Ministerul Economiei a anuntat ca tranzactia prin care statul roman preia pachetul majoritar de 51% la santierul DMHI Mangalia a fost finalizata. Partenerul olandez, Damen Shipyards Group, va detine 49% si va prelua controlul operational, scrie Agerpres. In acelasi timp, olandezii vor prelua managementul companiei.

Astfel, Ministerul Economiei, prin santierul Naval 2 Mai Mangalia SA, devine actionar majoritar cu 51% din actiuni, in timp ce partenerul olandez, Damen Shipyards Group, va detine 49% si va prelua controlul operational.

"Experienta si managementul olandez vor contribui la stabilizarea santierului, fiind asteptata o recuperare durabila si eficienta a activitatii. In calitate de actionar majoritar statul roman va monitoriza cu atentie evolutia in Santierul Naval, pentru a se asigura in legatura cu revitalizarea obiectivului industrial", se mai arata in comunicat.

Ministrul Economiei, Danut Andrusca, a declarat ca acum exista motive de optimism in interiorul companiei si in randul comunitatii locale, care s-a aflat o perioada mult prea indelungata de timp intr-o situatie dificila.

"Sunt bucuros sa pot anunta finalizarea tranzactiei pachetului de actiuni la Santierul din Mangalia, la exact 4 luni de cand am anuntat public ca impreuna cu echipa din minister am rezolvat o situatie de blocaj care dura de prea mult timp. Acum avem motive de optimism in ceea ce priveste viitorul santierului si revitalizarea acestuia. Am incredere ca partenerul olandez va contribui la relansarea activitatii in santier si la dezvoltarea acestuia", a completat ministrul, citat in comunicat.

Ministrul Andrusca: Este o premiera

Potrivit acestuia, este o premiera pentru Romania ca statul roman sa redevina actionar majoritar la un obiectiv industrial strategic care fusese anterior privatizat.

"Santierul Naval este un obiectiv strategic, iar controlul statului roman este o reusita majora. Totodata, este o dovada a politicii economice nationale demne pe care si-a asumat-o Guvernul si este o dovada ca ne tinem de cuvant si ca realizam ceea ce spunem ca vom realiza', a mai afirmat ministrul Economiei.

La randul sau, Frank Eggink, membru in consiliului de administratie al Damen Shipyards Group si CFO, a anuntat ca vor fi pastrati in companiei angajatii calificati.

"Damen isi propune sa restabileasca sanatatea financiara a santierului, sa stabilizeze ocuparea fortei de munca si sa urmareasca oportunitati comerciale pe plan international care sa contribuie la restabilirea nivelurilor de activitate. Intre timp, Damen va facilita o tranzitie lina si va pastra angajata resursa umana talentata si calificata", a afirmat Egglink, citat in comunicatul ministerului.

Negocierile se poarta inca din primavara. La ce a trebuit sa renunte statul roman

In primavara Ministerul Economiei a negociat cu olandezii de la Damen asupra pachetului majoritar de actiuni de la santierul naval Santierul DMHI Mangalia. Statul roman a renuntat sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra participatiei de 51%, scoasa la vanzare de coreeni de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. In schimb, a acceptat sa fie preluata de olandezii de la Damen Shypyards Group, care ulterior vor ceda gratuit 2% din pachetul de actiuni catre statul roman, actionar minoritar cu 49%. Dupa ce va primi gratuit inca 2%, statul roman redevine actionar majoritar. Structura de actionariat rezultata in urma asocierii: 51% Santierul Naval 2 Mai S.A, societate controlata de Ministerul Economiei, si 49% Damen Shipyards Group.

Aceste negocieri au avut loc dupa ce in luna ianuarie, Guvernul a decis ca statul roman sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra pachetului de actiuni de 51% de la santierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering l-au scos la vanzare. Problema era ca acest drept de preemptiune a fost exercitat cu intarziere, chiar in plina tranzactie intre coreeni si olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda.

In noiembrie, Damen anuntase ca a incheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achizitionarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Olandezii ar fi urmat sa cumpere actiunile pentru 26 de milioane de dolari.

Insa tranzactia nu a mai fost finalizata in conditiile in care in ianuarie, Guvernul a anuntat ca statul vrea sa-si exercite dreptul de preemptiune. Dupa aceasta decizie din ianuarie, mult timp activitatea santierului a fost blocata. Aceasta in conditiile in care este o companie aflata in pragul falimentului, cu pierderi de aproape sute de milioane de lei si datorii de peste 5 miliarde lei.

Ulterior, statul roman, prin Ministerul Economiei, a purtat negocieri cu olandezii de la Damen pentru acel pachet de 51%.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri