Bugetul multor firme pentru cadourile de Crăciun din acest an este de așteptat să fie până la dublu față de anii precedenți, din două motive: măsurile de lockdown din perioada de Paște și evitarea petrecerilor de Crăciun din 2020, explică Floriana Tiron, owner gourmetGIFT.ro, unul dintre jucătorii de top pe piața de coșuri cadou și alte cadouri corporate. Astfel, în lipsa respectivelor cheltuieli, bugetele pentru cadourile la sfârșit de an vor putea fi mai generoase.

Pe de altă parte, considerând în ansamblu vânzările la nivel de an 2020, gourmetGIFT are ca obiectiv menținerea cel puțin a cifrei de afaceri din 2019, în condițiile în care există foarte multă impredictibilitate în piață, oscilații generate cu precădere de deciziile autorităților și de atitudinea consumatorilor în contextul pandemiei de Covid-19.

"Recomandarea noastră către parteneri și către companiile interesate de astfel de soluții de cadouri este să nu amâne decizia de achiziție pentru luna decembrie, din motive ce țin de logistica lanțului de aprovizionare, presiunea pe serviciile de curierat specifică perioadei sărbătorilor, dublată și de sezonul de Black Friday și nu în ultimul rând impredictibilitatea condițiilor meteo", spune reprezentanta gourmetGIFT.ro, un brand cu peste 10 ani de experiență, furnizor de cadouri gourmet pentru mediul corporate, dar și pentru persoane fizice dornice de produse premium, exclusiviste.

Soluții adaptate nevoilor companiilor în contextul pandemiei

Ținând cont de restricțiile și recomandările autorităților cu privire la distanțarea dintre persoane, gourmetGIFT.ro a lansat recent un serviciu care presupune comanda cu posibilitate de livrări multiple de produse direct la adresele destinatarilor. Opțiunea se aplică la cerere, drept facilitate care limitează interacțiunea personală a clientului cu cei ce urmează să primească respectivele cadouri. Soluția a fost concepută pentru mediul de afaceri, pentru cei ce se ocupă de alegerea și transmiterea cadourilor de Crăciun pentru angajați, clienți, parteneri.

"Comenzile cu livrare multiplă răspund unei nevoi iminente în piață, facilitând eficientizarea proceselor. În funcție de organizarea din companie, departamentele de HR, de marketing, de PR, office sau management câștigă timp prețios, alegând datele de livrare. Se comandă cadouri de Crăciun la cele mai bune prețuri din România, cadouri ce ajung unde se dorește, exact când se dorește. Serviciul cu livrare multiplă este ideal și pentru firmele cu multe unități la nivel național, cărora le asigurăm un management simplu, unitar, complet al cadourilor de Crăciun”, explică ownerul gourmetGIFT.

Se caută coșuri cadou de Crăciun cu produse cât mai rafinate

În ceea ce privește tipurile de pachete cadou de Crăciun alese de companii, Floriana Tiron subliniază că prețul rămâne extrem de important în procesul decizional, dar se observă o tendință în creștere a buyerilor și a persoanelor de decizie din companiile multinaționale pentru produsele de calitate superioară. Aceasta adaugă că "selecția produselor componente din coșurile noastre cadou este făcută doar pe criterii de calitate, care primează în fața prețului, indiferent că ne referim la băuturi fine, cafea, ciocolată și alte dulciuri, specialități gourmet exclusiviste".

Ce preferă românii în materie de coșuri cadou de Crăciun

Cadourile cu specific italian rămân în topul cerințelor românilor. Coșul mediu de cumpărături pe gourmetGIFT.ro a fost în ultimii 2 ani în jurul valorii de 75 lei + TVA, însă ținând cont de contextul special din acest an, pare că multe firme au bugete mai mari alocate pentru Sărbătorile de iarnă, alegând cadouri gourmet, coșuri premium de Crăciun cu valoare medie de 150 lei + TVA. Magazinul online propune o largă selecție de coșuri cadou de Crăciun, dar și coșuri cadou pentru orice ocazie, cu valori diferite.

Indiferent de buget se pot găsi soluții potrivite, alegându-se cadouri diferite în funcție de destinație, de relația dintre expeditor și cel ce primește cadoul. Interes sporit din partea clienților există și pe segmentul de coșuri cadou tradiționale, segment pe care compania a fost promotor cu mulți ani în urmă, când a lansat astfel de alternative la coșurile cadou cu specific internațional.

În ceea ce privește tipurile de clienți, gourmetGIFT.ro observă cererea crescută pe toate categoriile, fie că vorbim de segmentul corporate, IMM, instituțiile statutului sau persoane fizice, însă cea mai mare ascensiune este în segmentul corporate - evoluție a cererii de 23% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Ascensiunea mediului online - vânzări în creștere pe e-shop gourmetgift.ro

Modelul de business al gourmetGIFT.ro este un mix între magazin online și furnizor premium cu soluții personalizate pentru mediul de business, asigurând consultanță și reprezentanți de vânzări dedicați, dar și parteneriate în HoReCa și în retail prin prisma calității de importator și distribuitor pentru produse precum cafea boabe, cafea măcinată și capsule de cafea Trucillo și Excelsior. Însă vânzările online directe au avut o evoluție foarte bună în 2020, cu perspective favorabile pentru 2021, care pot fi umbrite doar de amenințările de criză economică și scădere a consumului în general. Este evident ca tendință că online-ul este în creștere masivă, iar criza provocată de Covid-19 obligă atât companiile, indiferent de mărimea acestora, cât și persoanele fizice, să aleagă mediul digital și soluțiile la distanță, via IT&C.

Citeste si:

    Forțați mai întâi de lockdown și mai apoi de interdicțiile din HoReCa, românii au crescut consumul de alcool acasă, după cum s-a vâzut pe categoria de pachete de băuturi alcoolice în perioada martie - septembrie 2020. "Avem cele mai bune prețuri din piață pe pachetele de băuturi alcoolice indiferent că vorbim de wisky, prosseco, șampanie, vinuri liniștite, vodkă sau gin. Confirmăm creșterea comenzilor online pe segmentul băuturilor alcoolice, pe care să le poți consuma acasă. Dacă organizezi un eveniment privat, o zi de naștere, o petrecere sau poate chiar o nuntă sau botez, ai posibilitatea să cumperi băuturi alcoolice online, la cele mai bune prețuri din România", menționează Floriana Tiron.

    Planuri și provocări pe segmentul de distribuție cafea premium

    Compania care deține gourmetGIFT.ro promovează pe piața românească produse premium exclusiviste, însă prezența în lanțurile de retail modern cu branduri importate direct este o provocare complicată. "Suntem unic importator pentru două selecții de cafea artizanală:Trucillo, o cafea cu tradiție de peste 70 de ani cucerind lumea și cafeaua Excelsior, un alt brand italian de cafea artizanală. Ne extindem parteneriatele din zona HoReCa, puternic afectată de actuala criză, suntem în negocieri pe segmentul retail, însă deseori criteriul de selecție a unui nou produs este prețul cel mai mic, nepermițând clientului final al retailerului respectiv să poată achiziționa produse cu adevărat premium la un preț corect. Există o nouă nișă de consumator român, atent la alimentație, sănătate, sport și educație, interesat de produse premium cu adevărat de calitate superioară, iar exact acelui segment ne dedicăm noi", mai spune Floriana Tiron.

    Citeste si:

      Piața de coșuri cadou gourmet pentru Crăciun, Paște, 1-8 martie este tot mai amplă în România, cei mai mulți clienți fiind reprezentați de companii - corporate, dar și IMM. Pe lângă comercianți specializați, pe această piață activează și retailerii cu dominantă alimentară, mai ales hipermarketuri și cash & carry. Trendul este însă spre comenzi online, iar companiile preferă colaborarea cu firme specializate, care pot oferi soluții complete foarte flexibile.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Economie »


      Setari Cookie-uri