Transportatorii au inceput sa isi reinnoiasca flota de camioane la trei ani, fata de in urma cu zece ani cand media era de 5-7 ani, si nu mai acorda o atentie sporita revanzarii acestora, ci prefera o strategie de business care sa le aduca profit inca din prima luna de exploatare a autovehiculelor, spune Ovidiu Pintilie, sales & marketing manager Trucks, Mercedes-Benz Romania.

"Clientii opteaza acum in mod constant pentru acorduri de tip buy-back, tendinta de innoire a parcurilor auto avand un ciclu mult mai mic. Unii dintre transportatori isi innoiesc flotele chiar si la trei ani, fata de media de 5-7 ani, cum era cazul in urma cu 10-15 ani. Totodata, contextul favorabil reprezentat de extinderea pietei catre Europa de Vest si accesul la contracte in aceasta zona, i-a determinat pe proprietarii de flote sa isi ajusteze strategia de business – daca, in trecut, vorbeam de o atentie sporita acordata revanzarii camioanelor, ne bucuram sa vedem clientii aplicand un business plan clar, urmarind pe termen scurt sa realizeze profit inca din prima luna de exploatare a camionului, iar pe termen lung sa consolideze business-ul si sa se extinda, in loc de a viza profituri obtinute de revanzarea camioanelor uzate", a precizat Ovidiu Pintilie.

Retail jobs

In procesul de decizie asupra achizitiei, transportatorii au inceput sa devina din ce in de mai atenti si la alte elemente decat vehiculul in sine, cum ar fi sistemele de monitorizare a flotei, contractele de service, reteaua de service-uri partenere ale producatorului si, nu in ultimul rand, serviciile de finantare.

Mai mult, clientii sunt tot mai atrasi de autovehicule cu un raport performant din punct de vedere calitate-pret, dar si de nivelul de echipari suplimentare aflate in dotarea camioanelor, pe care nu le mai considera optionale, ci obligatorii. Acest fapt are la baza cresterea eficientei in exploatare a camionului, cresterea sigurantei in trafic si imbunatatirea confortului furnizat soferilor.

Majoritatea autovehiculelor destinate transporturilor pe distante lungi au sistemulFleetBoard, ce inregistreaza informatii reale din trafic. Dintre acestea, 95% beneficiaza si de sistemul de asistenta PPC (Predictive Powetrain Control), care anticipeaza traseul ce urmeaza a fi parcurs de camion si adapteaza automat stilul de conducere, in scopul obtinerii de rezultate optime ale consumului.

Citeste si:
A fost lansat serviciul de consultații virtuale pentru...
A fost lansat primul serviciu...

Piata de camioane noi a crescut cu 24% anul trecut

"2016 a fost un an foarte bun atat pentru piata de autovehicule comerciale grele, marcata de o crestere de 24% comparativ cu 2015, cat si pentru divizia de camioane a Mercedes-Benz, care, pentru al treilea an consecutiv, a incheiat anul pe pozitia de lider de piata in Romania. Cresterea numarului de unitati vandute s-a datorat necesitatii de innoire a flotelor nationale si, in plan secund, extinderilor de flote", a mai spus Ovidiu Pintilie.

Conform datelor DRPCIV, in 2016 au fost inmatriculate peste 9.200 camioane noi peste 7 tone, la nivelul intregii piete.

O crestere de 30% a inregistrat si segmentul vanzarilor de piese, pe fondul cresterii numarului de clienti deserviti de reteaua autorizata de service Mercedes-Benz. Anul 2016 a adus schimbari si la nivelul serviciilor oferite, constand in introducerea contractelor de service cu valabilitate internationala.

Citeste si:
Harta investițiilor în infrastructură - proiecte de noi de 1,5...
Harta investițiilor în...

Tendinta principala la nivelul pietei de camioane a continuat anul trecut sub registrul ultimilor ani, fiind dominata de vanzarile modelelor destinate transportului pe distante lungi, urmate de segmentele modelelor de constructii si modelelor specializate.

La finalul lui 2016, au fost inmatriculate aproximativ 2.000 de camioane Mercedes-Benz peste 6 tone, dintre care aproximativ 90% destinate transportului pe distante lungi, 6-7% constructiilor, iar restul cuprinzand varii modele specializate. Vanzarile de flote au reprezentat peste 60% din totalul vanzarilor inregistrate pe segmentul autovehicule destinate transportului international.

In ce priveste volumele de vanzari pe pe segmentul vehiculelor second-hand, doua treimi au fost realizate din trade-in, iar restul din piete internationale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri