Restaurantele, pensiunile agroturistice, firmele de catering, magazinele alimentare, cantinele, pizzeriile trebuie sa se inregistreze la Autoritatea Veterinara si sa plateasca tarife de la 100 de lei la 500 de lei incepand cu 18 ianuarie, potrivit unui ordin emis de Autoritatea Veterinara.
Autoritatea Nationala Sanitar Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) a impus tuturor firmele care vand cu amanuntul produse alimentare sa se inregistreze, incepand cu 18 ianuarie, dar cei care trebuie sa respecte noile reglementari nu au aflat si se declara nemultumiti de noile tarife pe care trebuie sa le plateasca.

"Nu stiam de aceasta masura, dar nu mi se pare buna, pentru ca turismul rural s-a dezvoltat foarte mult tocmai in perioada 1994-2000, cand proprietarii au fost scutiti de anumite taxe si si-au permis sa reinvesteasca profitul", a declarat presedinta de onoare a Asociatiei Nationale de Turism Rural, Ecologic si Cultural ( ANTREC), Maria Stoian, citata de NewsIn.

Potrivit ordinului emis de ANSVSA, fiecare pensiune agroturistica este obligata sa se inregistreze la ANSVSA si trebuie sa achite un tarif de 300 de lei. "ANTREC a propus adoptarea unei legi a turismului rural, pentru ca nu este posibil sa apara legi peste noapte", a spus Stoian. Inregistrarea la Autoritatea Veterinara este obligatorie si pentru firmele care vand produse alimentare on-line, in acest caz tariful fiind de 300 de lei.

"Nu am auzit de acesta masura, dar mi se pare exagerata, tinand cont ca societatea este autorizata sanitar veterinar sa produca si sa comercializeze produse de panificatie si nu cred ca trebuie sa mai platim inca o taxa pentru ca vindem on-line", a declarat, miercuri, pentru NewsIn, reprezentantul firmei Andana Pan, Gelu Pop. Nici magazinele alimentare nu sunt scutite de prevederile ordinului emis de ANSVSA.

"Chiar daca un producator de mezeluri, de exemplu, este autorizat sanitar-veterinar sa produca si sa comercializeze produse din carne, in cazul in care dispune de magazine proprii si acestea trebuie inregistrate", a declarat, miercuri, pentru NewsIn, directorul Directiei Sanitar Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Bucuresti, Constantin Savu.

Spre exemplu, societatea Angst este autorizata sanitar veterinar sa produca si sa comercilizeze mezeluri. Totodata, Angst dispune de 28 de magazine proprii si intentioneaza sa mai deschida zece, in acest an. Prin urmare, toate aceste magazine trebuie inregistrate, tariful fiind de 200 de lei, pentru fiecare unitate. "Nu cred ca este posibil sa se impuna asa ceva si nu pot sa cred ca se poate emite un asemenea ordin", a spus, miercuri, pentru NewsIn, patronul societatii Angst, Sorin Minea.

Incepand cu 18 ianuarie, fiecare pizzerie, cantina sau supermarket trebuie sa fie inregistrate la Autoritatea Veterinara. Cel mai mare tarif impus de aceasta ANSVSA este de 500 de lei, pentru inregistrarea unui hipermarket sau supermarket.

Tot potrivit acestui act normativ este obligatorie inregistrarea tuturor unitatilor economice care produc si comercializeaza produse de origine nonanimala, insa pentru ele nu este stabilit tariful. Explicatia consta in faptul ca negocierile dintre patronatele din industria alimentara si reprezentantii ANSVSA nu au fost finalizate. in faza initiala, ANSVSA a impus o taxa de pana la 5.000 de euro, in functie de capacitatea de productie.

Ulterior, in urma negocierilor, s-a stabilit o taxa de 40 de euro pentru fiecare unitate de acest fel, masura fiind valabila pana la sfarsitul lunii decembrie 2006. Potrivit reprezentantilor patronatelor, negocierile se vor relua in cursul lunii ianuarie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri