Roxana Wring, presedintele USR Bucuresti, a lansat miercuri în dezbatere publica o propunere de reorganizare administrativa a Bucurestiului si judetului Ilfov. Propunerea aduce modificari radicale, printre care desfiintarea sectoarelor si primariilor de sector, înlocuirea lor cu 20 de districte fara primari, integrarea localitatilor din jurul Bucurestiului în Zona Metropolitana, scrie G4Media.ro.

Wring a propus dezvoltarea Bucurestiului dupa modelul administrativ din Londra, Parisul si Bruxelles printr-o serie de modificari legislative pana în 2024.

Propunerea USR Bucuresti vine pe fondul dezbaterilor din Alianta USR PLUS pentru desemnarea candidatilor comuni la alegerile locale. În PLUS au început deja alegerile primare în care fostul ministru al Sanatatii, Vlad Voiculescu, a ramas candidat unic, iar Roxana Wring este unul dintre liderii USR asteptati sa intre în competitie pentru candidatura la Primaria Bucuresti.

Principalele puncte din propunerea Roxanei Wring de reforma administrativa pentru Bucuresti si Ilfov:

1. Bucurestiul se va reorganiza în 20 districte. Se vor desfiinta administratiile de sector si se va pune punct acestei anomalii in care acelasi oras are 7 primarii si 7 bugete.

Citeste si:
Plata cu cardul, disponibila si in doua piete din Bucuresti
Plata cu cardul, disponibila...

– Districtele vor fi unitati administrative functionale, fara personalitate juridica proprie, în cadrul Municipiului Bucuresti, al caror scop este sa aduca decizia si actiunea edilitara mai aproape de cetateni.
– Districtele sunt cu totul diferite de actualele sectoare nu doar prin faptul ca vor fi mai mici, ci mai ales prin faptul ca nu vor mai functiona ca centre autonome de decizie sau ca enclave de putere în interiorul orasului. Nu vor avea personalitate juridica proprie, vor fi parte componenta functionala a municipalitatii, nu vor mai fi suprapuneri de atributii si decizii unilaterale sau contradictorii. Aceste districte vor raspunde mai bine nevoilor locale pentru ca vor avea dimensiuni mai mici, omogenitate mai mare, reprezentanti mai prezenti si mai activi în comunitate. De asemenea, ele vor fi administrate coerent si integrat la nivel de Municipiu.
– Districtele sunt formate dintr‑unul sau mai multe cartiere, grupate organic în functie de mai multe criterii, inclusiv demografice, urbanistice, istorice si culturale. Nu vor mai exista cazuri în care acelasi cartier sau aceeasi zona protejata este sfasiata între doua sau mai multe sectoare.
– La nivelul fiecarui district va functiona un For Comunitar, structura consultativa cetateneasca deschisa, la sedintele careia pot participa reprezentanti ai grupurilor civice, ai asociatiilor de proprietari si locuitorii din district. Sedintele acestui For Comunitar vor fi lunare, iar prezenta consilierilor municipali alesi în districtul respectiv este obligatorie, sub sanctiunea pierderii mandatului. Rolul acestui For este sa pastreze o legatura reala cu întreaga comunitate si sa duca decizia cat mai aproape de cetateni.
– O parte din activitatile de natura executiva ale Primariei Municipiului Bucuresti vor fi realizate la nivel districtual, prin intermediul unui aparat administrativ dedicat. Asta nu înseamna ca districtele vor fi ordonatori principali de credite. Ele nu vor avea buget propriu si nu vor încasa taxe. Ele doar vor cheltui în limitele unui mandat dat de Municipiu anumite sume alocate pentru nevoile comunitatii, legate de infrastructura educationala, spatii verzi de proximitate, piete, informare etc.

2. La nivel municipal, vor fi redefinite ariile de competenta pentru Primaria Capitalei si Consiliul General.
– Consiliul Municipal (actualul Consiliu General) va fi format din 60 de membri, cate 3 consilieri alesi pentru fiecare dintre cele 20 de districte. Consilierii municipali vor fi astfel mai legati de comunitatea locala, iar activitatea lor va fi sa pastreze o legatura functionala cu cetatenii si sa supravegheze activitatea structurilor executive ale Municipiului Bucuresti.
– Primarul Municipiului Bucurestiului ar trebui ales prin vot direct în doua tururi de scurtin. El îsi va forma o echipa executiva de 5 directori cu atributii strategice si de implementare în domeniile: Finante (incluzand aici finante locale si investitii), Mobilitate (transport public, transport alternativ si integrare cu infrastructura mare: metrou, aeroporturi, centura etc.), Dezvoltare urbana (locuire, spatii publice, mediu, patrimoniu construit), Social (infrastructuri scolare si spitalicesti, servicii sociale), Cultura si sport (act cultural si manifestari sportive, infrastructura specifica).
– Municipalitatea, prin Consiliu sau prin Primarie, dupa caz, va asigura planificarea, coordonarea si supravegherea activitatii administrative la nivel de district, astfel încat orasul sa se dezvolte echilibrat si coerent.

3. La nivel metropolitan, se va înfiinta Zona Metropolitana Bucuresti, care va include Capitala si localitatile din fostul judet Ilfov. Administratia Ilfovului va fi desfiintata, iar localitatile din jurul Bucurestiului vor fi integrate în Zona Metropolitana.
– Va exista o Administratie Metropolitana (similara cu Greater London, Grand Paris, Bruxelles Capitale) cu rol de structura de cooperare între Bucuresti si unitatile administrativ teritoriale de pe raza fostului judet Ilfov, cu atributii în domenii cheie pentru dezvoltare: transport, locuire, economie, mediu.
– Aceasta Administratie va fi condusa de un Consiliu Metropolitan si de un Administrator. Consiliul va fi format din 20 reprezentanti ai Municipiului Bucuresti si 10 reprezentanti ai localitatilor din fostul judet Ilfov. Iar administratorul va fi propus de Primarul Capitalei si votat de Consiliul Metropolitan.
– Ideea de baza este ca deciziile ce afecteaza deopotriva Bucurestiul si localitatile învecinate sa fie luate de reprezentanti ai tuturor comunitatilor direct interesate. Pana acum, Bucurestiul lua de unul singur decizii ce afectau Ilfovul, la fel cum Ilfovul lua de unul singur decizii de afectau Capitala. Exemplele cartierelor de blocuri care sugruma periferia orasului este doar una dintre consecintele acestei realitati. Acelasi lucru se întampla si cu utilitatile, si cu transportul public, si cu salubrizarea.

Citeste aici Documentul integral pus în dezbatere publica

Citeste si:
Cat costa o cursa taxi de la aeroport catre centrul capitalelor lumii
Cat costa o cursa taxi de la...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Nicusor Dan, impotriva lui Vlad Voiculescu pentru Primaria Capitalei