Nisa importanta a retailului de fashion romanesc, piata de lenjerie intima si costume de baie, este dominata de retaileri straini, intrati direct pe piata sau prin franciza. Printre cei mai importanti jucatori din piata se numara Jolidon, Calzedonia, Oysho, Penti, Triumph, Yamamay si Women’Secret, prezenti in majoritatea centrelor comerciale din Bucuresti. Ce vanzari au inregistrat principalii retaileri de lenjerie intima si costume de baie anul trecut si cum au evoluat afacerile acestora?

Jolidon

Producatorul clujean de lenjerie intima a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 13 milioane euro (aproape 60 milioane lei) si un profit net de 1,5 milioane euro (6,7 milioane lei), potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante.

Prin comparatie cu anul anterior, cifra de afaceri a crescut cu circa 33%, de la 10 milioane euro (44,5 milioane lei), cat obtinute in 2015. De asemenea, 2016 a insemnat revenirea pe profit a producatorului clujean, care avea in 2015 pierderi de aproape 5,5 milioane euro (23,7 milioane lei).

Ca numar de angajati, Jolidon si-a pastrat colectivul de-a lungul celor doi ani, la 872 de persoane.

Fondat in 1993, Jolidon este unul dintre cele mai renumite branduri romanesti care s-au extins in afara granitelor, dar care de-a lungul timpului s-a confruntat cu mari probleme financiare, ceea ce a dus la declinul companiei. In vara anului 2015 a intrat in insolventa la propria cerere, iar astazi datoriile sale se ridica la peste 71 milioane de euro, catre circa 230 de creditori.

Calzedonia - Intimissimi - Tezenis

Prezente pe piata romaneasca sub franciza, brandurile grupului italian Calzedonia - Intimissimi, Calzedonia si Tezenis - au obtinut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 6,5 milioane euro (29 milioane lei) si un profit de circa 450.000 euro (2 milioane lei), potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante.

Afacerile grupului au crescut fata de 2015, cand s-au situat la pragul de 6 milioane de euro, crestere probabil sustinuta si de faptul ca anul trecut au adus pe piata romaneasca un al treilea brand, Tezenis. Acesta ofera colectii de lenjerie intima, articole pentru plaja, ciorapi, sosete, dresuri si chiar imbracaminte usoara de zi, atat pentru femei, cat si pentru barbati.

Creat in 2003, Futura Lenjerie 2010 detine franciza pentru toate cele trei branduri ale grupului, care ofera produse vestimentare diferite si se adreseaza unor publicuri-tinta diferite. Astfel Calzedonia comercializeaza, in principal, costume de baie si ciorapi, in timp ce Intimissimi este axat pe lenjerie de corp pentru femei si barbati. In privinta preturilor, Tezenis se pozitioneaza ca fiind mai accesibil, prin comparatie cu celelalte branduri Calzedonia.

Oysho

Anul trecut, retailerul de lenjerie intima si costume de baie Oysho, apartinand grupului spaniol Inditex, a vandut articole de circa 6,7 milioane euro (30 milioane lei) si un profit de aproape 1,5 milioane euro (6,7 milioane lei), potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante. Ambii indicatori financiari sunt in crestere, avand in vedere ca in 2015 Oysho a raportat o cifra de afaceri de peste 5,6 milioane euro (25 milioane lei) si un profit net de 1,2 milioane euro (circa 5,5 milioane lei).

Brandul de lenjerie intima si costume de baie Oysho apartine grupului de moda spaniol Inditex, fiind cel de-al saptelea brand pe care Inditex l-a adus in Romania, anul trecut. Infiintat in 2001, Oysho este prezent in 44 de tari, avand peste 600 de magazine in intreaga lume si magazine online pe 32 de piete, prin intermediul site-ului www.oysho.com.

Triumph

Austriecii de la Triumph, care au intrat pe piata locala in urma cu mai bine de 20 de ani, au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 333.000 euro (1,5 milioane lei) si un profit de peste 115.000 euro (520.000 lei), potrivit Ministerului de Finante.

Afacerile retailerului de lenjerie intima raman relativ asemanatoare fata de anul anterior, cand a inregistrat o cifra de afaceri de 1,4 milioane lei. Triumph International este o companie cu o traditie de peste 130 de ani, cu o retea extinsa in peste 120 tari.

Penti

Romania este singura tara in care retailerul turc isi desfasoara operatiunile locale in urma investitiei companiei-mama. Penti este prezent in 29 de tari in sistem de franciza, cu aproximativ 100 de unitati.

Penti a intrat pe piata locala in 2012 cu doar trei magazine si a ajuns sa detina, in cinci ani, 19 locatii. Pentru urmatorii cinci ani, turcii isi doresc sa ajunga la o retea nationala de 40 de magazine, dupa cum declara anul trecut Elcin Sayar, fostul director de operatiuni internationale Penti, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

In 2015, producatorul de lenjerie intima, ciorapi si costume de baie a vandut articole in valoare de 2,7 milioane de euro. Targetul pentru 2016 era o cifra de afaceri de cel putin 5 milioane de euro, in ce masura a fost atins nu se stie insa, reprezentantii Penti nevrand sa comenteze.

Yamamay

Producatorul italian de lenjerie intima Yamamay a intrat pe piata romaneasca anul trecut, odata cu deschiderea primului magazin in ParkLake. Yamamay este prezent pe piata locala prin intermediul francizorului Solmar, care mai detine in Romania brandurile Desigual, MaxMara, Karen Millen si Parfois.

Anul trecut, grupul Solmar a raportat o cifra de afaceri de peste 6,5 milioane euro (29 milioane lei), in crestere fata de 2015, cand a vandut de circa 5 milioane euro. De asemenea, grupul a obtinut in 2016 un profit de peste 650.000 euro ( 2,9 milioane euro), in crestere considerabila fata de anul anterior, cand acesta s-a situat la aproximativ 380.000 euro (1,7 milioane lei).

Infiintat in 2001, retailerul Yamamay a ajuns sa detina astazi peste 1.000 de magazine si 1.200 de angajati la nivel global.

Women’Secret

Brandul de lenjerie intima si costume de baie Women’secret este prezent pe piata locala prin franciza detinuta de grupul Peeraj, cel mai puternic grup local de fashion. Momentan nu exista date financiare pentru fiecare brand al francizorului, insa grupul Peeraj a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de peste 51 milioane euro (229 milioane lei) si un profit net de peste 1,8 milioane euro (8,2 milioane lei), potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante.

Sursa foto: AbElena/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri