Dupa ce in 2016 retailerul polonez LPP, care detine pe piata locala brandurile Reserved, Mohito, Cropp, Sinsay si House, a inregistrat o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro, in crestere cu 90% fata de anul anterior si tripla fata de 2014, anul acesta LPP Romania planuieste zece noi locatii si o majorare a business-ului pana la 35 de milioane de euro, potrivit Alinei Bistreanu, directorul general al LPP Romania.

LPP Fashion, care a intrat pe piata romaneasca in 2008, a reinceput expansiunea in 2014, odata cu numirea Alinei Bistreanu in functia de director general. Daca in 2015, retailerul polonez avea o cifra de afaceri de 13 milioane de euro, anul trecut aceasta s-a situat la 25 de milioane. Cresterea s-a datorat si deschiderii a 13 noi magazine sub toate cele cinci branduri LPP.

“Pe langa noile locatii, cresterea a fost sustinuta de imbunatatirea ofertei LPP, de recunoasterea si notorietatea brandurilor, precum si de piata de fashion, care s-a dezvoltat si continua sa ofere oportunitati din ce in ce mai mari”, a declarat Alina Bistreanu pentru wall-street.ro.

Din cele cinci branduri ale LPP prezente pe piata romaneasca, Reserved a inregistrat anul trecut cele mai mari vanzari, de aproape 60% din totalul business-ului, urmat de Mohito, cu peste 17%, Sinsay (10%), Cropp (9%) si House (4,5%).

Pe langa cele cinci branduri, LPP Fashion detine si Tallinder, un brand premium, nisat, care insa nu va intra pe piata romaneasca. De altfel, Tallinder se vinde doar in Polonia, iar potrivit Alinei Bistreanu, pentru moment nu exista planuri de extindere in afara tarii.

Citeste si:
Magazinele online, tot mai constiente de performance marketing
Glami: Magazinele online...

Alina Bistreanu: Am deschide mai mult de zece magazine

Daca in 2013 LPP detinea pe plan local cinci magazine, astazi numarul acestora se ridica la 34, numai anul trecut fiind inaugurate 13 noi locatii atat in Bucuresti, cat si in orase precum Constanta sau Timisoara. Din cele 34 de magazine, 12 apartin Reserved, sapte Mohito, sase Sinsay, cinci Cropp si patru House.

Pentru 2017, polonezii si-a targetat cel putin zece noi locatii, insa potrivit directorului LPP Romania, numarul acestora poate varia: “Am mai deschide magazine, dar piata nu este suficient de ofertanta in sensul ca nu ofera atatea oportunitati pe cat avem noi potential de dezvoltare. Suprafata totala pe care o inchiriem in Romania, pentru toate cele 5 branduri, depaseste 3.000 de metri patrati si poate ajunge pana la 4.500 de metri patrati, aproximativ 10% din suprafata inchiriabila a unui centru comercial. In momentul de fata, centrele comerciale performante sunt ocupate 100% si sa dezvoltam 3.000 metri patrati este foarte dificil, trebuie sa asteptam fie o extindere a centrului, fie expirarea unui contract al unui comerciant deja existent si care sa detina un astfel de spatiu mare”, explica Alina Bistreanu.

LPP Romania inchiriaza in medie 3.000 de metri patrati pentru toate cele cinci branduri. In Bucuresti, LPP detine suprafete de peste 4.000 de metri patrati in ParkLake si Mega Mall, insa este prezent si in Afi Cotroceni cu o suprafata de 3.000 de metri patrati. Despre performanta celor mai noi locatii din Bucuresti – Park Lake, directorul general LPP Romania spune ca este prea devreme sa faca un comentariu obiectiv, dar rezultatele sunt in general satisfacatoare, iar premisele pentru o crestere sunt extrem de bune.

LPP vizeaza pentru noile locatii orase precum Timisoara, Constanta, Bucuresti, Craiova, Iasi, Sibiu sau Brasov. Investitia estimativa se situeaza intre 500 si 1.000 de euro pe metru patrat, insa aceasta nu conditioneaza aparitia noilor magazine. Desi in prezent nu exista niciunul pe piata locala, retailerul nu exclude posibilitatea de a deschide si un magazin de tip outlet.

Citeste si:
STUDIU: 97% din consumul local de fashion provine din importuri
Radiografia pietei de fashion...

O noua miza: comertul online

LPP detine in Romania magazine online pentru toate cele cinci brandurile ale sale, desi doar Reserved a fost inaugurat in 2015, iar restul la finalul anului anterior. Astfel, magazinele online au reprezentat 3% din cifra de afaceri a retailerului in Romania pe 2016.

“Momentan, procentul este mic, insa trebuie sa luam in considerare ca le-am deschis abia anul trecut. Daca facem o analiza a cresterilor de la luna la luna, acestea sunt uimitoare. Nu ne-am impus targeturi, in momentul de fata incercam sa cream o strategie de omnichanel”, spune Alina Bistreanu.

Pentru 2017, directorul LPP Romania a targetat o crestere de 39% a cifrei de afaceri, de pana la 35 de milioane de euro. “Este un deziderat in contextul inaugurarii tuturor magazinelor planificate pentru 2017”. Romania este a saptea piata pentru retailerul polonez in functie de vanzari si a sasea in ceea ce priveste numarul de magazine. Planurile directorului general includ plasarea tarii noastre in top 3 pentru retailerul polonez.

In 2014, eram ultima tara din portofoliul LPP atat ca cifra de afaceri, cat si ca magazine. Faptul ca am ajuns pe locul sapte din optsprezece, la mijlocul clasamentului, demonstreaza ca Romania are un mare potential de dezvoltare si ritmul cu care poate creste este foarte alert”, mai spune Alina Bistreanu.

Citeste si:
Branduri romanesti de fashion care fac concurenta serioasa Zara si H&M
Branduri romanesti de...

LPP S.A., companie listata la Bursa din Varsovia din anul 2001, este una dintre companiile din industria modei cu cea mai rapida crestere din Europa Centrala si de Est, iar veniturile sale in anul 2016 au depasit 1,4 miliarde euro. Compania are o retea de mai mult de 1700 de magazine si peste 22 de mii de angajati in birourile si structurile de vanzari din Polonia, Europa, Asia si Africa.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Liderul pietei de fashion in 2019, discounter care vinde si home&deco