Relaxarea de după 15 mai atrage reacții ale mediului de afaceri. Ce măsuri vor fi luate pentru repornirea economiei și în ce măsura va veni sprijinul din partea guvernului sunt cele mai frecvente întrebări ale antreprenorilor români. Marius Ghenea, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori în serie din România și partener în cadrul fondului de Venture Capital Catalyst România (3TS Capital Partners), a declarat că guvernul României trebuie să se pregătească pentru ce e mai rău.

Într-un webinar realizat de SmartBill.ro, Marius Ghenea, antreprenor din România, este de părere că acesta este punctul culminant pentru activitatea guvernamentală, deoarece criza va fi una de lungă durată.

Cu o experință vastă în business, Marius Ghenea a menționat că această criză a reprezentat o oportunitate pentru o cotă parte din companiile românești. Firmele de IT, automatizare sau gaming au înregistrat creșteri de până la 200-300%, spre exemplu.

Este o perioadă volatilă. Companiile trebuie să vină cu soluții de productivitate.

Programul IMM Invest

Marius Ghenea nu evită să vorbească și despre programul IMM Invest, care a fost creat pentru a veni în sprijinul întreprinderilor mici și mijlocii.

Ghenea vede în IMM Invest o soluție trunchiată, care nu a fost gândită exclusiv pentru companiile afectate direct de această criză.

”Programul IMM Invest are o problemă foarte mare: nu se străduiește să ajute firmele. E un program pentru toată lumea. Acesta trebuia gândit pe sectoare afectate, cum ar fi HoReCa, turism sau evenimente. Acestea au fost închise prin decret guvernamental. Acestea trebuiau ajutate, în primul rând”, a explicat Ghenea.

În acest sens, companiile din aceste domenii se află în imposibilitatea prezentării unor garanții în fața băncilor, chiar dacă, într-o formă sau alta, au aceste garanții.

Sfaturi pentru antreprenori

Marius Ghenea a ținut să precizeze, în condițiile crizei provocate de pandemia COVID-19, câteva sfaturi pentru antreprenorii mediului de afaceri românesc, după cum urmează:

  • Antreprenorii trebuie să se gândească la ceea ce oferă și vor oferi pieței. E cazul reinventării acelor produse care nu mai prezintă rentabilitate în condiții de criză.
  • Un al doilea sfat presupune analizarea propriului business, indiferent de anii de existență pe piață. E bine ca afacerea să fie privită ca un start-up, iar antreprenorul trebuie să verifice cheltuielile, nevoia unui număr mare sau mediu de angajați. E necesar ca, după această criză, companiile să învețe să devină mai stabile, mai puternice.
  • Nu în ultimul rând, Ghenea avertizează asupra cashflow-ului companiei. E importantă atenția acordată cashflow-ului, pentru distribuirea acestuia în funcție de problemele firmei în cauză.

Webinar-ul a fost realizat de SmartBill Romania, dezbaterea fiind concentrată în jurul repornirii economiei românești după data 15 mai. La discuții au participat: Iulian Stanciu - CEO și acționar eMAG, Dragoș Anastasiu - Fondator și Președintele grupului Eurolines, Dragoș Petrescu- Fondatorul grupului City Grill, Tiberiu Moisă - Director General Adjunct Banca Transilvania, Mihai Logofătu - Co-Fondator & CEO Bittnet Group - una din cele mai importante firme din domeniul serviciilor IT din România și printre puținele listate la Bursă.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri