Autoritatile amana pentru ianuarie 2020 majorarea accizelor la tigarete prevazuta initial pentru luna septembrie a acestui an, reiese dintr-un proiect de modificare a Codului Fiscal publicat de Ministerul Finantelor.

"Avand in vedere ca nivelul actual al accizei totale pentru tigarete nu reprezinta cel putin 60% din pretul mediu ponderat de vanzare cu amanuntul al tigaretelor eliberate pentru consum, se impune cresterea nivelului accizei totale pentru tigarete, incepand cu 1 ianuarie 2020, de la 483,74 lei/1.000 tigarete la 503,97 lei/1.000 de tigarete", se precizeaza in nota de fundamentare care insoteste proiectul de act normativ, scrie Agerpres.

In urma cu numai o saptamana, in data de 6 august, Ministerul Finantelor publica un proiect de ordonanta de urgenta care prevedea aceasta majorarea a accizelor la tigarete de la 1 septembrie 2019. La momentul respectiv, dar si in actualul proiect, autoritatile au justificat cresterea accizelor la tigarete prin faptul ca trebuie evitata declansarea infringementului impotriva Romaniei pe motiv ca in tara acciza globala pe tigarete nu reprezinta cel putin 60% din pretul mediu ponderat de vanzare cu amanuntul al tigaretelor eliberate pentru consum, asa cum prevede Directiva 2011/64/UE.

Saptamana trecuta, intentia de majorare a accizelor la tigarete din septembrie a generat nemultumire in randul anumitor producatori din sector. JTI arata, in context, ca intentia Guvernului de a devansa marirea accizei cu sapte luni, incepand cu septembrie, arunca in aer predictibilitatea fiscala si planurile de afaceri.

Potrivit producatorului de tigarete, initiativa anuntata de autoritati este argumentata prin alinierea la Directiva UE, care prevede ca incidenta accizei in pretul mediu ponderat trebuie sa fie 60%. Potrivit Directivei, acciza creste de la 1 ianuarie al celui de-al doilea an dupa ce incidenta scade sub 60%.

Si British American Tobacco a reactionat pe subiect, aratand ca majorarea nivelului accizei la tigarete din septembrie 2019, anuntata "de pe o zi pe alta", risca sa genereze venituri suplimentare in special pentru retelele de crima organizata, in dauna bugetului statului, a consumatorilor si a industriei legitime.

Intr-un comunicat al Ministerului Finantelor, remis miercuri, ministrul de resort, Eugen Teodorovici a aratat ca modificarile Codului fiscal si Codului de procedura fiscala sunt efectuate dupa consultari de peste un an de zile cu mediul de afaceri.

"Codul fiscal si Codul de procedura fiscala sunt documente vii, care trebuie adaptate in conformitate cu observatiile si propunerilor celor care produc bani si plusvaloare in Romania: mediul de afaceri. Nu am fost si nu voi fi adeptul modificarilor pompieristice ale Codului Fiscal, dar voi sustine mereu imbunatatiri cerute imperios de cei care activeaza in economia reala. Dialogul cu mediul de afaceri pentru aceste modificari a inceput in urma cu mai bine de un an, iar dupa sintetizarea propunerilor si analizarea lor, au reiesit niste modificari care sunt pozitive pentru economia romaneasca. O tara este atat de puternica pe cat de puternica ii este economia, iar o economie nu poate fi puternica decat daca are un mediu de afaceri stimulat, competitiv si angajat catre producerea de plusvaloare. Multumesc tuturor celor care au participat la conversatia pentru aceste modificari ale Codului Fiscal si ale Codului de Procedura Fiscala si-i asigur ca voi ramane in continuare partenerul si aliatul lor", a subliniat Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri