Chiar daca 2016 a fost primul din ultimii patru ani in care FrieslandCampina Romania, producatorul Napolact, a inregistrat un profit de 4.000 de euro, investitiile companiei olandeze pe plan local continua. Napolact a inaugurat o noua linie de productie de telemea, categorie pe care mizeaza, alaturi de gama de produse bio, pentru o crestere de cel putin 5% a business-ului din acest an, a declarat Cornel Caramizarul, directorul general al FrieslandCampina Romania.

Dupa patru ani in care a inregistrat pierderi, Friesland Campina Romania, care opereaza pe plan local producatorul Napolact, a inregistrat anul trecut un profit de aproximativ 4.000 de euro (17.000 lei). Cifra de afaceri a producatorului s-a situat la 75,4 milioane euro (339 milioane lei|), in crestere cu 4% fata de anul anterior.

In ciuda profitabilitatii mici, investitiile FrieslandCampina Romania au continuat si in acest an, de curand producatorul inaugurand o noua linie de productie de telemea in cadrul fabricii din Cluj, in urma unei investitii de 1,3 milioane euro. Anual, compania olandeza investeste in jur de 3 milioane de euro in fabricile din Romania, in marirea capacitatii de productie, procesare, pasteurizare, depozitare sau in optimizarea unor procese.

Tot anul acesta, Friesland Campina Romania a investit 600.000 de euro in fabrica din Targu Mures pe partea de paletare, dupa ce anul trecut au inaugurat o noua linie de productie in cadrul acesteia, pentru 3,5 milioane euro.

2017: crestere mica, dar sigura

Estimarile producatorului Napolact pentru acest an sunt optimiste: o crestere mica, dar sigura, de cel putin 5% a cifrei de afaceri. In ceea ce priveste profitul, reprezentantii companiei afirma ca este dificil de estimat din cauza pretului materiei prime, in tendinta de crestere:

“Exista o mare provocare in ceea ce priveste pretul laptelui care este in tendinta de crestere continua de la jumatatea anului trecut si este elementul care poate influenta profitul la sfarsitul anului in cea mai mare masura. Pe de alta parte, exista o incetinire a ritmului de crestere, chiar daca nu mai avem acelasi ritm de crestere imediat dupa scaderea TVA si cresterea veniturilor, dar in principiu un single digit growth se poate obtine in ceea ce priveste rulajul”, spune Cornel Caramizaru.

In esenta oricarui business cresterea este necesara, dar nu cred in crestere cu orice pret.

- Cornel Caramizaru -

Potrivit acestuia, consumul de lactate este mic in Romania, insa exista potential de crestere pentru piata, pentru categoria de lactate, iar Napolact mizeaza pe apetitul consumatorilor pentru produse traditionale si autentice. “Cred ca shopperii sunt mult mai deschisi, odata ce income-ul lor este mai mare, si sunt mai dispusi sa plateasca un pret corect pentru un produs de calitate, iar lactatele nu vor face o exceptie”, mai spune directorul Friesland Campina.

Tocmai in acest context, producatorul mizeaza pe categoria de produse bio, lansata in 2015 si care a reusit sa se tripleze, reprezentand 3% din vanzarile producatorului. “Strategia s-a dovedit castigatoare si in continuare exista crestere, mica, ce-i drept, dar discutam despre un segment care s-a triplat intr-un an”, spune Caramizaru.

Pe langa acestea, producatorul marjeaza pe categoria de telemea - “credem ca piata de telemea si ocaziile de consum ale acestei categorii sunt oportunitati pentru piata” - si in general pe brandul Napolact, sub umbrela caruia vor sa lanseze produse noi si pe care spera sa-l aduca in fruntea clasamentului de lactate.

Napolact detine doua fabrici de productie, la Cluj, unde se produc lapte, unt si telemea, si in Targu Mures, pentru categoriile de lapte si iaurturi si unde se are loc si ambalarea produselor.

Care este strategia Napolact?

Cornel Caramizarul, directorul general al FrieslandCampina Romania, explica revenirea pe profit a companiei si pe ce mizeaza anul acesta pentru o crestere similara. Astfel, pierderile inregistrate au fost in contextul unei organizari extrem de complexe: anul trecut, producatorul a integrat activitatile FrieslandCampina S.A, Napolact S.A si Industrializarea Laptelui Mures S.A intr-o singura entitate.

“Aveam multe fabrici, pe care nu le utilizam suficient si un sistem care consuma foarte multe resurse. Noi am inceput reorganizarea intr-un context al pietei devaforabil, categoria de lactate scadea cu 2% in fiecare an. Anul trecut, reducerea TVA si cresterea veniturilor au dus la cresterea consumului. Dar in acelasi timp si noi eram intr-o pozitie, ca organizatie, mult mai buna decat acum cinci ani, avem procesele mai bine controlate, am inchis o parte din operatiuni, am optimizat. A fost un moment bun in sensul ca si noi intern am fost pregatiti sa fructificam potentialul care a existat in piata”, spune Cornel Caramizaru.

Despre posibilitatea de a achizitiona un alt producator din lactate, mergand pe modelul Lactalis, care anul trecut a cumparat brandurile Albalact si Covalact, directorul FrieslandCampina spune ca in prezent nu exista o oferta care sa le aduca plusvaloare.

Citeste si:

    “Daca vrei sa cumperi pe ceva, trebuie sa fie relevant pentru planurile tale. Noi venim dintr-o constructie in care lucrurile erau complicate in ceea ce priveste supply chain-ul, aveam multe fabrici, un sistem de depozitare complicat, dar a crea o complexitate in business astazi, in conditiile in care acum poate e un moment bun, ca exista crestere de consum, poate parea facil astazi, nu cred ca este neaparat ceea ce ne dorim pentru ca nu cred ca exista azi o oferta care sa ne aduca plus valoare”, explica Caramizaru.

    “Daca ne uitam la Lactalis, el a cumparat niste branduri foarte puternice, pozitionate clar. Noi nu am gasit ceva interesant pentru noi pe piata pe de-o parte, pe de alta avem foarte multe lucruri de facut, putem sa crestem, deja o facem, avem o serie de proiecte pe care le derulam, vrem sa ne concentram pe brandul Napolact si deocamdata e suficient pentru noi”, incheie Cornel Caramizaru.

    Citeste si:
      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Economie »


      Setari Cookie-uri