In Uniunea Europeana, populatia este macinata de sentimente de neincredere, ingrijorare pentru generatiile viitoare si degradarea securitatii personale in contextul imigratiei ilegale, incertitudinii economice si a deficientelor din sistemul de sanatate, potrivit unui studiu recent realizat de Cetelem, pe tema increderii si consumului de bunuri si servicii in Europa. Un alt aspect interesant pe care il arata raportul intitulat L'Observatoire este legatura pe care consumatorii eurpeni o fac intre increderea in viitorul tarii si dimensiunea curenta a venitului personal.

Respondentii din 11 dintre cele 15 tari la sondajul mentionat au indicat cresterea salariilor in primele trei propuneri care ar spori increderea in tarile lor. De exemplu, bulgarii s-au aratat cei mai dependenti de cresterea salariilor, 59% dintre respondenti mentionand acest factor ca fiind unul dintre cei mai importanti pentru cresterea increderii in viitorul tarii, pe locurile urmatoare fiind polonezii (53%), romanii (50%), ungurii (49%) si portughezii (48%).

Pentru germani diminurea inegalitatii sociale este factorul principal care le-ar spori increderea in tara lor (44%), in timp ce in Franta cel mai important factor de crestere al increderii a fost scaderea ratei somajului (42%). Scaderea ratei somajului este mentionata si in Austria (39%) si Danemarca (41%). In Regatul Unit, deloc surprinzator, 40% dintre respondenti au indicat controlul imigratiei drept principalul motor al cresterii increderii in viitorul tarii lor.

Exista, de asemenea, un sentiment tot mai puternic de furie in Franta si Italia, urmate de Ungaria si Belgia, in contextul in care, aproape trei sferturi dintre europeni sunt ingrijorati de soarta generatiilor urmatoare. Astfel, o pondere de 82% dintre respondentii francezi au aratat anxietate pe aceasta tema, 84% dintre unguri si 73% la nivelul intregii Uniuni Europene.

Prin urmare, pesimismul ramane starea de spirit printre europeni, in ceea ce priveste viitorul tarii lor. Din nou, mai mult de jumatate dintre francezi, unguri, polonezi, austrieci si bulgari apreciaza ca situatia politica, economica si sociala nationala se va agrava in urmatorii doi ani.

Se observa din tabelul de mai sus ca, o pondere de 77% dintre europeni sunt ingrijorati de situatia imigratiei pe vechiul continent, temeri care se manifesta accentuat la francezi, cehi si bulgari. In ceea ce priveste sistemul de sanatate si asigurari sociale, cei mai ingrijorati sunt romanii, slovacii si bulgarii, la o medie de 74%, la nivelul UE. Tot in centrul si estul Europei, se manifesta cel mai mult si sentimentul cu privire la capacitatea redusa a tarii de a realiza o anumita reforma, in timp ce despre degradarea mediului inconjurator sunt ingrijorati, in special, italienii, ungurii si bulgarii.

Situatia economica nu reprezinta o mare speranta pentru francezi, italieni, portughezi sau bulgari, iar romanii, cehii si, iarasi, bulgarii sunt, de asemenea, ingrijorati de scadrea infleuntei geopolitice a tarii lor. In ceea ce priveste seria de consecinte in urma Brexit, se pare ca portughezii, romanii si bulgarii sunt mai ingrijorati decat britanicii. Studiul anual L'Observatoire al Cetelem privind consumul si asteptarile gospodariilor a fost efectuat la sfarsitul lui 2016 in 15 tari, inclusiv in Romania, pe un esantion de 12.000 de persoane.

Sursa foto: 1000 Words / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri