Piata jocurilor si a jucariilor din Romania va depasi, in acest an, valoarea de 230 de milioane de euro, potrivit unui studiu al agentiei de marketing Perceptum. Pana in 2020, segmentul cu cea mai spectaculoasa crestere, de aproximativ 80%, va fi cel al jucariilor de constructie (de tip Lego). Insa cota de piata a acestei categorii va ramane redusa, ponderea cea mai ridicata avand-o, in continuare, jucariile diverse (cele pentru sugari si jucariile dinamice: zmee, cercuri hoola hoop, fresbee, moristi, ceasuri, pusculite etc.), vehiculele si armele de jucarie, precum si figurinele si jucariile de plus. Jocurile video si pe computer, consolele si articolele sportive sunt exluse din aceasta categorie.

Peste 90% din jocurile si jucariile vandute in Romania provin din import, piata fiind una extrem de competitiva pentru producatorii autohtoni. O dovada a nivelului ridicat de concurenta pe aceasta piata este si concentrarea, la mijlocul anului trecut, a trei dintre cele mai mari companii din domeniu – Noriel, Intertoy Zone si Toys&Games – sub controlul aceleiasi entitati, respectiv Jonagold CEE Holding. Un alt specific al pietei autohtone de jucarii este si faptul ca romanii prefera sa cumpere jucarii brevetate, precum Disney, Batman sau Spiderman.

“Printre factorii care influenteaza cererea pentru jucariile traditionale se afla imbatranirea populatiei si cresterea competitiei cu noile produse IT&C, care substituie tot mai mult segmentul dintai. Nu doar jocurile video, dar si telefoanele smart, tabletele si alte produse de divertisment concureaza in preferintele copiilor. Producatorii vor fi nevoiti sa ia in calcul, tot mai mult, componenta hi-tech a jucariilor si sa-si actualizeze permanent oferta, in functie de noii idoli ai generatiei tinere, pe care aceasta ii doreste in miniatura”, a declarat Raluca Ghilea, directorul de strategie al Perceptum Concept.

Romania are peste 130 de firme care activeaza in comertul cu jocuri si jucarii traditionale, cu peste 2.500 de angajati in total. Cei mai importanti sase retaileri de pe piata autohtona a jucariilor au cumulat, in 2015, o cifra de afaceri de aproximativ 110 milioane de euro, aproape dublu fata de 2014. Anul trecut, piata depasea venituri de 160 de milioane de euro, cu un avans semnificativ al comertului online.

Potrivit Perceptum, piata va continua sa creasca si anul viitor, insa 2019 ar putea aduce un usor declin, care sa se accentueze in 2020. Piata jucariilor din Romania reprezinta 1,5% din cea europeana, fiind pe locul al treilea in regiune, dupa Polonia si Ungaria.

In acest an, piata jucariilor traditionale din UE se va ridica la 25 de miliarde de euro. Tarile europene cu cele mai ridicate venituri ale pietei sunt: Marea Britanie (cu venituri estimate de 5,7 miliarde de euro in acest an), urmata de Germania, Franta, Italia si Spania. Anul trecut, categoria jocurilor si a jucariilor de tip puzzle a crescut, in UE, cu aproape 6%, fiind cea mai dinamica si luand locul jucariilor de constructii. Acestea din urma vor reveni insa puternic pe crestere, avand in vedere lansarea filmelor Lego Batman, in acest an, si a Lego Movie 2 in 2019.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri