Serviciile de inmatriculari auto au inceput de miercuri sa inmatriculeze si motociclete, dupa ce Ministerul Finantelor, la mai mult de o luna de la intrarea in vigoare a taxei de inmatriculare, a precizat scris ca taxa nu se percepe pentru aceste autovehicule.

Serviciile de inmatriculari din toata tara au primit, marti la orele 18, o adresa din partea Directiei Regim Permise si inmatriculari prin care sunt informate ca plata taxei de prima inmatriculare nu este necesara la inmatricularea mobedelor, motociclurilor, triciclurilor si patruciclurilor. Decizia Directiei de inmatriculari a avut la baza o corespondenta cu Ministerul Finantelor pe aceasta tema, potrivit NewsIn.

Desi taxa de prima inmatriculare este in vigoare de la 1 ianuarie 2007, Ministerul Finantelor a avut nevoie de mai mult de o luna pentru a clarifica in scris modalitatea de taxare a motocicletelor inmatriculate pentru prima data in Romania. De la inceputul anului, serviciile de inmatriculari au refuzat sa inmatriculeze acest tip de autovehicule in lipsa precizarilor de la Finante.

Blocajul a fost generat de neconcordantele dintre prevederile Codului Fiscal si normele de aplicare. Guvernul a emis, totusi, la sfarsitul lunii decembrie, Ordonanta de urgenta 110 pentru a lamuri ce categorii de autoturisme sau autovehicule trebuie taxate la inmatriculare. Ordonanta a precizat ca trebuie taxate numai autoturismele si autovehiculele comerciale cu masa de pana la 3,5 tone. Motocicletele nu se incadreaza in niciuna dintre aceste doua categorii, insa in normele de aplicare cuvantul "comerciale" a fost omis, ramanand doar sintagma autoturisme si autovehicule, iar motocicletele sunt autovehicule si, in aceste conditii, ar putea fi taxate.

Din cauza neconcordantelor dintre actele normative, serviciile de inmatriculare nu au mai inmatriculat motociclete de la 1 ianuarie 2007.

Controversata taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.

Comisia Europeana a contestat principiile pe baza carora a fost instituita taxa in Romania, apreciind ca defavorizeaza masinile vandute de cetatenii din alte state membre, intrucat masinile vandute de romani nu sunt taxate.

O echipa a CE va veni, luni la Bucuresti, pentru a analiza impreuna cu expertii Ministerului Finantelor taxa si pentru a se pune de acord asupra unei formule de calcul agreat de ambele parti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri