Modelul de conducere din era industriala, in care un manager planifica si masoara rezultatele, este unul depasit, care nu mai produce efecte in economia actuala, moment in care liderul este cel care trebuie sa creeze un mediu in care oamenii sa vina cu idei, considera Mihaela Ginju, director general Erudio.

"Modelul de conducere care se preda in continuare in scolile de business si care si se perpetueaza in business este cel din era industriala, in care planificai si masurai, nu se punea pret pe creativitate, pentru ca oamenii facea suruburi, de exemplu, si creativitatea nu era necesara. Boomul industrial a creat un model de condus, care atunci era util. Acum, noi nu mai avem industrie, avem servicii, iar partea mecanica a muncii noastre a fost preluata de masini. In prezent, in companii, nu au nevoie de oameni care nu sa faca ceva masurabil, ci de angajati care sa dea frau creativitatii. Iar datoria managerului, liderului in acest caz, este sa creeze un mediu in care omul sa se simta dispus ca in fata oricarei probleme sa spuna «wow ce grozav, ia sa vedem ce idei imi vin»", a explicat Mihaela Ginju, director general si co-fondator Erudio, companie care organizeaza cursuri si ateliere de dezvoltare pentru manageri.

Potrivit acesteia, tipul de conducere descris mai sus nu anuleaza ideea de impunere a unor obiective financiare cand vine vorba despre sarcinile angajatilor.

"Nu anuleaza ideea de a pune niste obiective financiare, pentru ca afacerile trebuie conduse cumva, diferenta este de a conduce cu obiectivul in dinti zilnic sau de a te opri din cand in cand la el, sa vezi pe unde ai ajuns", considera aceasta

Mult management se face cu sedinta de vanzari zilnica

- Mihaela Ginju, Erudio-

Modelele vechi de business nu mai au rezultate

Mihaela Ginju considera insa ca lumea din mediul de business trece printr-o schimbare si au vazut ca acest model nu mai functioneaza si ca altele sunt caile prin care ii poti determina pe oameni sa atinga performanta.

Astfel de manageri, care ajung sa statutul de lideri pentru echipele in care lucreaza, apeleaza la programele pe care le pune la dispozitie compania condusa de Mihaela Ginju, Erudio. Unul dintre acestea este Emeritus, un program despre care antreprenoarea spune ca "acopera o nevoie reala a oamenilor care lucreaza in boardul companiilor si a antreprenorilor si anume faptul ca un lider isi conduce oamenii si isi atinge obiectivele prin maniera prin care reuseste sa isi transmita filosofia de viata".

Oamenii care vin la program o fac din dorinta de a-si construi o filosofie de business

- Mihaela Ginju, Erudio-

"In momentul in care ajungi sa conduci oameni si iti dai seama ca fiecare are drumul lui in viata, cauta sa isi atinga interesele de cariera sau de familie, si ca tu poti sa iti atingi obiectivele doar armonizand aceste lucruri, iti dai seama ca nu poti sa o faci decat daca liderul isi cunoaste valorile si principiile", a spus Mihaela Ginju.

Ea arata ca una dintre valorile principale care nu trebuie sa ii lipseasca unui lider, pe langa competente, este capacitatea de a le castiga increderea celor din jurul sau, fie ca sunt angajatii proprii, fie ca sunt clientii.

"Increderea se stabileste atunci cand simt ca omul este egal cu el insusi. Increderea este importanta pentru ca sta la baza prosperitatii. Problema Romaniei este ca nivelul de incredere este foarte jos, nivelul de incredere la nivelul Europei s-a erodat masiv, tarile cu un nivel ridicat de incredere sunt tarile nordice, unde gasim si cea mai mare prosperitate. Increderea este un liant care face firma sa prospere, cine urmareste profitul reteaza profitul. Cine urmareste increderea atinge profitului", a explicat Ginju.

Cine urmareste targetul de vanzari nu il atinge, cine urmareste sa creeze o constructie pentru binele unor comunitati de clienti si de angajati, pe palierul de incredere, ti se intorc veniturile, obtii profit, iar oamenii devin mai loiali

- Mihaela Ginju, Erudio -

Programul Emeritus costa 5.500 de euro + TVA si este platit in general de companii, iar pana in prezent a fost absolvit de peste 40 de persoane. De asemenea, Erudio deruleaza si un alt program, Erisma, care ii invata pe romani cum sa vorbeasca in public si in fata angajatilor si cum sa fie ei insisi, absolvit de 400 de persoane pana in prezent.

Erudio a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 200.000 de euro.

Foto: fizkes, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri