In epoca digitalului, televiziunea se mentine in topul preferintelor romanilor si, mai mult, obiceiurile de consum ale acestora indica fapul ca sunt interesati de calitate si apoi de pret. Despre acest binom, Mihai Ursoi, country manager SES Astra Romania, Bulgaria si Republica Moldova, spune ca desi Romania nu are cea mai mare oferta de continut HD din randul tarile pe care le coordoneaza, romanii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru canale HD.

Astfel, country managerul SES Astra, principalul furnizor de servicii prin satelit din Europa, este de parere ca piata romaneasca este una extrem de dinamica, atat din punct de vedere al numarului de furnizori de servicii, cat si in ceea ce priveste preferintele telespectatorilor.

“Televiziunea devine din ce in ce mai populara pe piata locala, avem aproximativ 97% locuinte cu pay TV, conform celor mai noi date ANCOM. In acelasi timp, exista si clienti preocupati cu prioritate de calitate, nu de pret”, a declarat acesta.

Conform Indicelui de Consum TV pentru Romania pe anul acesta (TVCI Romania), aproximativ 60% dintre telespectatorii romani sunt dispusi sa plateasca in plus pentru 5 canale HD suplimentare, in timp ce anul trecut in aceasta categorie se regaseau doar 39% dintre telespectatori.

Acelasi studiu arata ca 72% dintre respondenti considera capacitatea HD extrem de importanta la achizitionarea unul televizor nou sau la schimbarea furnizorului de servicii TV. “Fata de anul trecut, vorbim de o crestere a interesului fata de HD cu 20%”, spune Mihai Ursoi.

Citeste si:
Castigatorii Epica Awards 2019, competitia jurizata de jurnalisti
Castigatorii Epica Awards...

O alta diferenta intre piete este reprezentata de numarul de canale HD aflate in pachetele de oferte ale furnizorilor de servicii TV. In Romania, oferta maxima de pe piata locala este de 48 de canale HD, in timp ce in Bulgaria exista un operator cu 60 de canale HD in oferta, iar in Republica Moldova 25 de canale HD este numarul maxim pus de dispozitie de un operator.

In ceea ce priveste preturile practicate si puterea de cumparare din cele trei tari, in 2016, romanii erau dispusi sa plateasca 5,4 euro pentru 5 canale HD in plus si 7,3 euro pentru 10 canale HD suplimentare, ceea ce reprezinta mai mult decat suma acelorasi valori pentru Bulgaria (3,3 euro pentru 5 canale, 4,4 pentru 10 canale) si Republica Moldova (2,2 euro pentru 5 canale, 3,1 pentru 10 canale).

In 2017 romanii sunt dispusi sa plateasca in medie 5 euro pentru 5 canale HD suplimentare.

Despre celelalte doua tari pe care le coordoneaza, Bulgaria si Moldova, Ursoi spune ca, potrivit unui studiu efectuat in 2016, majoritatea oamenilor continua sa urmareasca programe TV, in ciuda schimbarilor produse la nivelul obiceiurilor de consum.

Citeste si:
Telekom: Pentru prima oara in 4 ani, EBITDA in crestere de la an la an
Telekom: Pentru prima oara in...

De exemplu, in Bulgaria, 44% dintre locuitori petrec in medie 2-3 ore in fata televizorului, in zilele lucratoare. O treime (31%) sustin ca urmaresc programele TV intre 4 si 6 ore pe zi. Unul din opt bulgari se uita la televizor peste sase ore pe zi, in timpul saptamanii. In Republica Moldova, peste jumatate din populatie urmareste programele TV cate 2-3 ore in fiecare zi, in timpul saptamanii.

Pe plan local, SES Astra ofera servicii prin satelit clientilor din intreaga industrie a telecomunicatiilor, atat TV, radio, cat si domeniul guvernamental: Orange Romania, ProTV, Pro Cinema, Acasa, Acasa Gold, Sport.ro, MTV Romania, Est TV, VTV, Radiocom, Radio Romania Actualitati, Radio Romania Cultural.

La nivel global, in prezent SES Astra transmite 7.741 canale catre peste 1 miliard de oameni, in 325 milioane de locuinte. Dintre acestea, 2.587 sunt la calitate HD si peste 30 la UltraHD. “Transmitem mai multe canale UltraHD decat oricare alt operator de sateliti”, spune Mihai Ursoi.

La nivel global, SES detine si opereaza una dintre cele mai mari flote de sateliti comerciali din lume – peste 50 de sateliti, care acopera 99% din suprafata globului, cu parteneriate cu peste 700 de radiodifuzori, operatori telecom, companii, guverne si institutii din peste 130 de tari.

Citeste si:
UE a suspendat Pactul de Stabilitate. Statele pot depăși deficitul...
COVID-19 | UE a suspendat...

SES ofera solutii pe patru verticale de piata: solutii video – serviciile TV ajung in 317 milioane de locuinte din intreaga lume, cu peste 7.400 de canale si mai mult de 2.400 canale HD; verticala entreprise, cu peste 1 milion de conexiuni internet fixe simultane; in cadrul verticalei piata mobilitatii, SES deserveste peste 2.000 de aeronave, iar in sectorul guvernamental deserveste 57 de structuri guvernamentale din 28 de tari.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Citește și
În plină criză coronavirus, Garda Forestieră își crește salariile
Setari Cookie-uri