Anul viitor, "taxa speciala pentru promovare turistica a municipiului Bucuresti" ar putea deveni 2% din veniturile de cazare pentru fiecare zi de sejur, valoare care nu include TVA, conform unui proiect supus dezbaterii publice si postat pe site-ul Primariei Capitalei.

Anterior, taxa respectiva se calcula prin aplicarea unei cote de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur al turistului.

Potrivit regulamentului atasat, obiectivele urmarite prin instituirea taxei sunt: cresterea numarului de turisti in Capitala, cresterea duratei de sedere a turistilor in municipiul Bucuresti, cresterea veniturilor obtinute din turism in Capitala, introducerea orasului pe harta destinatiilor de tip city break.

In acest sens, sunt vizate:

  • activitati de promovare si marketing la nivel national, international si in mediul online in scopul atragerii de turisti si de investitii in servicii turistice;
  • crearea si comunicarea brandului turistic al municipiului Bucuresti;
  • organizarea si participarea la targuri si conferinte de profil interne si internationale pentru a promova turismul bucurestean;
  • realizarea de campanii publicitare comune cu companii aeriene, agenti tour-operatori;
  • atragerea si dezvoltarea de proiecte finantate din fonduri europene, granturi EEA;
  • realizarea de info trip-uri pentru tour-operatori, reprezentanti media si alti vectori de comunicare in vederea promovarii destinatiei turistice Bucuresti;
  • promovarea evenimentelor si obiectivelor turistice prin intermediul centrelor de informare turistica;
  • elaborarea strategiei de marketing a destinatiei turistice Bucuresti;
  • sustinerea proiectelor turistice inovative in vederea dezvoltarii turismului de tip smart.

Taxa speciala se incaseaza de catre structura de primire turistica cu functiune de cazare, odata cu luarea in evidenta a persoanelor cazate. Ea se aplica pentru cei care se cazeaza in: hoteluri, hoteluri-apartament, hosteluri, moteluri, vile turistice, cabane, bungalow-uri, sate de vacanta, campinguri, pensiuni turistice, etc.

Structura de primire turistica va avea obligatia de a varsa taxa colectata la bugetul local al sectorului, urmand ca sumele incasate sa fie livrate lunar catre municipiul Bucuresti.

Proiectului ii este atasata si o analiza comparata a taxelor speciale pentru promovarea turistica aplicate de o serie de municipalitati din tara. Astfel, in anul 2019, in Bucuresti, Cluj-Napoca si Sibiu taxa a avut un cuantum de 1%. Timisoara a aplicat o cota de 2%, stabilita in anul 2018, iar Oradea de 3% incepand cu anul 2016.

Sinaia a aplicat tot o cota de 2% din valoarea fiecarei nopti de cazare, precum si 2% din valoarea tarifelor de acces la muzee si case memoriale. In Alba Iulia, pentru persoanele mai mari de 12 ani se aplica o taxa de 4,7 lei/zi, in cazul unitatilor de cazare de 3, 4 sau 5 stele si de 2,35 lei/zi in cazul altor unitati de cazare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri