si a fluxului mare de informatii. Cert este ca acestia vor sa cumpere mai rapid si sa-si asigure confortul cumparaturilor, vor lucruri autentice si personalizate. Euromonitor a analizat principalele tendinte care vor creiona anul acesta consumul la nivel mondial.

Consumatori mai multi si mai “vocali”

Brandurile ar trebui sa se concentreze mai mult pe consumatorii cu varsta peste 50 de ani. Potrivit unei firme de lobby din SUA, activitatea economica a angajatilor in etate valoreaza 7,6 miliarde de dolari anual. “Populatia cu varsta peste 50 de ani este in crestere si reprezinta o forta in sine. Oamenii lucreaza mai mult si duc economia inspre noi directii”, arata firma de lobby AARP.

Pentru cei mai multi dintre consumatorii de peste 50 de ani locul de munca reprezinta o necesitate si ei se confrunta cu nevoia de adaptare la noi sarcini de lucru si insusirea de noi aptitudini. Tehnologia joaca un rol important in adaptarea acestora la noul mediu de business, iar brandurile de profil ar trebui sa profite de potentialul acestei generatii. Unele dintre cele mai mari companii din lume au in prezent programe de internship pentru persoane in varsta. Acesta este si cazul bancilor Goldman Sachs si MetLife sau firma de consultant PricewaterhouseCoopers.

Miniconsumatori cu o putere de decizie mai mare

Un articol publicat anul trecut de Bloomberg Businessweek dezvolta strategia adoptata de retailerul Target de a implica in 2017 copiii in deciziile referitoare la designul hainelor pentru ei. Un factor in cresterea influentei copiilor in consum tine de faptul ca acestia isi asuma rolul unui adult la o varsta din ce in ce mai frageda. La scoala sau acasa copiii sunt expusi la mai multe subiecte din sfera adultilor precum saracie, probleme de mediu, sexualitate sau identitate.

Mai mult, o analiza Euromonitor arata ca in unele tari, copiii cu varsta intre 3 si 11 ani din tari precum SUA sau Canada si au o putere de decizie mare sau exclusiva in alegerea dulciurilor si a jucariilor. In Europa procentul urca pana la 77%, iar in America Latina pana la 82%.

Citeste si:
Adidas, pierderi de aproape 400 milioane de dolari din cauza pandemiei
Adidas a pierdut aproape 400...
Citeste si:
Cum sa scapi de durerea de stomac: 5 solutii rapide
Cum sa scapi de durerea de...

Cu toate acestea, targetarea copiilor si adolescentilor prin intermediul reclamelor continua sa ridice intrebari din punct de vedere etic. Studiile recente arata ca exista o legatura directa, spre exemplu, intre vizualizarea unei reclame pentru dulciuri cu dorinta de a le consuma. Ca urmare, numarul din ce in ce mai mare a persoanelor tinere obeze reprezinta un motiv de ingrijorare pentru mai multe tari.

Haine pentru “oameni reali”, o nisa pe care retailerii trebuie sa o exploateze

Euromonitor International estimeaza ca populatia obeza va ajunge in acest an sa reprezinte 42,7% din populatia cu varsta peste 15 ani in America de Nord si 19% din populatia din Europa de Vest. “Marimile special” pentru “oameni reali”, deopotriva tineri si in varsta, incep sa devina o oportunitate de vanzare in retailul de moda. Vanzarile de haine pentru oamenii supraponderali reprezinta o piata de circa 18 miliarde de dolari. Discounter-ul german Lidl a introdus anul trecut, in vara, gama sa de imbracaminte pentru a-i ajuta pe “barbatii si femeile cu forme sa arate si sa se simta bine”.

Cumparaturi in pas alert

In 2017 consumatorii sunt nerabdatori. Lumea digitala i-a transformat in generatia “IWWIWWIWI” — “I want what I want when I want it”. Consumatorii au ajuns sa ceara servicii “maine” sau sa aiba parte de un dialog virtual instant cu brandurile preferate. In aceasta lume, gigantul american Amazon lucreaza la un proiect prin care isi propune sa livreze pachetele comandate intr-un timp mai scurt de 30 de minute prin intermediul dronelor. Clientii site-ului din Franta pot deja sa comande autoturisme Seat si sa le fie livrate acasa in 72 de ore.

Pe de alta parte, mai multi designeri adopta trendul “vezi acum, cumperi acum”, permitandu-le clientilor sa achizitioneze si sa comande articolele de imbracaminte pe care le vad pe Instagram aproape imediat. Acesta este si cazul Burberry si Tom Ford.

Citeste si:
Agentia de comunicare dedicata organizatiilor care schimba lumea
Penrose, agentia de...

Autenticitate

Autenticitatea este o valoare esentiala pentru consumatorul anului 2017, promovata de oameni cu influenta si celebritati sau de supermarketuri si bucatari. Autenticitatea a fost anul trecut cuvantul-cheie pe site-ul eBay. Prin intermediul a milioane de fotografii realizate de catre utilizatori si distribuite datorita Internetului pe mobil, o serie de branduri selecteaza si utilizeaza in campaniile lor de marketing imagini apartinand consumatorilor pentru a da o nota de autenticitate.

Identitatea, o notiune relativa

Tensiunile intre conceptele global si local, existente deja in peisaj de ceva vreme, au fost evidentiate de criza refugiatilor, care pune sub semnul intrebarii identitatea nationala. Diversitatea nu este acum doar la nivel teoretic. Brandurile sunt fortate sa regandeasca audientele si sa le identifice, respectiv sa descopere cum interactioneaza intre ele. In acelasi timp, multi consumatori aspira la statutul global. Brandurile universal sunt inca privite ca o oportunitate pentru consumatori sa devina cetateni internationali.

Personalizarea, cuvant-cheie

In 2017 va trebui sa acceptam ideea ca produsele industrial pot fi personalizate, chiar si partial. Aceasta tendinta modifica asteptarile consumatorilor, in conditiile in care acestia cer brandurilor sa le indeplineasca sau sa le anticipeze nevoile. La randul lor, brandurile incearca sa intareasca relatia produs-client prin emotiile pe care le creeaza realizand lucrurile atat de “personal”.

Producatorii de incaltaminte sport reprezinta un exemplu despre ce inseamna cu adevarat personalizare. Aplicatiile lansate de Adidas permit utilizatorilor sa isi comande incaltaminte prin fotografii postate pe conturile lor Instagram.

Citeste si:
Predictii 2019: cum va evolua piata imobiliara din Romania
Colliers: Cele mai importante...

Ce se intampla dupa o achizitie?

In 2017 consumatorii vor acorda o mai mare atentie experientei post-achizitie, care va reprezenta o parte importanta in valoarea unui produs sau serviciu. Contactul cu reprezentantii companiei post achizitie, tonul si timpul de raspuns sunt elemente critice in traseul unui consumator.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri