Sentimente.ro a depasit afaceri de 500.000 de euro. Cum a rezistat site-ul de dating online de-a lungul timpului

Site-ul de dating online sentimente.ro a depasit afaceri de 500.000 euro si mizeaza pe o crestere de cel putin 10% dupa investitii masive in tehnologie, 200.000 euro mergand intr-o “petitoare online”, WallY. Ce cauta romanii pe site-urile de dating online, care este profilul utilizatorului si cum a reusit sentimente.ro sa reziste pe piata romaneasca, odata cu aparitia marilor retele de socializare?

O relatie din trei incepe azi in mediul online, arata datele sentimente.ro. Site-ul este unul dintre cele mai longevive medii online de dating, care inca din 2001 are utilizatori in crestere. Astfel, daca in 2011, 800.000 de persoane isi cautau perechea pe sentimente.ro, in prezent site-ul are 1,5 milioane de utilizatori si estimeaza ca pana in 2020 va ajunge la 2,5 milioane de clienti.

Cum a rezistat sentimente.ro pe piata romaneasca odata cu aparitia Facebook si a altor site-uri de socializare? Inainte de 2010, site-ul se sustinea exclusiv din publicitate, insa odata cu venirea crizei economice si taierea bugetelor de publicitate, sentimente.ro s-a reorientat catre abonamente contra cost.

“Modelul freemium, in care oamenii aveau posibilitatea de a folosi site-ul gratis, dar anumite facilitati veneau pe baza unui abonament, ne-a ajutat. A venit natural pentru ca exista cerere din partea utilizatorilor. De ce? Pentru ca in momentul in care oamenii platesc un serviciu sunt mai determinati sa il foloseasca, isi iau un angajament, e ca atunci cand iti alegi un abonament la sala. Taxa a segmentat, a eliminat persoanele care intrau doar pentru socializare”, spune Flori Dragomir, vicepresedinte sentimente.ro.

In prezent, abonamentele la sentimente.ro pot ajunge pana la zece euro, insa reprezentantii recomanda un abonament mediu de trei euro pe sase luni.
Sentimente.ro a depasit afaceri de 500.000 euro, iar mare parte din cifra de afaceri provine din abonamente, publicitatea reprezentand in acest moment pana in 20% din total.

Citeste si:
Romania digitala: In crestere, dar tot mediocra
Romania digitala: In...

Un alt motor de crestere pentru site-ul de dating online au reprezenant investitiile in tehnologie, mai sustine reprezentantul sentimente.ro. De-a lungul timpului, s-au introdus functii si facilitati pentru utilizatori, precum mesagerie instant, cafenea virtuala, siguranta datelor sau sistem de raportare a abuzurilor.

Ultima investitie a reprezentantilor sentimente.ro este WallY, un soft care joaca rolul de petioare online si care I-a costat pe romani 200.000 de euro. Acesta urmareste profilul utilizatorului, care ii sunt cerintele si indica procentul de compatibilitate cu alti utilizatori. “L-am lansat de o saptamana si deja a crescut traficul si timpul de stat pe site cu 10%. Practic, actiunile pe care le faci in site ca utilizator genereaza un profil al intereselor si informatiile ce ti se vor afisa vor fi in functie de aceste actiuni. Utilizatorii recomandati vor fi promovati pe WallY in functie de aceste actiuni, iar de fiecare data cand o persoana ce intra in aria ta de interes se va inscrie pe site, noi vom semnaliza automat acest lucru. In plus, la fiecare profil vizualizat vei vedea, pe baza analizei profilului si a comportamentului, un procent de compatibilitate”, spune Flori Dragomir.

Concurenta cu Tinder si alte aplicatii de dating

Daca la inceput Facebook a insemnat moartea site-urilor matrimoniale, ulterior acesta a ajutat, considera vicepresedintele sentimente.ro, deoarece utilizatorii au asimiliat nevoia de socializare. Noul val de aplicatii de dating, Tinder-ul fiind cel mai cunoscut, sunt o provocare pentru sentimente.ro, dar nu o amenintare:

“Avem un segment usor diferit, alt target de persoane, varsta si obiective. Nu ii consideram o amenintare, dar niciodata nu poti stii ce strategie vor implementa pe viitor”, spune Flori Dragomir.

Citeste si:
Ministrul Finanțelor: Avem un început al revenirii economice, un...
Ministrul Finanțelor: Avem un...

In ceea ce priveste concurenta locala, reprezentatul sentimente.ro declara ca nu exista concurenti directi pe zona de dating serios: “In sensul ca noi aprobam toate pozele care sunt incarcate pe site, avem niste masuri de siguranta pentru utilizatori, suspendam si penalizam conturile cu limbaj licentios”, mai spune aceasta.

Profilul utilizatorului de dating online

Din cei 1,5 milioane utilizatori ai sentimente.ro, 59% sunt barbati si 41% femei, iar media de varsta este 35 de ani. Cei mai multi sunt vorbitori de cel putin o limba straina, cu studii medii si superioare, persoane active, care au un ritm de viata alert si un program solicitant.

Totodata, sunt persoane cu studii medii si superioare, care lucreaza in domenii precum administratie, vanzari, markting, finante, sanatate. 20% din barbati cauta o sotie, in timp ce doar 15% din femei isi doresc ca o relatie inceputa pe online sa se finalizeze in casatorie. 77% din totalul membrilor isi doresc sa se indragosteasca, acesta fiind de altfel motivul pentru care au apelat la datingul online. Daca peste jumatate din barbatii de pe site nu au fost casatoriti, aproximativ 40% din femei sunt divortate sau au avut o relatie de foarte lunga durata care s-a terminat de curand.

Citeste si:
Popescu, despre prețurile de pe litoral: Nu am văzut o scădere sau...
Ministrul Economiei, despre...

Cum incearca reprezentantii sentimente.ro sa combata prejudecatile legate de datingul online – not best catch, utilizatori dubiosi, cu solicitari la fel de dubioase- ? “Nu as spune ca un partener intalnit pe un site de dating nu este best catch pentru ca trebuie sa ne raportam la timpul pe care il avem la dispozitie pentru a cunoaste pe cineva, pe cand online-ul iti ofera aceasta posibilitate de a cunoaste mai multe persoane si a alege, practic optimizezi timpul pe care il ai la dispozitie”, este de parere Flori Dragomir.

Pe de ala parte, reprezentanta sentimente.ro sustine ca cealalta prejudecata, privind diferenta utilizatorilor din online vs offline este doar o reflexie a societatii, iar online-ul nu face nimic altceva decat sa evidentieze acest lucru. “Suntem receptivi la ceea ce ne sesizeaza utilizatorii (n.r. privind limbajul licentios, hartuirile sau abuzurile online si offline), dar cel mai important de mentionat este ca site-ul reprezinta o relflexie a societatii noastre. Omul respectiv este printre noi, iar noi nu o stim”, spune Flori Dragomir.

Piata de dating online

La nivel mondial, aproximativ 300 de milioane de oameni folosesc un serviciu de dating online. Statisticile arata ca o relatie din trei incepe acum online si, pana in 2020, inca 30 de milioane de persoane isi vor crea cont pe un site de dating. Locul 1 pe piata este ocupat de SUA, dupa care urmeaza in mod natural China. Pe locul 3 se afla chiar o tara din Europa, Marea Britanie.

In Romania, 4,5 milioane de persoane sunt singure, potrivit datelor recensamantului din 2011, dar reprezentantii sentimente.ro estimeaza un numar de 5,5 milioane persoane.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri