Analistii casei de brokeraj Tradeville estimeaza ca profitul producatorului de vinuri Purcari va ajunge la 68,1 mil. lei in 2021, reprezentand aproape o triplare fata de nivelul de 23,1 mil. lei raportat de companie in 2016. Purcari desfasoara o oferta publica initiala de actiuni (IPO) pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB), care in prezent a fost subscrisa in proportie de 188% pe transa adresata investitorilor persoane fizice.

“Rezultatele financiare raportate din trecut si estimarile noastre ne creaza imaginea unei companii solide din punct de vedere financiar aflata in plina ascensiune, care este pe cale de a-si atinge obiectivul de a deveni lider in Europa Centrala si de Est. De asemenea, avem o parere buna despre conducerea companiei si despre strategia acestora (inclusiv in privinta implementarii ei). Avand in vedere toate elementele prezentate mai sus, atat financiare cat si nonfinanciare, consideram ca Purcari Wineries este o companie demna de atentia investitorilor, care trebuie sa decida in mod individual in ce masura se potriveste in portofoliul lor”, spun analistii Tradeville Ovidiu Dumitrescu si Luca Nicolae.

Casa de brokeraj anticipeaza ca Purcari a inregistrat un profit de 31,3 mil. lei in 2017, cu 35% mai mult decat cel din anul anterior, in vreme ce veniturile ar urma sa ajunga la 127,6 mil. lei (+19,5% y/y). Incasarile companiei ar urma sa urce constant in urmatorii ani, atingand un nivel de aproape 237 mil. lei in 2021 (+121% fata de anul 2016).

(mil. lei) 2016 2017e 2018e 2019e 2020e 2021e
Venituri 106,7 127,6 155,7 179,1 206 236,9
Profit net 23,1 31,3 44,6 49 57,8 68,1
Marja profit 21,6% 24,5% 28,6% 27,3% 28% 28,7%
Marja EBITDA 30,7% 31,8% 32,5% 33,2% 33,7% 34,1%

Sursa: estimari Tradeville, Compania

“Din punct de vedere al marjelor intermediare de profitabilitate, compania inregistreaza marje generoase ce sustin evolutia pozitiva a companiei in viitor”, se mentioneaza intr-un raport al casei de brokeraj.

In 2017, marja de profit a Purcari este estimata la 24,5%, in vreme ce marja EBITDA este de 31,8%.

Producatorul de vinuri nu a acordat dividende pana in prezent, insa in prospectul IPO-ului reprezentantii Purcari promit o politica stabila in aceasta privinta, cu distributii de 50% din profit sub forma de dividende in cazul in care pierderile inregistrate in trecut si orice alte pierderi vor fi acoperite.

Avand in vedere acest lucru, analistii Tradeville anticipeaza un dividend de 0,78 lei/actiune distribuibil anul acesta din profitul pe 2017. Luand in calcul preturile minime si maxime cerute in IPO (19 - 28 lei/actiune), rezulta un randament de 4,1% - 2,7%.

“Avand in vedere politica de dividend stabila pe care o propune compania Purcari si atentia marita acordata de investitori dividendelor in ultimul timp pe piata de capital, pentru a ne creea o imagine asupra valorii companiei am ales utilizarea modelului de evaluare Dividend Discount Model (DDM). In urma aplicarii acestui model, am obtinut o valoare a companiei de 624,4 milioane lei”, spun analistii Tradeville.

Capitalizarea Purcari ar urma sa ajunga la 560 mil. lei daca IPO-ul s-ar vinde la pretul maxim, astfel ca prin prisma modelului de evaluare DDM, compania poate fi considerata subevaluata.

Firma de brokeraj a calculat un nivel al PER cuprins intre 12 si 17,8 pentru Purcari (in functie de pretul minim/maxim din oferta) si un indicator EV/EBITDA de 11,6 – 16. La nivel regional, companiile din domeniul bauturilor alcoolice inregistreaza o mediana a indicatorului PER de 22,5, si o mediana a indicatorului EV/EBITDA de 12,8.

In ceea ce priveste factorii de risc ce pot afecta vinaria Purcari, cei mai importanti sunt cei ce tin de cadrul macroeconomic, conditiile meteo, fiscalitate, riscul valutar si riscul operational.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri