In mai putin de doua saptamani expira contractul Metrorex cu Alstom Transport Romania pentru mentenanta trenurilor de metrou. In conditiile in care nu au lansat pana acum licitatia pentru un nou contract, sefii regiei de stat ar vrea ca de intretinerea ramelor de metrou sa se ocupe anul viitor tot angajatii Alstom. Problema este ca Metrorex are serioase intarzieri la plata serviciilor prestate pana acum de compania de mentenanta. Gabriel Stanciu, seful Alstom Romania, spune ca firma sa are de incasat de la Metrorex aproape 150 de milioane de lei. Pentru ca Alstom sa asigure si anul viitor mentenanta trenurilor de metrou, acesta cere achitarea acestei datorii.

„Contractul de mentenanta expira la 31 decembrie. Asta este un fapt. Si tot un fapt este si ca Metrorex ne datoreaza banii pe un an de zile. Nu suntem platiti din decembrie anul trecut. Daca facem un calcul ajungem la aproape 150 de milioane de lei”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport Romania, la o intalnire cu presa.

Nu este prima oara cand firma care asigura mentenanta trenurilor de metrou se plange de faptul ca Metrorex nu-i plateste serviciile. A mai facut-o si in septembrie. Atunci compania de stat promitea sa-si achite intreaga datorie pana la finalul acestui an, lucru care nu s-a intamplat.

„Din restantele de atunci, care erau de 132 de milioane de lei, s-au platit 25 de milioane de lei. Intre timp au mai trecut trei luni de mentenanta. Iar de cand am inceput noi sa vorbim si pana cand vom termina probabil ca se vor mai strange 500-600 de mii de lei, pentru ca oamenii isi fac si acum treaba in cele patru depouri”, a adaugat Gabriel Stanciu.

Asa ca seful Alstom nu mai crede in promisiuni si, ca sa accepte propunerea Metrorex de a asigura mentenanta trenurilor de metrou si anul viitor, cere achitarea intregii datorii sau prezentarea de catre compania de stat a unei scrisori de garantie bancara.

Citeste si:
Metrorex reduce cu până la 20% numărul trenurilor de metrou în...
Metrorex reduce cu până la...

„Semnam pe un an de zile cu conditia expresa a platii datoriei. Eu nu pot sa semnez un contract nou decat daca datoria veche este securizata. (…) Nu putem sa lucram la infinit fara a fi platiti si am spus lucrul asta de foarte multa vreme”, a precizat acesta.

Alstom se ocupa de mentenanta trenurilor de metrou din 2004 incoace in baza unui contract cu o valoare totala de circa 240 de milioane de euro. Desi actualul contract expira pe 31 decembrie 2019, Metrorex nu a lansat deocamdata licitatia pentru un contract nou, ci a invitat Alstom sa depuna oferta in cadrul procedurii de atribuire a contractului de mentenanta a ramelor de metrou pe o perioada de un an de zile incepand cu 1 ianuarie 2020. Regia de stat estima in octombrie, cand si-a manifestat prima oara intetia de a continua contractul cu Alstom si anul viito ca in 2020 va achita pentru intretinerea trenurilor intre 179 si 206 milioane lei.

Daca Metrorex si Alstom nu vor ajunge la o intelegere exista riscul ca de la inceputul anului viitor, trenurile de metrou sa nu mai circule. „Nu se face mentenanta, nu mai merge trenul”, a declarat seful Alstom Transport Romania. „Prima noastra preocupare este ca serviciul public sa nu fie afectat, motiv pentru care ne-am manifestat toata disponibilitatea pentru a gasi impreuna cu Metrorex orice solutie care sa permita continuarea fara perturbari a traficului de metrou din Bucuresti. In acest sens, suntem in discutii cu Metrorex pentru a identifica solutii si eu sper din toata inima ca le vom si gasi”, a adaugat acesta.

Aproximativ 600.000 de calatori folosesc zilnic acest mijloc de transport.

Citeste si:
Marcel Ciolacu, despre măsurile anunțate de Vela: „Aș fi fost mai...
Marcel Ciolacu, despre...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Citește și
Granturi de 200.000 EUR pentru producția de materiale sanitare
Setari Cookie-uri