Reprezentantii patronatelor din industria alimentara au inaugurat, marti, campania "Nu lasa economia sa moara! Consuma alimente produse in tara ta!", al carei scop este promovarea produselor alimentare romanesti si pentru care producatorii din industria alimentara au platit 100.000 de euro.

Reprezentantii patronatelor din industria alimentara au anuntat ca scopul campaniei este informarea populatiei cu privire la iminenta pericolului pentru industria alimentara romaneasca, generat de eliminarea, respectiv de reducerea taxelor vamale la produsele de import.

"Piata lactatelor, estimata in prezent la 800 de milioane de euro, se va tripla in cativa ani si nu ne permitem sa o distrugem", a declarat citat de NewsIn, presedintele Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL), Valeriu Steriu.

Acesta a precizat ca in Romania exista peste 850 de mii de producatori de lapte si cateva zeci de mii de muncitori care lucreaza in industria laptelui. "Impactul social ar fi dramatic daca inchidem fabricile de lapte", apreciaza Steriu. Potrivit acestuia, campania de promovare a produselor romanesti este startul pentru relansarea industriei alimentare.

La randul sau, presedintele Romalimenta, Sorin Minea, este de parere ca integrarea Romaniei in Uniunea Europeana va creste presiunea pe piata interna si exista riscul disparitiei produselor romanesti. "Nu spun ca trebuie sa consumam produse romanesti pentru ca suntem patrioti, ci pentru ca avem incredere in aceste produse. Produsele romanesti pot face fata oricarei concurente. Poate nu arata bine, dar gustul este extraordinar", a spus Minea.

Presedintele Patronatului National al Viei si Vinului, Ovidiu Gheorghe, a declarat ca reprezentantii industriei vinului isi doresc un mediu de afaceri concurential. "Reprezentantii din industria vinului protesteaza fata de perpetuarea crizei politice pentru ca un mediu de afaceri concurential nu poate functiona intr-un asemenea context", a afirmat Gheorghe.

Reprezentantii patronatelor din industria alimentara si-au declarat intentia de a atrage "sprijinul populatiei pentru ca economia si industria de profil din Romania, indiferent de originea capitalului social - autohton sau strain - sa depaseasca cu bine acest moment greu si sa reuseasca cu succes adaptarea la noile realitati ale globalizarii".

Initiatorii campaniei au declarat ca nu sunt impotriva globalizarii, insa si-au exprimat dorinta ca, dupa modelul altor state ale lumii, sa sensibilizeze consumatorul pentru a cunoaste efortul depus si calitatea oferita de producatorii autohtoni. Potrivit presedintelui Romalimenta, pentru campania initiata, marti, producatorii din industria de profil au alocat suma de 100.000 de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri