Ministerul Transporturilor nu va aloca bani pana in 2020 pentru cei 47 km din Centura de Sud a Capitalei care ar trebui modernizati, astfel ca traficul va fi de cosmar timp de 4 ani. Am intrebat cativa transportatori importanti cum vor resimti efectele amanarii acestui proiect de infrastuctura, care ar fi fost esential pentru trafic, desi numarul de kilometri nu este urias.
Fiecare camion va pierde 1,5 ore, considera Daniel Serban, manager de transport rutier la IB Cargo.
Ne afecteaza direct si impactul este negativ pe termen lung, nu doar pentru noi, ci pentru economie in general. Normal ca daca am fi vrut sa ne dezvoltam si sa crestem ca si economie, ar fi trebuit sa fie prioritara si aceasta lucrare de infrastructura.
Daniel Serban, manager de transport rutier la IB Cargo
Zilnic ,80-100 camioane care lucreaza cu casa de expeditii tranziteaza centura Bucurestiului, iar timpul pierdut pe acest segment este de 1,5 ore pentru fiecare camion (se tranziteaza in 2 ore fata de 30 min cat ar putea fi in mod normal). Un camion poate circula 9 ore pe zi. Daca fiecare camion sta in trafic 1,5 ore pe acest segment, la 100 de camioane se aduna 150 ore pe zi pierdute in trafic pe centura. Se poate considera, ca din cele 100 de camioane, 16 nu produc nimic, doar consuma motorina pe centura.
Citeste si:
Banii necesari finalizarii Centurii de Sud a Capitalei, segmentul dintre Autostrada A1 si A2, sunt 965 de milioane de lei, spune Ministerul Transporturilor. Din aceasta suma, pana acum au fost platiti doar 61 de milioane de lei, la care se mai adauga inca 106 milioane lei anul acesta, 250 de milioane in 2019 si 550 milioane in 2020.
Centura este foarte importanta pentru Municipiul Bucuresti si pentru cetatenii din sudul Bucurestiului, spune DPD Romania.
Conexiunea Romaniei cu Bulgaria, Grecia si Turcia, care se face prin HUB-ul DPD din Bucuresti, este influentata negativ.
Lucian Aldescu, CEO al DPD Romania
Potrivit FAN Courier, lipsa infrastructurii ne face sa pierdem dezvoltarea industriei logistice si a transporturilor.
Citeste si:
Era de asteptat ca, in urma valului de pomeni electorale, sa nu mai existe bani de investitii. Nu ma asteptam, in schimb, ca totul sa se intample asa de repede. Suntem blestemati sa nu reusim sa avem o infrastructura aliniata nevoilor economice actuale. Acest lucru ne va izola de marile coridoare europene care ne-ar fi putut duce la dezvoltari logistice impresionante. E rusinos sa vedem ca iesirile din tara (Giurgiu, cu precadere) sunt blocate de camioane, accesul in vama facandu-se pe o sosea sparta ca dupa bombardament. In acceasi nota putem vorbi de centura Bucurestiului, lasata prada nepasarii sau, cine stie, poate aparitiei unui contract din care se poate scoate un commission de 10-20%.
Felix Petrascanu, cofondator FAN Courier
FAN Courier este o companie cu capital integral romanesc, fondata in 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai si Felix Patrascanu. FAN Courier deserveste cei peste 40.000 de clienti, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 5.150 de colaboratori si a unei flote auto de peste 3.200 de autovehicule.
Cu un portofoliu de peste 2.000 de clienti, IB Cargo a asigurat anul trecut 30.000 de transporturi rutiere. La nivel national, aproape 500.000 de tone de marfuri au fost transportate prin solutiile IB Cargo.
Sursa foto: Vytautas Kielaitis
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: