Dressbox isi schimba modelul de business si mizeaza pe offline si vanzari

Dupa doi ani in care si-a dublat afacerile, Dressbox, serviciul de inchiriere de rochii de lux fondat de Daniel Penciuc, isi ajusteaza modelul de business si mizeaza pe extinderea in offline si pe operatiunile de vanzare, a declarat antreprenorul pentru wall-street.ro.

Astfel, daca anul trecut a obtinut o cifra de afaceri de 250.000 de euro, dublu fata de anul anterior, iar pentru 2017 tinteste o crestere de cel putin 50%, Daniel Penciuc, fondatorul Dressbox, ia in considerare extinderea in offline prin inaugurarea unor showroom-uri locale. Orasele vizate sunt Cluj si Iasi, in prima faza, insa antreprenorul planuieste sa inaugureze cel putin o locatie pe an, in marile orase ale tarii.

“Noi am pornit ca un business online si suntem in continuare unul pentru ca deservim toata tara, dar de la bun inceput am vrut un showroom de prezentare in Bucuresti. La mai bine de doi ani de existenta, luam in calcul deschiderea unor showroom-uri locale in orasele unde avem un numar mare de clienti”, a declarat Daniel Panciuc.

Acesta a adaugat ca isi doreste lansarea unui showroom inca de anul acesta, insa nu este sigur daca se va concretiza, momentan fiind in proces de analizare a locatiei si a spatiului. Pentru urmatorii ani, insa, vizeaza sa inaugureze cel putin un showroom anual in orase precum Timisoara, Iasi, Cluj.

Investitia intr-un showroom se situeaza intre 50.000 si 100.000 de euro, in functie de locatie si consta in amenajarea, achizitii de produse si promovare. “Inseamna aceeasi poveste, putin diferita, dar luata de la capat”, spune acesta.

Citeste si:
Cu mezelurile în online: producătorul român Elit, despre evoluția...
Cu mezelurile în online:...

Investitia in Dressbox s-a ridicat la mai bine de jumatate de milion de euro si a constat atat in amenajarea showroom-ului din Bucuresti, cat si in magazinul online si achizitionarea stocului initial de 700 de produse.

De ce offline?

Poate parea absurd, in conditiile in care toate trendurile duc catre online, insa clientele Dressbox prefera mediul fizic. Reticenta? Incredere? Posibil, spune antreprenorul. ”Am avut supriza de a vedea ca tot mai multe cliente vor sa vina sa vada rochiile inainte de a le inchiria. Pe masura ce inchiriaza si devin cliente fidele, nu mai vor sa vina si plaseaza comanda online. Dar initial au fost reticente: daca sunt produse originale, daca sunt marimile potrivite, daca arata la fel ca in fotografii”, spune acesta.

In plus, majoritatea clientelor apeleaza la serviciul de inchiriere cu ocazia unor evenimente importante – nunti, botezuri, aniversari – si nu vor sa riste, adauga Penciuc.

Online vs offline

Anul trecut, Dressbox a obtinut o cifra de afaceri de 250.000 de euro, iar pentru 2017 spera la o crestere de cel putin 50%. Dintr-aceasta, serviciile online au reprezentat 20%, procent pe care Daniel Penciuc spera sa creasca la 30% anul acesta. “Online-ul este focusul nostru principal in continuare, chiar daca vrem sa mergem in offline. E clar ca nu vom putea fi prezenti in toata tara, dar toata Romania ne este piata”, considera acesta.

Citeste si:
Vascar, parteneriat cu eMAG: conservele vor fi disponibile online
Producătorul de conserve...

Pentru urmatorii ani, antreprenorul spera ca procentul online vs offline sa ajunga la 50%-50%, iar in viitorul (indepartat, ce-i drept) sa ajunga exclusiv in online.

“Oamenii continua sa vina in showroom; avem clienti din Iasi, Cluj, desi noi le-am putea trimite produsele prin curier, costurile sunt suportate de noi in totalitate. Exista si o alta motivatie, sunt sigur, dar romanii inca simt nevoia unui canal offline”, spune Penciuc.

De la inchiriere la vanzari

Daca in 2014 Dressbox incepea exclusiv ca un serviciu de inchiriere de rochii de lux, anul trecut, compania a dat drumul serviciilor de vanzare a rochiilor. Motivatia a venit din randul clientelor, care solicitau adesea dupa ce purtau o rochie, sa o cumpere. “Initial nu am pornit cu ideea asta, dar atata timp cat clientul vrea sa il cumpere nu putem sa-l refuzam”, spune antreprenorul.

Astfel, in prezent, pe site sunt mentionate atat preturile de inchiriere, cat si cele de vanzare. Despre cum difera cele doua, acesta spune: “In general, preturile noastre sunt mult sub preturile clasice de achizitie din magazine, chiar si o colectie noua care se lanseaza noi o vindem sub pretul de lansare, fie la inchiriere, fie la vanzare. Nu exista o regula clasica de pret, analizam fiecare produs din perspectiva duratei de viata si ne facem un calcul astfel incat sa existe si o amortizare a investitiei si un mic profit”, explica Daniel Penciuc.

Citeste si:
Vânzări de 1,6 milioane de euro pentru Answear în luna iunie
Vânzări de 1,6 milioane de...

Pretul de inchiriere al unei rochii Dressbox pleaca de la 90 lei pentru o perioada de 4 zile si ajunge la 1.000 lei, in functie de pretul de achizitie. De exemplu, cea mai scumpa rochie, un exemplar Dolce&Gabbana, se inchiriaza cu 1.000 lei si are un pret de achizitie de 6.000 de euro.

Din cifra de afaceri obtinuta anul trecut, vanzarile au reprezentat 10%, procent pe care antreprenorul estimeaza ca-l va dubla anul acesta.

Portofoliu extins pe alte categorii

Alte schimbari in business-ul Dressbox au avut loc in ceea ce priveste portofoliul de produse. Daca initial, compania pornea cu un stoc de 700 de rochii, de-a lungul celor doi ani si jumatate de existenta, antreprenorul a reusit sa dubleze cantatitatea de produse.

In plus, datorita cererii foarte mare din partea clientelor de a oferi tinute complete, Dressbox a introdus genti si accesorii. “Ideea de a inchiria pantofi mi s-a parut interesanta, a trebuit sa o abordam cu atentie, dar in momentul in care am gasit solutii pentru tot ce inseamna igienizare si intretinere, am introdus. Avem un numar consistent de pantofi ale unor branduri renumite care in general costa foarte mult”, adauga Penciuc.

Printre brandurile oferite de Dressbox se numara: Armani, Dolce&Gabbana, Balenciaga, Balmain, Burberry, Cachet, Fendi, Gucci, Marchesa, Roberto Cavalli, Badgley Miscka, Halston Heritage, Tadashi Shoji si multi altii.

Produsele sunt achizitionate atat de la marile case de moda, cat si prin intermediul furnizorilor. Despre colaborarea cu designerii romani, antreprenorul spune ca initial nu a luat in calcul aceasta varianta din cauza posibilitatii de a fi vazut ca un competitor, insa pe viitor nu exclude aceasta posibilitate, in conditiile in care se declara placut impresionat de creatorii romani, “care cu siguranta si-ar gasi un loc in garderoba noastra”.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Citește și
Ministrul Finanțelor: În primele 6 luni am împrumutat 38 de miliarde de lei
Setari Cookie-uri