Dupa ce anul trecut a vandut articole de imbracaminte si incaltaminte in valoare de 4,5 milioane euro, pentru 2017 FashionUP tinteste afaceri de peste 7,5 milioane euro, a declarat Alin Stanciu, fondatorul si CEO-ul retailerului online. Cresterea va fi sustinuta de avantul pietei de fashion online, “o piata care este atat de mare incat doar trebuie sa faci ceva si cresti organic”, a mai spus Stanciu.

“7,5 milioane cifra de afaceri pentru 2017 este scenariul cel mai pesimist, suntem in grafic pentru cel putin 8 milioane euro”, a declarat Alin Stanciu. Potrivit acestuia, ultimele trei luni din an reprezinta jumatate din vanzarile totale inregistrate de retailer.

FashionUP mizeaza pe piata de fashion online, insuficient dezvoltata in Romania: “Daca esti lider sau ai o cota mare de piata, de 30%-40%, e greu sa cresti, nu doar in fashion, in orice domeniu. Daca piata in sine nu creste, iar este greu. Insa la noi toate se intampla: avem o cota de piata destul de mica, piata accelereaza, avem o baza foarte mare de clienti, multe branduri si produse, toate perspectivele par incurajatoare”, spune Stanciu.

Fondatorul Fashion UP este de parere ca piata online de fashion nu se situeaza in jurul valorii de 200 milioane euro – asa cum se vehiculeaza- ci mult mai jos. Prin comparatie cu piata de fashion brick and mortar, estimata la peste 2 miliarde euro, sa iti cresti cota de piata in online este mult mai usor, mai spune Stanciu.

FashionUP detine un portofoliu de aproximativ 600 de branduri, dintre care 35% sunt locale.

H&M si Zara, amenintare?

Antreprenorul considera ca piata online de fashion se afla intr-un proces de crestere accelerat, sustinut si de faptul ca liderii ecommerce-ului, precum eMag, dau incredere consumatorilor. “Noi acum avem 2 milioane de vizitatori pe luna, la inceput erau 100.000, e clar ca lumea a prins incredere in online, in continuare este nevoie de consolidarea acesteia, iar atunci piata va creste si mai mult”, spune Alin Stanciu.

Acesta nu crede ca vor fi intrari de noi jucatori pe piata online de fashion romaneasca in urmatorii trei ani, eventual mici consolidari din partea celor existenti.

Un alt factor care va duce la cresterea pietei si a increderii in online vor fi gigantii din retailul de fashion precum Inditex si H&M, care incep sa ia calea online-ului: “Vor lua o felie mare din piata, dar in acelasi timp o vor dezvolta mai mult decat am putea sa o facem noi, pentru ca sunt genul de retaileri care dau incredere foarte mare clientului”, mai spune fondatorul FashionUP.

Prezenta liderilor din fashion in online este o amenintare pentru jucatorii din ecommerce-ul de moda? “Orice este o amenintare, dar piata este atat de mare, incat faptul ca H&M vinde cu 30% mai mult in online nu ne afecteaza. Vorbim de branduri si portofolii diferite si acesta este motivul pentru care am ales sa investesc in acest tip de business si nu in IT&c, unde toate lumea se lupta cu aceleasi produse”, incheie Alin Stanciu.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri