Producatorul roman de ciocolata Heidi si-a bugetat investitii de aproximativ 4,5 milioane euro pentru urmatorii trei ani pentru extinderea capacitatii de productie si intrarea pe noi piete. Urmatoarea pe lista, dupa ce anul acesta a bifat Taiwan si Korea de Sud, este Japonia, a declarat Petter Muller, CEO Heidi Chocolat.

Pe langa piata locala, ciocolata Heidi este exportata in 60 de tari, ultimele care s-au adaugat portofoliului fiind Korea de Sud si Taiwan, anul acesta.

Exporturile reprezinta 60% din ciocolata totala produsa de Heidi, insa procentul va creste odata cu intrarea pe noi piete, proces pe care producatorul roman il tinteste in continuare, Japonia fiind urmatoarea pe lista, anul viitor, urmata de cresterea business-ului in Orientul Mijlociu si Africa, in special in tarile din Golf.

“Tot timpul vizam sa intram pe noi piete; ne uitam indeosebi la dimensiunea acesteia, principalii jucatori, care ar fi abilitatea noastra de a ne dezvolta in acea piata, dar si care este nivelul de consum”, explica Petter Muller.

Cele mai mari piete de export pentru Heidi raman cele din Europa Centrala – Germania, Austria, Polonia, urmate de Bulgaria, Ungaria. De asemenea, Rusia este o piata importanta pentru producatorul roman, unde isi va dubla afacerile anul acesta, precum si Canada si Marea Britanie.

Citeste si:
(P) Vino la EXPO SHOP - Future Retail Solution 2019
(P) Vino la EXPO SHOP -...

Investitii de 4,5 milioane euro in urmatorii 3 ani

Dupa investitii de circa 1,3 milioane euro anul acesta in extinderea fabricilor de productie, producatorul bugeteaza investitii similare pentru urmatorii trei ani: 4,5 milioane euro. Odata cu intrarea pe noi piete, compania isi va mari capacitatea de productie, insa va investi si in lansari de noi produse si sortimente Heidi, in comuncarea si relatia cu consumatorii.

Daca anul trecut Heidi a vandut ciocolata de aproximativ 95 milioane euro, producatorul roman estimeaza ca va incheia 2017 cu o cifra de afaceri de peste 100 milioane lei.

“In ultimii zece ani am inregistrat o crestere double digits, anul acesta asteptam o majorare a business-ului intre 5% si 10%, mai mica decat in exporturi, unde vom avea cresteri de peste 10%. Motivul: am inceput sa exportam in mai multe tari, pietele sunt de dimensiuni mai mari si de asemenea, consumul de ciocolata este mult mai mare”, explica Petter Muller.

In Romania, consumul de ciocolata per capita este de 2,2 kg, in timp ce alte tari europene, precum Germania sau Polonia, acesta se ridica la 8 kg, respectiv 5 kg. Piata locala de ciocolata este estimata la 1,5 miliarde lei, iar pentru acest an CEO-ul Heidi estimeaza o crestere de pana la 3%.

Citeste si:
Cumpara 1 bilet la retailArena si primesti inca 1 bilet GRATUIT!
Cumpara 1 bilet la...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Decaderea TV-ului in media: cand ar putea fi depasit de digital?