Happy Channel, postul de televiziune care a inlocuit in urma cu un an Euforia TV, a lansat primul serial de televiziune filmat cu iPhone-ul, un experiment care daca va fi bine primit de public va permite realizarea unei miniserii incluse in grila de toamna a postului. Cum arata Happy Channel la un an de functionare in Romania si ce planuri de viitor are Ruxandra Ion, coordonatoarea postului.

In urma cu un an, postul de televiziune Euforia, parte a Antena Group, a avut parte de un rebranding si a devenit Happy Channel, un post adresat segmentului feminin din zona comerciala, dar si a familiei. Modificarile au fost facute atat la nivelul brandingului, a strategiei, cat si la modalitatea de programare si la continutul propus, acesta din urma incluzand productii turcesti, latino-americane si, nu in ultimul rand, romanesti, precum este iSerialul “Cand mama nu-i acasa”.

Cum a fost acest prim an de functionare? “Eu sunt mandra de Happy Channel: intr-un an si-a dublat audienta, pe prime-time e lider pe zona de femei de vreo doua saptamani, nu ne mai bate nimeni. Happy Channel e pe drumul cel bun: mi-am dorit un canal curat, fara scandaluri, fara tabloid, in care femeia si familia in general sa evadeze putin, sa uite un pic de probleme, sa ii dea o stare de bine, asta nu inseamna ca nu avem drame pe post. Postul nu a ajuns inca unde trebuie sa fie: nu ma refer la audiente, ci la structura de programe pentru ca eu am mostenit un library pe care a trebuit sa il folosesc, incet-incet am cumparat pe langa, dar acestea vor fi incluse in grila de toamna. Incepe sa se aseze, probabil va mai dura inca un an, dar sunt multumita si mandra”, spune Ruxandra Ion.

Daca in urma cu un an Euforia avea o cota de piata de 0,7%, in prezent Happy Channel se situeaza la un share de 1,7%. Programele care prind cel mai bine la public sunt productiile turcesti, precum si miniseriile americane si programele HD. “Mi-a fost greu sa pun mana pe niste seriale turcesti bune pentru ca nu am lucrat niciodata cu turcii si mi-a luat ceva timp sa cunosc piata si sa o inteleg, sa-mi dau seama ce functioneaza. In grila de toamna vom avea o surpriza, am pus mana pe o productie turceasca exceptionala si pregatim si o miniserie de televiziune romaneasca, un proiect nou, care va fi o continuare a iSerialului, o poveste de familie romaneasca, combinata cu un pic de misticism, un pic de comedie si drama”, explica Ruxandra Ion.

Serial filmat integral cu iPhone-ul si cu un format 360 grade

iSerialul este un proiect experiment realizat de Happy Channel, o productie filmata integral cu telefonul mobil si cu un format nou, ce va avea o acoperire 360 grade: TV, online si social media.

“Cand mama nu-i acasa” va avea premiera pe 13 martie, de la 19:45 si va fi difuzat de luni pana joi, in total productia avand 16 episoade a cate 15 minute fiecare. Duminica, de la 19:00 la 20:00, telespectatorii vor putea vedea toate cele patru episoade legate intr-un format clasic de televiziune.

Ce asteptari are producatoarea de la noul serial? “La randul meu si eu sunt foarte curioasa, chiar este un experiment, cu un format mai degraba online decat de TV. Am avut multe inceputuri pana acum: am inventat telenovelele romanesti, am facut primul serial muzical cu tinerii din Romania, nu as fi crezut ca o sa fac asta, dar imi place, e un challenge din toate punctele de vedere, e aproape alta meserie”, mai spune Ruxandra Ion.

Din distributia serialului fac parte Carmen Tanase, Virginia Rogin, Ioana Ginghina, Cristina Ciobanasu (Criss), Vlad Gherman si altii. Coordonatoarea proiectului este Ruxandra Ion (omul din spatele telenovelelor romanesti “Inima de tigan”, “Regina”, “Iubire ca in filme”, etc), iar echipa de productie este formata din specialisti care anterior au lucrat la proiectele Ruxandrei Ion: scenariul il semneaza Simona Macovei, regia – Radu Grigore, iar directorul de imagine este Catalin Simioana.

Cea mai mare provocare a postului de televiziune a reprezentat productia iSerialului. Filmat cu patru iphone-uri, “Cand mama nu-i acasa” a necesit o investitie minimala. In functie de feedback-ul audientei, iSerialul va fi transformat intr-o miniserie de televiziune, de 45 de minute per episod: “Exista sansa ca la toamna sa filmam tot cu telefoanele, din punct de vedere tehnic se filmeaza mai usor si nu este nicio diferenta, am folosit iPhone 7, pentru care nu aparusera inca obiectivele, vor fi disponibile incepand cu luna aceasta si luam in considerare sa le folosim pentru toamna, daca mergem pe aceasta varianta. Cred ca e noua epoca in televiziune: astfel, ne vor ramane bani ca sa facem alte productii, bugetul fiind limitat, iar canalul mic”, explica Ruxandra Ion.

In ceea ce priveste investitiile necesitate, productia anuntata pentru grila de toamna se va situa in jurul unei jumatati de milion de euro. Cele mai mari investitii insa sunt rezervae serialelor turcesti.

Ruxandra Ion: In ultimele doua saptamani Happy a depasit principalul competitor pe nisa feminina

Principalul competitor pe segmentul publicului feminin comercial este postul Acasa TV, apartinand grupului Media Pro, post coordonat in trecut chiar de Ruxandra Ion. Potrivit acesteia, Happy a inregistrat audiente mai mari decat competitorul sau, insa mentinerea pozitiei fruntase pe nisa feminina este destul de greu. “Un plus fata de competitie este inclinatia noastra spre targetul tinerilor. Canalul competitor are ca audienta tinerii de pe vremea mea si se bate cu mine, cu produsele pe care eu le-am creat, deoarece sunt difuzate in reluare. Care-i feelingul? Nu e tocmai cel mai placut”, mai spune Ruxandra Ion.

Pentru targetul reprezentat de tineri, Happy Channel propune un program informativ cultural, cu informatii din sectorul cultural si de divertisment: “Nu pot sa spun ca sparge audienta, dar indeamna tinerii sa se uite la TV”, explica producatoarea.

In grila de toamna a Happy Channel se vor mai vedea productii turcesti, seriale latino-americane, miniserii americane, printre care: “Jane the virgin” sau “Chicago Fire”, dar si miniseria romaneasca, o continuare a experimentului "Cand mama nu-i acasa".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri