Pe data de 6 octombrie 2014, aproape de miezul noptii, nava cargo Fortuna S care naviga spre Galati, asigurata printr-o polita de tipul Marine Protection & Indemnity la compania CertAsig, a esuat cu prova - partea din partea a unei nave - pe digul sudic la Bara Sulina, in apele romanesti. Toate eforturile echipajului sirian de ranfluare a navei prin mijloace proprii au esuat. S-a incercat si cu remorcherul Gheorghieni 2, de asemenea, dar din cauza furtunii si a vizibilitatii reduse, nici una dintre navele autoritatilor portuare nu s-au mai putut apropia de nava esuata.

"Nava a fost aruncata aproape de uscat intre capatul digului si geamandura de intrare. La Bara Sulina se intalnesc curentul Dunarii si curentul de Sud al Marii Negre, ceea ce creeaza un fel de vartej. Pilotul navei a facut o manevra spre dreapta ca sa poata sa tina piept vantului dinspre Nord-Est, dar a virat prea mult si vantul l-a impins spre sud intre capatul digului si geamandura rosie. Nu poti sa pleci pe mare fara putin noroc!", a declarat pentru wall-street.ro, capitanul Constantin Iancu Bratosin, reprezentant al International Maritime Services (Intermar), firma care a derulat partea tehnica de degajare a epavei pentru CertAsig.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont