Apple, Samsung, Sony, Huawei, HTC, Nokia, Motorola…? Branduri cunoscute pe plan mondial, insa cautarile din Google difera, de la stat la stat al Uniunii Europene. In Romania, domina Samsung in ceea ce priveste numarul mediu de cautari lunar, in timp ce, de exemplu, in Marea Britanie, Apple domina fara drept de apel. Care este situatia la nivelul mai multor state UE si ce scenarii se intrevad?

In Romania, numarul mediu de cautari pentru Samsung este de 60.500, in ultimul an. Pe locul doi se situeaza Apple, cu 40.500, in timp ce locul trei este ocupat de Huawei, cu 33.100. In tabel am inclus si iPhone, multe persoane cautand exact device-ul Apple, mai degraba decat brandul in sine. Apple face nota discordanta cu restul producatorilor, avand, practic, un singur nume pentru toate modelele lor de telefoane.

In Marea Britanie, in Google se cauta, lunar, de circa 1 milion de ori “Apple”, pe locul doi aflandu-se, la foarte mare distanta, Samsung, cu o medie lunara de 368.000 de cautari. Pe locul trei este termenul “iPhone”, cu 201.000 cautari si, pe patru, Sony, cu 110.000 cautari.

Per total, in cele 16 state analizate, exista un echilibru intre interesul fata de produsele Apple sau Samsung; Huawei si Sony se situeaza, de obicei, pe urmatoarele locuri.

Apple este brandul cel mai cautat in 9 state, in timp ce Samsung este cel mai cautat in 5 state. In Olanda, Samsung si Apple inregistreaza un numar similar de cautari lunare – 165.000. In Cehia situatia este similara, ambele branduri avand acelasi numar de cautari, de 49.500/luna.

Interesant este ca in Europa de Est, inclusiv Romania, ponderea cautarilor Samsung este mai ridicata comparat cu Europa de Vest/tarile mai dezvoltate. In Vest, diferenta intre Samsung si Apple este mai mare, in favoarea Apple, in general.

Sursa foto: Shutterstock ESB Professional

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri