Dupa achizitionarea 2Checkout de catre compania fondata de antreprenorul Radu Georgescu, Avangate nu se va opri aici. Alex Hart, CEO al companiei a declarat, pentru wall-street.ro, ca urmatorii candidati pentru o achizitie ar fi, cel mai probabil, start-up-uri care au la baza o idee buna, dar au dificultati in a creste organic. Afla detalii in materialul de mai jos.

Avangate, platforma eCommerce care sprijina companiile din intreaga lume sa isi maximizeze veniturile obtinute din vanzarea de software, SaaS si solutii digitale, a anuntat saptamana aceasta achizitia companiei 2Checkout, un procesator de plati cu acoperire globala. Compania care rezulta in urma tranzactiei va aduce pe piata o suita completa de produse si servicii pentru ecommerce, inclusiv facturarea abonamentelor (subscriptiilor) la diferite servicii, imbinand modele flexibile de procesare a platilor cu abilitati avansate de ecommerce, managementul veniturilor recurente si instrumente de marketing la nivel global.

Am discutat cu Alex Hart, CEO la Avangate, despre oportunitatea tranzactiei, ce urmareste in continuare compania (inclusiv la nivel de achizitii), cat si sfaturi pentru companiile care ar fi gata sa se angreneze intr-o astfel de tranzactie.

Urmatorii candidati pentru o achizitie ar fi, cel mai probabil, start-up-uri care au la baza o idee buna, dar au dificultati in a creste organic, aceasta pe masura ce afacerea se extinde in tehnologii precum aplicatii mobile, aplicatii de mesagerie, inteligenta artificiala sau IoT (Internet of Things – n.r.). Multi antreprenori afla ca industria platilor este mai complicata decat au crezut, motiv pentru care sunt o multime de companii care nu ajung sa creasca cat ar trebui pentru a deveni profitablie. Unele dintre ele ar putea fi interesate sa-si uneasca fortele cu o companie mai mare pentru a reusi sa creasca si sa ajunga la adevaratul lor potential”, subliniaza Alex Hart.

Ce trei factori au luat in calcul cand au achizitionat 2Checkout

Il intreb pe CEO-ul companiei la ce s-a uitat atunci cand au decis achizitionarea 2Checkout.

„In primul rand, ne-am gandit la potrivirea strategica, organizationala si culturala dintre cele doua companii”, nu ezita Alex.

Din punct de vedere strategic, 2Checkout le permite mai multa flexibilitate pentru modelele de procesare a platilor, cat si extinderea pietei careia i se adreseaza noua companie, avand totodata suport pentru vanzarea de bunuri atat digitale, cat si fizice.

„De asemenea, achizitia ne ofera acces mai rapid la pietele din Asia, Africa, America de Sud si Australia. Din punct de vedere organizational, 2Checkout se potriveste cu Avangate, aducand totodata si capabilitati suplimentare. Din punct de vedere cultural, impartim aceleasi valori, inclusiv angajamentul fata de clientii, partenerii si colegii nostri, pe care ii tratam cu respectul si consideratia pe care le merita si cu care am dori si noi sa fim tratati la randul nostru”, mai spune el.

Cat timp au durat negocierile?

Timp de cateva luni, au avut in vedere mai multe optiuni pentru a isi extinde capabilitatile, dar 2Checkout a facut primul pas in aceasta privinta.

„Ken Benvenuto, care a fost managerul meu la CheckFree, m-a contactat la inceputul lui 2016, pentru o discutie in acest sens. Amandoi urmaream cresterea propriei companii, iar conversatiile noastre au dus, in cele din urma, la explorarea posibilitatii de a le uni, proces in urma caruia a rezultat anuntul facut luni”, detaliaza Alex Hart.

Cateva sfaturi pentru companiile care vor sa se angajeze intr-o tranzactie de o asemenea amploare

Fiecare tranzactie este diferita, dar ideal este sa gasesti un partener care imparte aceleasi viziuni si valori cu tine.

„Fiecare companie are calitati minunate, dar si provocari nerezolvate. Pentru mine a fost cu atat mai important sa am de-a face cu oameni care sunt adeptii transparentei si ai dezbaterilor constructive. Aspectele tehnice ale afacerii – analiza financiara, verificarea capabilitatilor, proceselor companiei (due dilligence) etc. – sunt critice, dar aspectele „nuantate” ale tranzactiei sunt la fel de importante. Este similar cu angajarea oamenilor – ceea ce au facut deja este important, dar abilitatile lor de a invata, de a se adapta si pasiunea lor pentru a face lucruri bune sa se intample, sunt mult mai importante”, considera CEO-ul companiei pornite din mintea lui Radu Georgescu si cedata in urma cu cativa ani.

Ce ar schimba la intreaga industrie eCommerce?

Daca ar putea schimba ceva la industria eCommerce, Alex ar simplifica-o.

„De fapt, scopul 2Checkout este acela de a simplifica lumea complexa a comertului electronic, de a ajuta comerciantii sa isi vanda bunurile si serviciile mai repede, simplu, in siguranta si profitabil, peste tot in lume.

La nivel de provocari, in 2017, comparativ cu anii anteriori, Avangate va avea o provocare noua - integrarea cu 2Checkout, pentru a scoate tot ce e mai bun din aceasta achizitie.

„Avem oportunitatea extraordinara de a combina expertiza si abilitatile de eCommerce si management al subscriptiilor cu cele de procesare a platilor la nivel global, din care va rezulta o oferta unica pe piata internationala. Desigur, vom continua practicile care ne-au adus succesul pana acum – imbunatatirea permanenta si extinderea relatiilor noastre cu clientii excelenti pe care ii avem, imbunatatirea procesului de vanzari, imbunatatirea calitatii si a capabilitatilor produsului pe care il oferim pentru a ne extinde pe pietele pe care le avem in plan, dar si dezvoltarea abilitatii de a oferi o experienta superioara clientilor nostri”.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Economie »


    Setari Cookie-uri