Dupa ce in 2016 grupul Floria, care cuprinde florariile fizice, magazinul online si depozitul en-gros, a inregistrat o cifra de afaceri de 10 milioane lei, dubla fata de 2015, anul acesta se preconizeaza a fi unul asemanator in privinta cresterii vanzarilor, a declarat Andreea Uceanu, director general Reteaua Floria.

“Cresterea fata de 2015 este de aproape 100%, daca raportam cifrele de afaceri consolidate, fara deci sa luam in calcul tranzactiile intre firmele grupului. Pentru 2017, ne asteptam la o crestere de minim 50% fata de anul trecut. Lucram insa si cu scenarii mai optimiste de atat, nu excludem chiar o dublare a cifrelor fata de 2016”, a declarat Andreea Uceanu.

Din cifra de afaceri totala, 45% au reprezentat vanzarile online prin intermediul Floria.ro, in timp de divizia offline – care cuprinde cele cinci florarii, amenajarile peisagere si evenimente - au insumat 47% din vanzari, iar depozitul en-gros a reprezentat 8% din vanzari.

“In ceea ce priveste profitabilitatea, Grupul se afla in continuare intr-o perioada de investitii majore in dezvoltare”, a mai spus Andreea Ulceanu. In ultimul an, Floria a deschis doua noi florarii in AFI Cotroceni si Baneasa Shopping City, a preluat o florarie din Ploiesti, a lansat depozitul en-gros si a dezvoltat zona de amenajari peisagere, potrivit direcoturlui general al Floria.

Doua achizitii de florarii anul acesta

Reteaua Floria, care numara cinci florarii, dintre care patru in Bucuresti si unul in Ploiesti, se afla in curs de achizitie a unei florarii si este in negocieri pentru o alta, in alt oras, a mai declarat Andreea Uceanu.

“2017 este anul in care implinim 7 ani si ne dorim sa fie un an de consolidare. Insa, in timp ce unele directii de business isi consolideaza pozitia pe piata, apar directii noi de dezvoltare si oportunitati pe care nu dorim sa le ratam”.

Investitia intr-o noua florarie depinde de spatiul in care aceasta va fi amenajata. Astfel, daca pentru o florarie intr-un mall, aceasta se ridica la 50.000 euro, pentru spatiile stradale se investesc de la 100.000 de euro – cat a costat floraria din Ion Campineanu 22 – pana la 200.000 de euro, suma necesara amenajarii unui concept store, cum este cel din Piata Dorobanti.

Alte planuri de dezvoltare ale grupului sunt consolidarea retelei de parteneri la nivel national a magazinului online Floria.ro, dezvoltarea unui webshop, o platofrma care sa simplifice procesul de comanda a florilor in cadrul depozitului en-gros si dezvoltarea zonei de amenajari peisagere: “Exista un potential urias in aceasta zona si deja experienta ne recomanda, dupa amenajarea peisagera a centrului comercial Park Lake si a zonei verde din Veranda Mall”, a mai spus Andreea Uceanu.

Provocari si tendinte in piata de flori

Una dintre cele mai mari provocari pentru grupul Floria este lipsa de forta de munca specializata. In Romania nu exista scoli pentru formare in meseria de florist, asa cum sunt in Olanda sau alte tari europene.

“In plus, pentru a face recrutarea in acest segment cu atat mai dificila, luptam cu prejudecatile legate de meseria de flori. In Romania, vanzatorii de flori sunt vazuti cu totii drept „florari si florarese”, cu un sens peiorativ. Insa in florariile serioase acestia au un rol ce se apropie mai mult de cel al unui designer, cum este si cazul la noi. Floristii nostri trebuie sa fie creativi, sa integreze tendintele in buchete, sa creeze buchete spectaculoase si memorabile”, explica Uceanu.

Grupul Floria, care are peste 90 angajati, lucreaza cu un un maitre florist de origine olandeza, care pregateste toti angajatii din florarii prin training-uri.

In schimb, daca la capitolul forta de munca situatia nu pare imbucuratoare– nici in piata de flori, nici in alte industrii – la nivelul domeniului se poate vorbi despre o evolutie vizibila in privinta publicului:

“Este din ce in ce mai rafinat, mai educat si respecta mai mult creatia floristica. Nu se mai intampla la fel de des sa ne viziteze clientii in florarie si sa isi doreasca sa negocieze firul de flori, ca la piata. Incep sa respecte brandul si faptul ca avem preturi constante, indiferent de sezon, ca oferim bon fiscal la orice cumparatura, ca oferim accesorii de calitate”, explica Andreea Uceanu.

O alta provocare pentru business-ul Floria si pentru intreaga piata de altfel este concurenta neloiala reprezentata de chioscurile cu flori de la colt de strada. “Avand in vedere configuratia actuala a Grupului Floria, as spune ca avem competitori in toate zonele. Pentru Floria.ro, sunt alte cateva florarii online pe care le avem in vedere. Pentru florariile fizice, sunt lanturile de florarii serioase. Iar competitia neloiala vine de la chioscurile cu flori, pe care insa nu le vedem drept competitori directi, pentru ca vand practic altceva. Noi vindem buchete cu concept, cu design, o experienta de shopping si o calitate incomparabila a florilor. Aceste chioscuri insa nu platesc taxe, tva, nu ofera bon fiscal si in general, strica perceptia asupra intregului domeniu de business cu flori”, incheie directorul grupului Floria.

Firmele ce fac parte din Grupul Floria sunt Floria Network SRL (online), Reteaua Floria SRL (offline) si Floria International Wholesale SRL (depozit en-gros)

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri