Sunt retailerii offline care intra acum in hora eCommerce-ului o amenintare pentru retailerii online, precum Fashion Days? Care este evolutia pietei de fashion, cum se imparte intre cele doua canale si cum vor performa in viitor? Sunt cateva dintre intrebarile la care a raspuns Robert Berza, general manager Fashion Days, in cadrul emisiunii Profesionistii in Retail.

In contextul in care tot mai multi retaileri de fashion traditionali intra in digital si deschid magazine, piata de fashion online creste semnificativ, de la an la an. Cum se vede aceasta strategie de partea cealalta a baricadei, a retailerilor online, si cum sunt impactati: negativ sau pozitiv?

Amenintare e putin mai agresiv decat modul in care ne uitam noi la competitie. Piata e pe o crestere destul de dinamica, sunt multi playeri, mai este loc, dar nu ne simtim amenintati de cei din offline, pur si simplu fiecare incearca sa-si maximizeze cresterea in perioada urmatoare. Cu siguranta playerii din offline inteleg beneficiile de a fi prezenti in online: pot asigura o gama mult mai mare, intr-un magazin poti pune in display o cantitate limitata de produse, pe cand in online pot face vanzari din stocurile din depozit, chiar scoase din sezon, crescandu-si astfel vanzarile”, explica Robert Berza.

Noi de la o vreme tot vorbim despre faptul ca nu ne mai uitam la piata ca si online sau offline, ci ca la o piata de fashion overall, asta e competitia.

- Robert Berza -

Pe de alta parte, exista tendinta celor online de a se extinde in mediul offline; este si cazul Fashion Days care, incepand cu anul viitor, vor asigura livrarea si returul produselor in showroom-urile eMAG.

“De fapt, este un beneficiu faptul ca majoritatea playerilor din piata se muta si in online pentru ca dau un semnal clientilor, iar pe termen lung este posibil sa nu mai existe clienti de online sau de offline”, mai spune Berza.

In prezent, peste 50% din clientii din Romania cumpara pe ambele canale, iar tendinta este de creste. In ce perioada de timp vom avea un procent full, GM-ul Fashion Days considera ca este greu de estimat si ca depinde de evolutia consumului. “Noi asta ne dorim, ca jucatorii din offline sa isi aduca clientii in online intai prin magazinele lor, iar apoi daca oferta competitorilor este puternica si aduce beneficii clare, acestia sa cumpere si de alti retaileri online”.

In momentul de fata, procentul clientilor care cumpara din mediul online este de pana la 20%, cu un potential de crestere estimat de reprezentantii Fashion Days de 10% anual.

Datele Fashion Days arata ca piata de fashion din Romania a crescut anul acesta cu 7%-10%, in timp ce industria online de moda a inregistrat o crestere de 15%.

“Este greu sa faci o estimare acum deoarece sunt foarte multi jucatori. Pe viitor, de asemenea, e greu de preconizat cu cat se va majora, pentru ca poate fi influentata de potentiale evenimente externe: o iarna calduroasa poate genera vanzari mici si riscuri pentru companiile cu stocuri de iarna mari. De asemenea, conteaza cati alti retaileri vor intra in piata, pot vedea ca in la noi consumul este in crestere si ca e mult mai profitabil sa intri intr-o astfel de piata dinamica. Intrebarea e cati vor veni?”, incheie Robert Berza.

Fashion Days inregistreaza anual cresteri de circa 50%, majorare pe care reprezentantii mizeaza si anul aceasta. Romania reprezinta 63% din veniturile retailerului prezent si in Bulgaria si Ungaria, cu incasari in primele zece luni pe plan local de 150 de milioane lei din totalul de 236 milioane lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri