Dezvoltarea economica a dus la dezvoltarea companiilor care, implicit, au nevoie sa isi creasca numarul de angajati. Insa acest obiectiv se dovedeste tot mai dificil de atins, in contextul in care Romania se confrunta cu o problema demografica, peste care se adauga si emigrarea, si, de multe ori, dezinteresul romanilor pentru munca. Andrei Frunza, CEO eJobs, cea mai mare platforma de recrutare pe plan local, arata ca numarul de aplicanti pe joburile disponibile au scazut la jumatate fata de 2012, de exemplu, iar efoturile pentru atragerea candidatilor sunt din ce in ce mai mari.

Andrei Frunza se afla la conducerea companiei eJobs din 2012, la cateva luni dupa preluarea de catre grupul Ringier.

Acesta isi aminteste ca la acea data numarul de candidati era dublu fata de cel din prezent.

In 2012, in general, numarul de aplicanti pentru fiecare job deschis era dublu indiferent de industrie

- Andrei Frunza, CEO eJobs -

Piata de recrutare, competitiva in 2017

In prezent, in contextul deficitului de candidati, cu care se confrunta angajatorii din Romania, insa si cei din alte tari europene, recrutarea este pe un teren competitiv, iar cei de la eJobs isi concentreaza toate resursele pe cresterea numarului de aplicanti.

"Piata este competitiva, contextul pietei este unul competitiv, iar focusul nostru este cu atat mai mult in zona de candidati, pe care este tot mai complicat sa ii atragi si sa ii convingi sa aplici. Iar aceasta dificultate nu este doar in domeniul IT si nu doar pe white collar, ci si pentru alte domenii si pentru pozitii blue collar, pozitii greu de inchis. Investim mult insa in tehnologie si cred ca produsul este cheia succesului", a explicat Andrei Frunza.

Astfel, cei de la eJobs incearca sa "citeasca printre randuri" atat ceea ce scriu angajatorii in anunturi, cat si informatiile din profilurile candidatilor, astfel incat sa gaseasca cat mai multe potriviri intre cerere si oferta.

"Tine de noi sa match-uim ofertele cu profilul candidatilor, adica sa rezvolvam noi, prin tehnologie, aceasta compatibilitate cu joburile, respectiv sa intelegem care sunt cerintele fiecarui anunt, indiferent de cum a fost definit de angajator, pe de-o parte, si de cealalta parte sa aflam care este profilul fiecarui candidat, indiferent ce a scris el, astfel incat sa primeasca oferte si din alte domenii", a explicat Andrei Frunza.

Pentru a ajunge la candidati compania depaseste limitele site-ului eJobs si ii abordeaza acolo unde acestia sunt prezenti, fie ca este vorba despre retele sociale sau alte site-uri.

"Incercam sa identificam unde se potrivesc si sa le comunicam ofertele pe canalele unde acestia sunt prezenti, pentru ca pe langa site oamenii traiesc digital si pe alte platforme. Stau pe Facebook sau pe alte site-uri si este important ca noi sa ajungem la ei acolo unde sunt. Eu trebuie sa gasesc sudorul prezent pe alt site, cu alt scop, si sa il aduc pe eJobs, sa aplice la job, printr-un banner, de exemplu", a precizat CEO-ul eJobs.

Ar putea disparea sender-ul "Liviu Dumitrascu"?

Mai mult, pentru atragerea candidatilor compania testeaza lunar o serie de date care ajung la utilizatori si le adapteaza in functie de comportamentul candidatilor.

"Testam permanent lucrurile, este zona delicata, testam de exemplu diverse formulari care ajung in mailurile candidatilor. Astfel, in cateva teste am scos sender-ul "Liviu Dumitrascu", am incercat un alt copywriting si am vazut ca pana la urma tot formula clasica a mers cel mai bine, este formula care se pare ca inspira cea mai multa incredere. Posibil sa devina o veste in curand ca reluam testul in ceea ce priveste emailul de la Liviu Dumitrascu, pentru ca noi evaluam trimestrial cum evolueaza diverse scenarii, inclusiv la nivel de sender", a explicat Andrei Frunza, CEO eJobs.

Infiintat in 1999, eJobs este primul portal de recrutare online lansat in Romania. Utilizat in prezent de peste 3,3 milioane de profesionisti, eJobs.ro ofera acces la locuri de munca in cadrul celor mai importante companii din tara. eJobs Group SRL face parte din trustul Ringier Romania, membru Ringier AG. Compania are peste 50 de angajati si a inregistrat in 2016 afaceri de sase milioane de euro, in crestere de la 3,8 milioane de euro in anul anterior. In acest an, estimarile companiei vizeaza un avans cu 40% al cifrei de afaceri si un profit de 60%.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri