Care sunt planurile de dezvoltare ale farmaciilor DONA si cum au fost influentate de reglementarile din sistemul de sanatate

Reteaua de farmacii DONA a trecut pragul de 300 de farmacii, iar pana la sfarsitul anului 2017 estimeaza ca va ajunge la numarul de 350 de farmacii. Extinderea lantului se va realiza atat prin dezvoltare organica, cat si prin parteneriate in sistem de franciza. In acelasi timp, retragerea de pe piata sau discontinuitatea medicamentelor, notificate de producatori Agentiei Nationale a Medicamentelor si Dispozitivelor Medicale, au avut impact asupra schemelor de tratament recomandate de medicii prescriptori pacientilor DONA, fiind necesara ajustarea lor in functie de medicamentele disponibile in piata.

Procesul de reamenajare a Farmaciilor DONA, conform conceptului inceput in 2014, va continua si anul acesta. Valoarea investitiilor alocate in 2017 pentru rebranding-ul farmaciilor se ridica la suma de 600.000 euro. Intreg profitul nerepartizat, inregistrat in 2016, va fi reinvestit in dezvoltarea business-ului Grupului de companii DONA.

In Bucuresti sunt 69 de farmacii DONA, Capitala fiind orasul cu cea mai mare reprezentare a brandului, fiind urmata de Iasi, cu 20 de unitati, si Timisoara, cu 17 farmacii. In topul oraselor cu cele mai multe farmacii se mai afla Pitesti, Constanta, Cluj-Napoca, Ploiesti, Braila, Brasov, Galati, Ramnicu Valcea si Sibiu.

“In majoritatea regiunilor avem farmacii care reusesc sa genereze vanzari mai mari, insa in zona Moldova ponderea acestora este mai mare”, a precizat Mihaela Ungureanu, director general Siepcofar (companie din grupul DONA), intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Cum au fost influentate vanzarile farmaciilor in urma crizei medicamentelor si a noilor reglementari de calcul al preturilor medicamentelor

Metodologia de calcul al preturilor medicamentelor, implementata la 1 iulie 2015, a generat reducerea cu 10% a cifrei de afaceri in primele sase luni de la adoptare (in al doilea semestru din 2015), desi DONA a avut in aceeasi perioada o crestere semestriala in termeni de numar de clienti, cantitati si volume vandute. Cu toate acestea, cifra de afaceri a grupului DONA a crescut in 2016 cu 13%.

Citeste si:
Avertisment: Sistemul medical e aproape de limită. Vom pierde...
Avertisment: Sistemul medical...

“Retragerea de pe piata sau discontinuitatea medicamentelor, notificate de producatori Agentiei Nationale a Medicamentelor si Dispozitivelor Medicale, au avut impact asupra schemelor de tratament recomandate de medicii prescriptori pacientilor nostri, fiind necesara ajustarea lor in functie de medicamentele disponibile in piata”, a spus Mihaela Ungureanu.

Conform raportului de monitorizare a pietei farmaceutice, emis de companiile de profil, in 2016, volumul total al pietei a fost de 542,8 milioane cutii, in creştere cu 2,1% fata de 2015. Farmaciile DONA au vandut, anul trecut, in jur de 57,8 milioane de cutii de medicamente, in crestere cu 6% comparativ cu 2015. Potrivit aceleiasi surse, valoarea medicamentelor eliberate anul trecut catre pacientii din Romania a fost de 12,95 miliarde lei la pret de distributie, in crestere cu 10,6% fata de 2015.

Cele doua companii, Siepcofar SA si Farmacia DONA SRL, care opereaza farmaciile proprii din lantul DONA au eliberat in 2016 medicamente de aproximativ 700 milioane lei (valoarea totala la pret de distributie).

“Reglementarea preturilor medicamentelor comercializate in Romania, la cel mai mic nivel din Europa, cresterea valorii taxei claw-back impusa inca din 2009 producatorilor de medicamente si extinderea exporturilor paralele au avut un impact major asupra pietei medicamentelor - mai mult de 1.600 de molecule fiind retrase, peste 270 dintre acestea neavand echivalent pe piata locala”, a adaugat Ungureanu.

Citeste si:
Țara, considerată model european în lupta cu COVID-19, rămâne fără...
Țara, considerată model...

Cele 4 companii ale grupului DONA (Siepcofar SA, Farmacia DONA SRL, DONA. Logistica si DONA Marketing Grup) au peste 2.300 de angajati cu specializare in farmacie, achizitii, marketing, economie, IT, distributie si management. Totodata, in cele 9 companii care functioneaza sub brandul „Farmacia DONA” sunt angajati peste 2.500 de persoane.

Mai multe informatii despre grupul DONA puteti citi in articolul “Care este strategia de dezvoltare a companiei DONA. Logistica pentru acest an” publicat recent de Wall-Street PRO.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri