Complex Apicol Veceslav Harnaj a inregistrat in 2017 o cifra de afaceri de de 3,2 milioane lei, cu 15% mai mult decat in anul anterior, crestere pe care mizeaza si anul acesta. Cea mai mare parte a vanzarilor a fost generata de categoria cosmeticelor, pe care compania incearca sa o dezvolte cu o noua gama destinata unui alt tip de public, iar in randul canalelor de vanzare ponderea cea mai mare este detinuta de comertul fizic. Totusi, Complex Apicol vizeaza sa-si mareasca operatiune online. Care sunt planurile de dezvoltare ale businessului romanesc?

“2017 a fost un an bun pentru Complex Apicol, in care am inregistrat o crestere de 15% a cifrei de afaceri, insa trebuie sa mentionez ca vorbim de trei paliere de dezvoltare: avem gama de apicosmetice, care reprezinta cea mai mare parte din totalul vanzarilor, cu brandul Apidermin, cel mai important si care genereaza jumatate din vanzarile de apicosmetice, avem de asemenea zona de food and drinks, suntem procesatori si exportatori de miere, aici vorbim de o zona meteodependenta, iar vanzarile variaza in functie de productia de miere, iar anul trecut nu a fost cel mai bun an pentru apicultori, si nu in ultimul rand, vindem utilaje apicole, unde la fel depindem de vreme si productie: daca este un an bun, apicultorii vor avea bani sa investeasca in echipamente”, a declarat Miruna Codeanu, commercial manager Complex Apicol, in cadrul Profesionistii in Retail.

Categoria de apicosmetice reprezinta pana la 65% din vanzarile totale ale Complex Apicol, iar in randul acesteia brandul Apidermin genereaza 50% din vanzari.

In ceea ce priveste canalele de vanzare, comertul fizic reprezinta 95% din vanzarile Complex Apicol, din care 60% reprezinta comertul traditional. Produsele Complex Apicol se vand in cadrul unei retele de 40 de magazine fizice Apicola, (detinute de Asociatia Crescatorilor de Albine, actionarul Complex Apicol) si in magazine plafar si de tip naturist, insa un procent de 35% provine din lanturile de retail precum Cora, Mega Image si Metro.

“Suntem prezenti pe toate canalele de distributie, insa comertul traditional a reprezentat si continua sa fie cea mai buna piata pentru noi. Insa am remarcat cresteri si pe categoria hypermarketurilor si a online-ului, unde incercam sa facem pasi mici pentru a ne dezvolta, desi o parte din consumatorii nostri nu sunt activi online”, a spus Miruna Codeanu.

Citeste si:
Unde s-ar fi aflat Romania daca Iliescu nu ajungea presedinte?
Dragos Anastasiu: Daca...

“Online-ul reprezinta atat de putin in cifra de afaceri deoarece existam din 1965 si am avut un anumit tip de client, traditional, care nu a vizitat magazinul online pana acum, care nu traieste in mediul virtual, nu are astfel de obiceiuri de consum. Acest public se misca mai incet catre comertul online, dar vrem sa targetam un alt tip de public, mai tanar, pentru care construim alte produse deoarece in mod clar Apidermin nu este in targetul lor", spune Miruna Codeanu.

Luna viitoare, Complex Apicol va lansa o gama de apicosmetice special dedicata publicului tanar, Apidermin Expert. Gama cuprinde sase produse noi: apa micelara, ulei demachiant, crema de zi, crema de noapte, un serum si lapte de corp.

“Inovatia este atat in modul in care s-a formulat produsele, cat si la nivel de packaging. Avem laptisorul de matca care este ingredientul vedeta al acestei game pentru ca ne-am propus ca fiecare gama sa contina cel putin un produs apicol pentru a nu ne pierde identitatea”, spune Miruna.

Produsele Apidermin Expert se vor gasi atat la raft, in magazinele Cora, cat si in magazinele fizice Apicola, precum si in magazinul online.

Citeste si:
BCR anunta lansarea platilor instant si a unui credit de refinantare
BCR anunta lansarea platilor...

De altfel, odata cu dezvoltarea gamei destinata publicului tanar, Complex Apicol urmareste dublarea procentului detinut de vanzarile magazinului online - in prezent de 5% - din totalul cifrei de afaceri in urmatorii trei ani.

In prezent, valoarea cosului mediu in online este de 150 de lei. “In online oamenii vor sa interactioneze mult mai mult cu producatorul, chestie pe care nu o pot face in offline. Sunt mult mai curiosi sa stie ce ingrediente contine produsul si sunt mai critici, desi am vazut acest gen de consumator care citeste ingrediente si in supermarket, noi de exemplu suntem printre putinii producatori care au lista de ingrediente pe site si de multe ori am vazut pareri avizate ale consumatorilor sau intrebari ale acestora despre anumite produse”, a explicat Miruna Codeanu.

Managerul Complex Apicol considera ca paradigma de consum s-a schimbat la nivel international si ca acum incepe sa se simta si pe piata romaneasca. “Deja cred ca ne indreptam spre tipul acela de consumator de care vorbeam mai devreme pe care incepm sa il vedem si in comertul traditional, care se uita pe produs, vede ingredientele, merge pe trendul de buy local, se dezvolta acest trend, dar nu cred ca a ajuns la apogeu si cred ca asta e directia spre care ne indreptam”, spune Miruna Codeanu.

Pe langa planurile de dezvoltare ale gamei de produse, Complex Apicol planuieste sa intre in alte retele de retail, compania fiind in discutii cu mai multi retaileri, si mizeaza pe o crestere a vanzarilor cu 10%-15% pentru acest an.

Citeste si:
Globalworth, sub lupa Concurentei pentru o noua tranzactie imobiliara
Consiliul Concurentei va...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
O noua parfumerie Obsentum, prima din afara Bucurestiului