Dochita Zenoveiov, Inoveo: Afacerile s-au triplat, iar daca anul trecut mergeam noi catre clienti, acum vin ei catre noi

Serviciile de branding si design au inceput sa fie din ce in ce mai cerute de companiile din Romania, iar daca in anii trecuti tendinta era ca agentiile de branding sa mearga catre client, in prezent situatia s-a inversat, spune Dochita Zenoveiov, fondatoarea agentiei de branding care si-a triplat afacerile de la un an la altul.

Astfel, daca in 2015 Inoveo inregistra o cifra de afaceri de peste 40.000 de euro, anul trecut agentia fondata de Dochita Zenoveiov a bifat peste 153.000 de euro. In ceea ce priveste profitul, acesta s-a situat la suma de 50.000 de euro, in usoara crestere fata de anul anterior, cand Inoveo a raportat 40.000 de euro profit net.

Cat despre anul curent, Dochita Zenoveiov estimeaza ca vor inregistra afaceri similare anului anterior. “Probabil ca vom avea o cifra de afaceri putin peste anul trecut. In prima parte a anului, am inregistrat afaceri de aproximativ 100.000 de euro, stam mult mai bine decat in perioada similara din 2016, insa nu ma astept la cifre mari pentru ca nu putem realiza multe proiecte”, spune fondatoarea.

Aceasta a adauga ca agentia a inregistrat mai multe solicitari in prima parte a anului curent decat in ultimul semestru din 2016, perioada in care de obicei se concretizeaza discutiile avute la inceputul anului. “Mi se pare interesant ca daca in anii trecuti noi abordam clientii, acum vin ei catre noi si incercam sa finalizam doar aceste proiecte, nu mai avem timp de identificat noi clienti si zone care ar avea nevoie de branding”, explica Dochita.

Inoveo este o agentie de branding fondata in 2015, desi fondatoarea si o parte din echipa lucreaza de peste zece ani in domeniu.

Citeste si:
Mindshare a preluat contul de media planning și buying al OMV Petrom
Mindshare a preluat contul de...

Cele mai cerute servicii din gama agentiei sunt cele ce tin de aspectul vizual. “De fapt, multi clienti vin la noi doar cu solicitari de design si noi trebuie sa ii convingem ca pana la a face designul trebuie sa aiba in spate o strategie de brand”, spune Dochita Zenoveiov.

Un proiect de branding cuprinde mai multe servicii, de la analiza si audit, pana la crearea unei platforme de branding, naming, business comunication. Inoveo lucreaza exclusiv pe baza de proiecte integrale, insa in ultima perioada – din cauza unor solicitari punctuale – agentia a incercat a noua abordare a zonei de online.

“In ultima perioada am tot avut clienti care ne cereau sa le facem site-uri. Ii refuzam, le spuneam ca lucram doar pe proiecte de branding si ca nu putem face un site fara toate celelalte servicii. Acum incercam un fel de look and feel pe online, nu e la fel de complex ca un proiect de branding, insa le propunem mai multe rute creative, tot un fel de online branding”, adauga Dochita Zenoveiov.

Despre cererea tot mai mare a serviciilor de branding in Romania, fondatoarea Inoveo crede ca se produce in contextul socio-economic din prezent, in care concurenta intre companii este tot mai acerba, aparitia start-up-urilor reprezinta o amenintare dar si a dorintei de a exporta, “unde se pune accentul, inainte de produs, pe imaginea brandului”, incheie fondatoarea Inoveo.

Citeste si:
Arhivarea digitală, departe de a fi o normalitate pentru...
Legislația privind...

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri