Grupul rus Gazprom a anunţat că în 2020 a exportat cu 10% mai puţine gaze naturale în afara fostei URSS decât în 2019, pe fondul pandemiei de coronavirus, transmite Agerpres.

Potrivit datelor comunicate de directorul general Alexey Miller, Gazprom a exportat 179,3 miliarde de metri cubi de gaze naturale spre Uniunea Europeană, Turcia şi China în 2020, comparativ cu 199,2 miliarde de metri cubi în 2019. Această cifră include şi cantitatea de 4,1 miliarde de metri cubi exportată spre China via conducta Power of Siberia.

"În luna octombrie, am stabilit un record cu privire la livrările în Europa pentru acea lună, de 17,4 miliarde metri cubi de gaze naturale. Dacă ne uităm pe întregul an, am înregistrat o creştere a exporturilor spre nouă ţări europene comparativ cu 2019. Printre acestea se numără Olanda, Slovacia şi Turcia", a precizat Alexey Miller.

Gazprom a mai anunţat că şi producţia sa de gaze naturale a scăzut în 2020, până la 452,7 miliarde de metri cubi comparativ cu 500,3 miliarde de metri cubi în 2019.

Gazprom asigură o treime din necesarul de gaze naturale al Europei. Grupul rus aprovizionează Europa cu gaze naturale prin trei rute principale: conductele din Ucraina, ruta Yamal-Europe, via Belarus şi Polonia, precum şi gazoductul Nord Stream, care face legătura între Rusia şi Germania, via Marea Baltică.

Conform cifrelor comunicate de Gazprom, în anul 2019, compania a livrat României o cantitate de 1,1 miliarde metri cubi de gaze naturale.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri