Fashion Days merge in offline in showroom-urile eMAG si mizeaza pe marca proprie Zee Lane

Fashion Days, cel mai mare retailer online de fashion, planuieste sa mearga in prima jumatate a anului viitor in mediul offline prin intrarea in showroom-urile eMAG, insa doar la nivel de livrare si retur, vanzarea propriu-zisa nefacand parte din focusul FD, care prefera sa se concentreze pe alte beneficii precum livrarea in 2 ore, introducerea de cosmetice si parfumuri, dar si pe dezvoltarea marcii proprii Zee Lane, care a ajuns sa reprezinte 12% din vanzarile totale.

Fashion Days inregistreaza anual cresteri de circa 50%, majorare pe care reprezentantii mizeaza si anul aceasta. Romania reprezinta 63% din veniturile retailerului prezent si in Bulgaria si Ungaria, cu incasari in primele zece luni pe plan local de 150 de milioane lei din totalul de 236 milioane lei.
„Am inregistrat o crestere puternica, iar in momentul de fata ne comparam cu piata de fashion in general. La nivel de competitie, nu mai exista o piata online de fashion. Toata lumea vorbeste de omnichannel, estimarile noastre sunt ca piata de fashion romaneasca a crescut cu 10%, in timp ce componenta de online intre 15% si 20%”, a declarat Robert Berza, general manager Fashion Days.

Fashion Days in offline in showroom-urile eMAG

In condiitile necesitatii unei strategii omnichannel, retailerul online pariaza pe experienta din modul offline prin integrarea unor servicii din cadrul showroom-urilor eMAG, ce va avea loc in prima jumatate a anului viitor.

In cadrul acestora se va putea realiza livrarea si returul produselor Fashion Days, gratuit, in aceeasi zi, insa retailerul online nu intentioneaza sa vanda articolele de imbracaminte in cadrul acestora.

Explicatia? Ar fi foarte dificil de gestionat: daca eMAG comercializeaza produse cu numar limitat de modele, Fashion Days detine in stoc produse de imbracaminte, incaltaminte si accesorii de la sute de branduri, care ar trebui aduse in showroom-uri in functie de model si marime.

Citeste si:
Participă pe 27 și 28 octombrie la retailArena 2020!
Participă pe 27 și 28...

„Ar fi un efort extrem de mare in ceea ce priveste logistica, avem produse mai multe decat intr-un mall, dar ar trebui sa analizam extrem de bine cu cat stoc ne ducem, in ce localii astfel incat sa merita efortul, in momentul de fata oamenii cumpara din centre comerciale, retailul stradal nu perfomeaza, e de analizat”, spune Robert Berza,

Exclude managerul din start ideea propriilor showroom-uri Fashion Days? „Intotdeauna e o idee in jurul caruia o sa ne invartim, dar nu avem formula specifica, acum focusul nostru ramane vanzarea online”, spune Robert Berza.

Parteneriatul cu Posta Romana pentru livrarea coletelor in cele 500 de locatii, verificarea pachetelor la livrare, Fit Finder, tool de masurat pentru a suplini nevoia de probat, toate acestea fac parte din strategia retaileului de a fi prezent cu toate serviciile cat mai mult in zona offline, a adaugat seful Fashion Days.

„Am intrebat clientii ce isi doresc in cadrul Fashion Days, probatul nu a fost una dintre cerinte, erau mult mai interesati de convenienta, de viteza, rapiditate in procesarea comenzilor, adaugarea brandurilor sau livrare. Asta putem face prin tehnologie, nu prin 20 de showroomuri in Romania”, a mai spus Robert Berza.

Citeste si:
Cristi Movilă, VTEX: Românii nu mai merg în magazine doar să se uite
Cristi Movilă, VTEX: Românii...

In acest context, Fashion Days va introduce in prima jumatate a anului viitor optiunea de livrare in doua ore de la plasarea comenzii, disponibila in acest moment doar in cadrul eMAG.

Pariu pe marca proprie Zee Lane, produsa si in Romania

O alta miza a retailerului online este marca proprie Zee Lane, care anul trecut reprezenta 9% din vanzari, iar in prezent a ajuns sa detina 12% din cifra de afaceri. Cea mai perfomanta categorie este cea de incaltaminte, cu care brandul propriu a inceput in 2014, urmand ca un an mai tarziu sa i se adauge articole de imbracaminte.

„Pe langa vanzari, au crescut atat vanzarile, cat si numarul produselor Zee Lane in portofoliu, focusul ramane incaltamintea, in cazul imbracamintea e mult mai complicat de dezvoltat si mai avem multe de invatat”, a spus directorul Fashion Days.

Produsele Zee Lane sunt concepute in cadru Fashion Days Milano, in colaborare cu echipa de product developpment si a unor colaboratori externi, o parte din ei provenind chiar din cadrul fabricilor cu care Fashion Days colaboreaza.

Citeste si:
Retailerii de fashion închid magazine pe bandă rulantă și...
Pierzătorii pandemiei:...

Fashion Days colaboreaza cu fabrici de productie din Italia, China, Bulgaria, Pakistan, Turcia si Romania. Fashion Days colaboreaza cu doua fabrici din Bucuresti si una din Calarasi pentru imbracamintea Zee Lane, dar lucreaza pe plan local si incaltaminte.

„Mai avam Oakoui, un brand mai micut, dar in momentul de fata Zee Lane este mare si puternic pentru noi. 1 din 8 lei provine din vanzarile Zee Lane”, a spus directorul Fashion Days.

Branduri romanesti, cosmetice si parfumuri in oferta Fashion Days

In momentul de fata, retailerul online colaboreaza cu Mihaela Glavan, insa nu intentioneaza sa introduca alte branduri romanesti in oferta sa, din cauza dificultatii acestora de a livra constant o cantitate mare de produse.

„Majoritatea clientilor prefra branduri pe care le stiu, Zee Lane a devenit popular in timp datorita investitiilor in marketing. Daca alegem branduri noi, ne orientam catre cele puternice si cunoscute, dar care pot oferi stocuri mari. Plus ca nu putem face parteneriate cu designeri romani care nu sunt cunoscuti in Ungaria, de exemplu”, a mai spus Robert Berza, oferta fiind aceeasi pentru toate cele trei tari in care Fashion Days activeaza.

In schimb, retailerul online intentioneaza sa introduca in oferta sa o noua categorie de produse, cea de cosmetice si parfumerie, ca urmare a migrarii catre eMAG si sporirea categoriei de home&deco, care are in prezent o pondere de 2-3% din veniturile retailerului.

In primele zece luni ale anului Fashion Days a vandut articole de imbracaminte in valoare de 150 milioane lei, Romania generand 63% din veniturile retailerului in toate cele 3 tari in care activeaza. Principalele motoare de crestere ale retailerului online au fost aplicatia mobila, care aduce peste 50% din veniturile totale, dar si investitia in stocul de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, numarul acestora crescut cu 20% fata de anul trecut.

„Incercam ca jumatate din stocul de produse sa fie din colectii noi. Acesta este focusul nostru, sa aducem ultimele colectii ale brandurilor, a mai spus Robert Berza.

Pentru Black Friday 2017, Fashion Days pune la bataie un milion de articole de imbracaminte si incaltaminte, printre care si diamante, ce vor fi reduse cu pana la 90%. Reprezentantii Fashion Days estimeaza vanzari de peste 6,5 milioane euro, cu 50% mai mari decat anul trecut.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri