Romania, campioana europeana la vanzarea bunurilor de larg consum

Volumul total de vanzari al bunurilor de larg consum din Romania a crescut in septembrie 2006 cu 29,7% fata de aceeasi luna din 2005, fiind cea mai mare crestere inregistrata de o tara europeana, potrivit estimarilor Eurostat, Oficiului de Statistica al Comunitatii Europene.

Cresterea cu 29,7% a volumului vanzarilor confera Romaniei pozitia de lider european, ca ritm de crestere, fiind urmata de Letonia care a inregistrat o crestere cu 19,8% si Estonia cu o performanta de 16,9%. Pe ultimul loc se situeaza Belgia, unde volumul vanzarilor a scazut cu 1,8% fata de septembrie 2005, informeaza NewsIn.

Fata de luna august a acestui an, in septembrie, volumul vanzarilor bunurilor de larg consum facute prin toate formele de comert din Romania au crescut cu 3,9%, potrivit estimarii. Ca raport de crestere intre august si septembrie 2006, tot Romania are cea mai mare crestere a volumului de vanzari ale bunurilor de larg consum, urmata de Slovacia cu 2,2% si Bulgaria cu 1,8%. Austria se situeaza pe ultimul loc, cu o scadere de 3,5%.

La nivel european, media de crestere a volumului de vanzari a bunurilor de larg consum in septembrie 2006 comparativ cu aceeasi luna din 2005, a fost de 1,1%, iar in cadrul Comunitatii Europene cresterea a fost de 2,1%

In comparatie cu august 2006, in septembrie, volumul vanzarilor pe piata europeana a scazut cu1% iar in Comunitatea Europeana cu 0,5%. Bunurile de larg consum luate in calcul au fost produsele alimentare, bauturi, tutun, textile, incaltaminte, bunuri de ingrijire proprie si a locuintei, carti, ziare si produse farmaceutice. Estimarea a luat in calcul toate formele de comert in magazine specializate, nespecializate, precum si comertul online.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri