La Manoir, afaceri de 6 milioane de euro in 2017. Valorea bonului mediu, dubla fata de Franta

Grupul Le Manoir, care detine pe plan local magazinele Comtesse du Barry, Petit Bateau, ciocolateria Michel Cluizel si restaurantele Le Bistrot Francais, La Vinuri si Sushi Room va incheia anul cu afaceri de 6 milioane de euro, in crestere cu circa 20% fata de anul trecut. Cum a evoluat business-ul in cei 13 ani de existenta, piata romaneasca, valoarea bonului mediu si obiceiurile de consum ale romanilor si ce planuri de dezvoltare are omul de afaceri Cristian Preotu pentru Le Manoir?

Dupa o crestere de 15% in primele noua luni ale anului, omul de afaceri mizeaza pe afaceri cu cel putin 20% mai mari in 2017 fata de anul trecut. Luna decembrie este decisiva pentru business-ul Le Manoir si aduce pana la 35% din incasari, dupa cum a povestit in cadrul Profesionistii in Retail.

“Cresterea, atat pe partea de retail, cat si in restaurante, s-a datorat scaderii TVA la alimente, progresul inregistrat la consum, precum si investiei de un milion de euro in mutarea restaurantului Le Bistrot Francais intr-o casa istorica de langa Ateneu”, a explicat Cristian Preotu.

Jumatate din business-ul Le Manoir provine din vanzarile inregistrate in magazinele Comtesse du Barry care comercializeaza produse de gastronomie, vinuri si specialitati frantuzesti, precum si de divizia de import vinuri Le Manoir, care distribuie circa 40% din piata totala de vinuri frantuzesti in restaurantele si marile lanturi de retail din Romania.

Brandul de imbracaminte pentru copii Petit Bateau reprezinta 15% din afacerile Le Manoir, cu cele doua magazine din zona Dorobanti si centrul comercial Baneasa Shopping City, iar ciocolateria Michel Cluizel, inaugurata in urma cu doi ani, a avut anul trecut vanzari de 120.000 de euro.

Citeste si:
Secretar de stat: Nu este un moment prielnic pentru deschiderea...
INTERVIU cu secretarul de...
Citeste si:
Tratament pentru cresterea parului
Tratament pentru cresterea...

Valoarea bonului mediu in Romania, dubla fata de Franta

Cererea pentru produse gastronomice si specialitati de lux a crescut de-a lungul celor 13 de existenta a Le Manoir pe piata romaneasca, insa valoarea bonului mediu de cumparaturi a scazut.

Asfel, daca la inceput, bonul mediu in magazinele Comtesse du Barry era de pana la 600 de lei, in prezent acesta este 200-250 lei. Totusi, suma este dubla fata de valoarea din Franta. Explicatia: democratizarea pietei.

“Acolo produsele sunt mult mai difuzate, mai la indemana, incepe acest proces si la noi, se vede in scaderea valorii bonului mediu, de la 600 la 200 lei, dar creste numarul clientilor. Cred ca in urmatorii 10 ani vom ajunge la un bon mediu de 40 de euro, luxul devine accesibil si oamenii capata curaj sa ne calce pragul, inteleg ca nu suntem inaccesibili si ca deseori avem preturi si cu 20% mai mici decat in lanturile de retail”, explica Preotu.

Magazine noi si doua hoteluri

Planurile de dezvoltare ale omului de afaceri includ un al treilea magazin Petit Bateau in zona Cotroceni din Capitala si extinderea in mediul online. In prezent, sub brandul Petit Bateau functioneaza doua magazine, in zona Dorobanti si in centrul comercial Baneasa, ultimul inregistrand vanzari mai mari.

Citeste si:
Adidas, pierderi de aproape 400 milioane de dolari din cauza pandemiei
Adidas a pierdut aproape 400...

In ceea ce priveste extinderea in provincie, omul de afaceri spune ca piata romaneasca nu este pregatita pentru magazine Petit Bateau in afara Bucurestiului, insa intentioneaza sa intre cu cornere de 12 metri patrati in magazine cu haine de copii din celelalte orase ale tarii, incepand cu anul viitor.

Pentru brandul Comtesse du Barry, Cristian Preotu isi doreste, de asemenea, sa deschida magazine in Sibiu, Cluj, Timisoara si Constanta, de dimensiuni mult mai mici, de circa 40 metri patrati, insa impedimentul il reprezinta locatiile.

Daca pentru retailul de fashion functioneaza mai bine magazinele din centre comericiale, pentru brandul de produse gastronomice si vinuri de lux, retailul stradal isi spune cuvantul.

“Preferam locatiile stradale pentru ca organizam evenimente si degustari in fiecare saptamana si ne place contactul asta de cartier, in imobile istorice, mall-urile au avantajele lor, dar nu sunt favoritele mele”, explica Preotu, care detine in prezent 3 magazine Contesse du Barry in Bucuresti si unul din Cluj.

Citeste si:
BCR vede semnificativ mai bine economia românească în trimestrul al...
BCR vede semnificativ mai...

De altfel, omul de afaceri crede foarte mult in reiventarea comertului stradal in viitor: “La un moment dat va avea o sansa, trendul actual este sa cautam o viata de cartier, asta implica magazinele de proximitate, cu branduri vizitate zi de zi, cu putine produse cumparate, dar des”, considera Cristian Preotu.

Pe langa afacerile din retail, Cristian Preotu va investi doua milioane de euro intr-un hotel high-level din Capitala, care va avea o capacitate de 8-10 camere si care va fi integrat in reteaua internatioanala Relais Chateaux, cea mai prestigioasa asociatie din domeniul gastronomiei si al industriei hoteliere. Investitia va proveni din surse proprii, credite bancare sau diverse parteneriate.

“Vom incepe activitatea hoteliera in Bucuresti, inca nu stim cum se va numi hotelul, dar va fi integrat in reteaua Relais Chateaux, iar apoi din 2019 ne vom extinde cu un al doilea hotel, in apropriere de Bucuresti, in viile de la Dealul Mare. In acest fel vom putea face un circuit turistic”, a povestit Cristian Preotu.
In cadrul celor doua hoteluri vor exista cornere de retail pentru brandurile Comtesse du Barry si Petit Bateau.

Piata romaneasca se reinventeaza

Despre evolutia pietei romanesti de produse premium, omul de afaceri explica faptul ca desi suntem o piata tanara si nu ne putem compara cu Franta, exista potential si piata se poate reinventa.

“Franta este o piata veche, istorica, unde consumul de produse premium este traditie. Diferenta este mare: e o piata asezata, mare, sustinuta de turistii americani si asiatici, printre cei mai mari consumartori de produse premium, fie gastronomie, marochinarie, textile si care trag in sus intreaga industrie. Daca nu ar fi acesti clienti poate nici in Romania nu ar exista asemenea bunuri fiindca nu ar fi suficient de rentabil sa fie produse. Romania, in schimb, este o piata tanara, dar evolueaza, cel putin in ultimii 15 ani se vad evolutiile asupra clientelei si a tipului de consumului, nu mai este asa exceptional sa se bea o sampanie, cum era acum 15 ani, cand putina lume facea deosebirea intre o sampanie, vin spumant sau prosseco”, spune Cristian Preotu.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri