Industria de cosmetice din Romania a cunoscut in ultimii ani o crestere semnificativa in valoare, de la 4,2 miliarde de lei in 2009 la 5,5 miliarde de lei anul trecut pe fondul optimismului consumatorilor, generat de masuri de ordin fiscal.

Potrivit datelor statistice, in industria de cosmetice activeaza circa 2.000 de companii, cu peste 11.000 de angajati, in productie, comertul cu ridicata si amanuntul al produselor cosmetice si de parfumerie.

„Analiza datelor financiare arata ca, in ultimii 7 ani, firmele de cosmetice si parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovada ca profitabilitatea sectorului a crescut de la 207 milioane lei in 2009 la 258 milioane lei in 2015, cu un ascendent puternic in 2016”, considera expertii KeysFin.

Potrivit acestora, piata romaneasca inca nu si-a atins potentialul maxim, daca este sa raportam la pietele dezvoltate. In Romania, potrivit unor statistici realizate de jucatorii din domeniu, consumul de produse cosmetice si de parfumerie este de aprox. 40 de euro/anual/persoana, in conditiile in care in Franta este de 4-5 ori mai mare.

Potrivit datelor financiare analizate de KeysFin, in acest sector economic trendul este dat in primul rand de importatori si de lanturile de magazine specializate dezvoltate de multinationale. Si producatorii autohtoni au avansat semnificativ in ultimii ani, profitand de noile tendinte eco, de interesul tot mai mare al romanilor pentru produse naturale, de calitate.

Intr-un clasament al celor mai mari producatori de cosmetice din piata locala, realizat pe baza datelor RisCo, Farmec Cluj-Napoca este lider pe acest segment, cu afaceri de aproape 44 milioane de euro anul trecut. Pe pozitia secunda se afla fabrica Procter&Gamble din Urlati, judetul Prahova, unde gigantul american produce sampoane si balsamuri pentru par. Cifra de afaceri pentru 2015 s-a situat in jurul valorii de 30 milioane de euro. Clasamentul este completat de Papillon Laboratoires Cosmetiques, producatorul Loncolor, cu afaceri de circa 9 mil. euro.

Sursa date: RisCo si KeysFin

Ce cosmetice cumpara romanii

Cele mai multe achizitii de produse cosmetice se realizeaza din magazinele fizice, urmate de farmacii si saloanele de cosmetica. Un segment aflat in crestere este cel al vanzarilor pe Internet, care au avansat semnificativ in ultimii 2-3 ani.

„Studiile de consum arata ca, in prezent, parfumurile genereaza cea mai mare cifra de afaceri din aceasta piata, urmate de produsele de machiaj si abia apoi de cele de ingrijire. Este un trend diferit fata de tarile occidentale, acolo unde produsele de skin-care sunt cele mai vandute. Acest fenomen are legatura cu educatia si obiceiurile de consum ale mai multor generatii. In Romania, sa nu uitam ca avem inca generatii care au trait in comunism si pentru care produsele cosmeticele occidentale au reprezentat o necunoscuta”, afirma analistii.

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si